صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

نقد سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings of Power نقد سریال

سرانجام اولین قسمت از سریال مورد انتظار ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) توسط آمازون منتشر شد و نکته جالب این که، آمازون تصمیم گرفت دو قسمت ابتدایی را در سالن های سینما اکران کند تا کیفیت خود را به رخ دیگر سریال های تلویزیونی کشیده باشد.

پیش از پرداختن به قصه «The Lord of the Rings: The Rings of Power» که یکی از نگرانی های اصلی طرفداران تالکین به شمار می رود، باید گفت که سریال «ارباب حلقه ها» با اختلاف بسیار زیاد، از لحاظ بصری جذاب ترین سریالی است که تاکنون ساخته شده است. هزینه هنگفتی که آمازون برای ساخت سریال صرف کرده، خیلی سریع خودش را در 2 اپیزود ابتدایی سریال نشان داده و زیباترین رنگ ها و جلوه های ویژه در قاب تصویر می درخشند.

The Lord of the Rings: The Rings of Power نقد سریال

سریال «The Lord of the Rings: The Rings of Power» در مقدمه خلاصه ای بر آنچه که رخ داده را روایت می کند. از خاموش شدن نورِ درخت تا ظهور سائورون و شکل گیری جنگ های طولانی مدت، در یک مقدمه کوتاه اما مفید به تصویر کشیده شده اند و سپس نوبت به گلادریل می رسد که راوی اصلی و در واقع، قهرمان قصه باشد.  

به طور قطع می توان گفت که آمازون در به تصویر کشیدن سرزمین میانه و دیگر سرزمین ها سنگ تمام گذاشته و به سختی می توان تماشاگری را یافت که از دیدن رنگ، نور و زیبایی های بصری سریال «ارباب حلقه ها» لذت نبرد. به همین جهت، می توان با قطعیت گفت که سریال از لحاظ جلوه های ویژه یک نقطه عطف برای سریال های تلویزیونی محسوب می شود که باید آن را به فال نیک گرفت.

The Lord of the Rings: The Rings of Power نقد سریال

اما همانطور که اشاره شد، طرفداران «ارباب حلقه ها» درباره فیلمنامه و قصه سریال با تردید به تماشای سریال نشستند و این تردید احتمالاً تا قسمت های بعدی نیز ادامه خواهد داشت. به نظر می رسد که رویکرد آمازون در ساخت سریال بر راضی نگه داشتن تمام اقشار جامعه بوده و به این ترتیب است که تماشای اِلف سیاه پوست در سریال احتمالاً باید شما را تعجب زده کند! علی رغم این که دیالوگ های سریال خیلی هم بد نوشته نشده اند اما سادگی و مشابه بودنش به فیلم های اَبَرقهرمانی سال های اخیر، کمی توی ذوق می زند! البته با گسترش دنیای «ارباب حلقه ها» در قسمت های بعد احتمالاً می توان نظر قاطع تری درباره کلیت سریال ارائه کرد.

اما به طور خلاصه، دو قسمت ابتدایی سریال «The Lord of the Rings: The Rings of Power» نشان داده که قصه یکه تازی در صنعت سریال های تلویزیونی را دارد و با کیفیت بصری فوق العاده که دارد، تمام نگاه ها را به خود جذب کند. اما این که قصه بتواند طرفداران تالکین را راضی کند، نمی توان با قطعیت درباره اش اظهار نظر کرد و باید منتظر ماند.

 

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها