صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «Avatar: The Way of Water» هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

«Avatar: The Way of Water» هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

Avatar: The Way of Water

به‌روزرسانی یکشنبه: آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) دیزنی و قرن بیستم با فروش ۱.۷ میلیارد دلاری در سراسر دنیا به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

«راه آب» تا یکشنبه این هفته ۱.۷۰۸ میلیارد دلار فروخته و بالاتر از «شیر شاه» (Lion King) با ۱.۶۶۳ میلیارد دلار و «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) با ۱.۶۷۲ میلیارد دلار قرار گرفته است. فروش «آواتار ۲» در خارج از مرزهای آمریکا به ۱.۱۹ میلارد دلار رسیده و به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ از این حیث تبدیل شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «آواتار ۲» آخر هفته گذشته ۱۳۲.۶ میلیون دلار از ۵۲ کشور به دست آورد و در فرانسه با کاهش ۳۰ درصدی بلیت‌فروشی، در برزیل با افزایش ۸۳ درصدی، در اسپانیا با افزایش ۵۳ درصدی و در آلمان با افزایش ۴ درصدی مواجه شد.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «آواتار: راه آب» تا یکشنبه این هفته چین با ۱۸۸.۳ میلیون دلار، فرانسه با ۱۰۷.۲ میلیون دلار، آلمان با ۹۲.۶ میلیون دلار، کره با ۸۵.۶ میلیون دلار، و بریتانیا با ۶۹.۱ میلیون دلار بودند. با فرارسیدن سال نوی چینی در تاریخ ۲۲ ژانویه، «آواتار ۲» فرصت دوباره‌ای در بازار این کشور خواهد داشت.

دیزنی گزارش داده است که «آواتار ۲» در چهارمین هفته اکران در آمریکا با کاهش ۳۳ درصدی فروش مواجه بوده و به ۵۱۶.۷ میلیون دلار رسیده است.

فیلم علمی-تخیلی «مگان» (M3GAN) یونیورسال در افتتاحیه جهانی فروش ۴۵ میلیون دلاری را ثبت کرد. عملکرد این فیلم در بازارهای خارجی با فیلم‌های «لبخند» (Smile)، «مرد نامرئی» (Invisible Man) و «تلفن سیاه» (The Black Phone) قابل‌قیاس است. «مگان» که پیش از بازاریابی با هزینه ۱۲ میلیون دلاری تولید شده در افتتاحیه داخلی ۳۰.۲ میلیون دلار فروخته است.

بنا بر گزارش «اینت‌تلجنس»، میانگین قیمت بلیت‌های «مگان» ۱۱.۵۴ دلار و میانگین قیمت بلیت‌های «آواتار ۲» در آخر هفته گذشته ۱۴.۶۰ دلار بوده است. این در حالی است که فقط ۵ درصد از درآمد «مگان» از پیش‌فروش بلیت به دست آمده و ۴۵ درصد از خریداران بلیت ساعت ۷ بعد از ظهر به بعد را برای دیدن فیلم برگزیده‌اند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، ۵۳ درصد از بینندگان «مگان» زن، ۵۶ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۲ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند.

فیلم «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss In Boots: The Last Wish) یونیورسال این هفته به فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد. این دنباله انیمیشن آخر هفته گذشته در ۷۷ کشور ۲۵.۹ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرد و به ۱۹۷.۴ میلیون دلار در سراسر دنیا رسید.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «آخرین آرزو» تا امروز فرانسه با ۱۴.۵ میلیون دلار، مکزیک با ۹.۷ میلیون دلار، آلمان و استرالیا با ۶ میلیون دلار و اسپانیا با ۵.۴ میلیون دلار بوده‌اند. این فیلم از ۳ فوریه در بریتانیا و از ۱۷ مارس در ژاپن اکران خواهد شد.

فیلم «حرف زنان» (Women Talking) یونایتد آرتیستس این هفته ۱۴۳ هزار دلار در ۲۹ سالن سینما فروخت. این فیلم که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۰ درصد منتقدین و ۸۳ درصد مخاطبین دریافت کرده، از هفته آینده در ۷۵ سالن سینما اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها