صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : معرفی سریال هایی درباره جهان های موازی + تصاویر

معرفی سریال هایی درباره جهان های موازی + تصاویر

man high castle 1120 header

مجموعه‌های تلویزیونی در طول عمر کوتاه‌تر خود نسبت به هنرها و رسانه‌های دیگر با انواع و اقسام اتهام مواجه شده‌اند. اتهام‌هایی که می‌توان آن‌ها را از سفارشی‌بودن تا آبکی‌بودن طبقه‌بندی کرد. این در حالی است که دنیای سریال‌سازی این‌روزها با تحول قابل توجهی مواجه شده و نمی‌توان به‌راحتی از خیر ندیدن بخش اعظمی از مجموعه‌های تلویزیونی گذشت.

به گزارش مووی مگ به نقل از صبا، محصولات به‌هر اندازه پر عیار یا کم عیار نقش این رسانه را در حال حاضر بسیار پررنگ‌تر از پیش کرده و به‌مناسبت سرگرمی‌سازی هدایای ارزشمندی نیز به ارمغان آورده است. یکی از این هدایا بی‌شک سفرهایی است که نسل بشر هرگز قادر به راهی‌شدن در آن‌ها نیست. منظور سفر میان دنیاهای موازی است که در چند سال اخیر مجموعه‌های تلویزیونی به‌خوبی آن‌ها را پرورش داده و با زمان بسیار بیشتری که نسبت به مدیوم سینما در اختیار دارد تجربه‌هایی اعجاب‌انگیز برای علاقه‌مندان به این مبحث به‌وجود آورده است. شاید یکی از دلایل اصلی علاقه‌مندی فرهنگ عامه به این قبیل موضوعات که پیشتر به‌صورت بسیار محدود به آن‌ها پرداخت می‌شد در دل همین امر باشد که سریال‌های تلویزیونی با چشم‌اندازی بسیار وسیع‌تر نسبت به یکی از آرزوهای دیرینه بشر این سفرها اکتشافی ناممکن را به ارزان‌ترین قیمت روانه صفحه کوچک تلویزیون کرده‌‌‌‌اند.

در این میان باید اذعان داشت که موضوعاتی چون سفر در زمان، واکاوی یک واقعه تاریخی خاص از نظرگاه‌های مختلف نیز جزو دستاوردهای تلویزیون است که در برخی مجموعه‌ها به نیت سرگرمی‌سازی و در برخی دیگر به‌صورت کاملا تخصصی به آن‌ها پرداخته شده است. رد پای سفر به دنیاهای موازی را می‌توان مهم‌ترین دستاورد عصر طلایی سریال‌ها دانست. با توجه به روی کار آمدن نویسندگان به‌عنوان خالقان آثار در تولید و پخش سریال‌ها می‌توان خوشبین بود که این رویه در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت زیرا به جرات می‌توان ارتباط ادبیات با فرضیه دنیای موازی را بسیار مستحکم‌تر از هنری چون سینما دانست. از همین رو فهرستی که در مقابل دارید تنها به آثاری اشاره می‌کند که امکان توسعه فرضیه‌هایی را در دنیای خود مطرح کرده‌اند که همچنان قابل ادامه‌سازی است. به این بهانه پنج مجموعه تلویزیونی موفق که توانسته‌اند سفر به دنیاهای موازی را بیش از دیگر همتایان خود در دل مخاطبانی با طیف سلایق مختلف جا کنند و شهرتشان را مدیون چنین موضوع کنجکاوی برانگیزی هستند، بررسی خواهیم کرد.

                                         


1 – مردی در قلعه بلند

پخش: آمازون

وضعیت: شروع فصل دوم

خالق: فرانک اسپاتنیز

بازیگران: آلکسا داوالوس، لوک کلینتانک، روپرت ایوانز و روفوس سِوِل

مدت زمان هر قسمت: شصت دقیقه

توضیحات: اولین سریال مستقل استودیو آمازون که بر اساس رمان فیلیپ کی‌دیک ساخته است. ماجراهای این مجموعه کمی دلسرد‌کننده به‌نظر می‌رسد اما همان ایده جذاب ابتدای کار یکی از ارکان اصلی پرمخاطب بودن سریال است. در دنیایی به‌سر می‌بریم که جنگ جهانی دوم با پیروزی ارتش آلمان نازی به پایان رسیده است. حال باید شاهد حکومت دیکتاتوری آلمان و ژاپن بر کشوری چون آمریکا باشیم. ریدلی اسکات که پیش از این فیلم «بلید رانر» را با اقتباس از رمان فیلیپ کی‌دیک ساخته است این‌بار «مردی در قلعه بلند» را تهیه کرده است. مجموعه بحث سفر در دنیاهای موازی را در صورتی مطرح می‌کند که تماشای اشغال آمریکا از سوی نیروهای آلمانی خالی از لطف نبود اما در انتهای فصل اول فرانک اسپاتیز با باز شدن درگاهی برای دیدن دنیایی دیگر (دنیایی که حال در آن زندگی می‌کنیم) شگفتی مخاطبان خود را دوچندان کرد.

2 – وایکینگ‌ ها

پخش: شبکه هیستوری

وضعیت: فصل چهارم

خالق: مایکل هرست

بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استاندن، گوستاو اسکارسگاد و کاترین وینیک

مدت زمان هر قسمت: 45 دقیقه

hecmgtns3vifvksowpe3

توضیحات: شبکه هیستوری ادامه این مجموعه را از هم اکنون برای فصل بعدی نیز سفارش داده است. «وایکینگ‌ها» در سال 2013 آغاز به‌کار کرد و ماجراجویی جذابی در هزاره اول را برای مخاطبانش به تصویر کشید. داستان این مجموعه وقایع‌نگاری سرگرم‌کننده از اکتشاف‌ها و سفرهای پرماجرای راگنار لاتبروک(با نقش‌آفرینی تراویس فیمل) را توصیف می‌کند، جنگجویی بی‌باک که به یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های افسانه‌های نورسی مبدل می‌شود. این مجموعه تلویزیونی با دقت و ممارست افسانه راگنار و گروه برادری وایکینگ‌های همراه وی را از آغاز سفر اعجاب انگیزه‌شان تا رسیدن به تخت پادشاهی قبایل وایکینگ‌ها و مشکلاتی را که وی و خانواده‌اش هنگام طی‌کردن این سفر پشت سر گذاشته‌اند در قالبی بسیار جالب و مناسب سلایق مختلف مخاطبان تلویزیونی ارائه می‌دهد. اثری حماسی که به‌شدت رویکرد بصری‌اش در قطع سینمایی تنظیم و تولید شده است.

3 – آسمان در حال سقوط

پخش: شبکه تی ان تی

وضعیت: پایان یافته

خالق: رابرت رودات

بازیگران: نوا ویل، درو روی، ماکسیم نایت، ویل پاتون و سارا کارتر

مدت زمان هر قسمت: 42 دقیقه

falling skies season 5 episode 2 the recap and a preview of the dark final season

توضیحات: یکی از پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های شبکه تی ان تی که از سال 2011 آغاز به‌کار کرد. خالق مجموعه، رابرت رودات که بی‌شک ادامه‌دهنده راه فیلمسازان بلندپرواز سینماست که با تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ در فضایی آخرالزمانی درامی علمی-تخیلی را ارائه کرده است. ماجراهای مجموعه این‌گونه آغاز می‌شود که تام میسون(با نقش‌آفرینی نوا ویل) یک استاد سابق دانشگاه سعی دارد پس از پایان دنیا به‌دلیل هجوم بیگانگان فضایی جان گروهی را که رهبری آن‌ها را برعهده دارد نجات بدهد، مشکل این‌جاست که پس از شش ماه اعضای گروه سعی در مبارزه‌ای متقابل با بیگانه‌ها دارند و متوجه می‌شوند که در حقیقت اکنون آن‌ها در سیاره زمین بیگانه محسوب می‌شوند. تم‌هایی چون آخرالزمان، هجوم بیگانگان فضایی، شورش گروهی غیرنظامی هر کدام به‌تنهایی بار سنگین جذابیت یک سریال را بر دوش می‌کشند اما اسپیلبرگ و رودات با توجه به علاقه زیادی که به این موضوعات داشتند موفق به تلفیق کارآمدی میان آن‌ها و موضوعی چون سفر در دنیاهای موازی شدند. در این میان نقش آفرینی قدرتمندانه نوا ویل نیز جزو نکات مثبت سریال محسوب می‌شود.

4 – زیر گنبد

پخش: شبکه سی بی‌اس

وضعیت: پایان یافته

خالق: برایان کی ون

بازیگران: مایک وُگِل، ریشل لفور، الکساندر کوچ، کالین فورد و دین نوریس

مدت زمان هر قسمت: 43 دقیقه

Under the Dome intertitle

توضیحات: سریال علمی-تخیلی و معمایی شبکه سی بی‌اس بی‌شک موفق‌ترین اثر از لحاظ اخذ نقدهای مثبت و از سویی تعداد تماشاگر در تابستان 2013 به‌شمار می‌رود. دلیل به سرانجام رسیدن چنین مهمی نیز برای «زیر گنبد» بسیار ساده بود؛ تیم بازیگران بسیار حرفه‌ای به سرپرستی مایک وُگل و دنیایی استخراج شده از ذهن خلاق استیفن کینگ است که در نهایت خط داستانی فوق العاده جالبی که در تک تک شهرهای کوچک آمریکا رخ می‌داد. مجموعه تلویزیونی «زیر گنبد» ماجراهایش را در شهر کوچکی چون چستر میل آغاز کرد، جایی که میدان نیروی نامرئی و قدرتمندی شهر را درون خود فرو برده بود و نشانه‌های تمدن را از این شهر می‌ربود. همان‌گونه که افراد این شهر در حال جست‌وجو برای یافتن منشا این نیرو بودند به یادگیری برخورد با مشکلات حاصله از این پدیده مشغول شده و در نهایت باید توان مقابله با تنش‌های حاصله از رویدادی ماوراطبیعی را به دست می‌آوردند. این مجموعه با ارائه سه فصل 13 قسمتی با موفقیت به کار خود خاتمه داد و گزیده‌گویی خالقان این اثر تلویزیونی را نیز می‌توان جزو نکات مثبت سریال به حساب آورد.

5 – فرینج

پخش: شبکه فاکس

وضعیت: پایان یافته

خالق: جی جی آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو اورچی

بازیگران: آنا تور، جاشوا جکسون، جان نوبل، جسیکا نیکول و لنس ردیک

مدت زمان هر قسمت: 45 دقیقه

Fringe Season 5 Episode 9 Black Blotter 8 550x392

توضیحات: برای پنج فصل پیاپی در شبکه فاکس مجموعه تلویزیونی «فرینج» جمعه شب‌های بینندگان پرشمارش را پر از هیجان و لذت می‌کرد. سریالی که با پیچش‌های داستانی قابل ملاحظه‌اش هر روز بر تعداد مخاطبانش اضافه می‌شد و حتی امروز با گذشت نزدیک به سه سال از پایان آن، مبدل به اثری کالت شده و با استقبال خریداران نسخه‌های بلوری مواجه شده است. این مجموعه در حقیقت زایده ذهن خلاق جی جی آبرامز است که پس از پخش موفقیت آمیز سریال «گمشدگان» به شهرت رسیده بود و قصد ارائه پروژه‌ای بلندپروازانه‌تر را داشت. ماجراهای مجموعه مربوط می‌شود به بخش تحقیقات نیمه مخفی با نام «فرینج» در اف‌بی‌آی، گروهی متشکل از مامور حرفه‌ای و مصممی با نام الیویا دانم(با نقش آفرینی آنا تور)، دانشمندی نیمه‌دیوانه ولی بسیار کارآمد با نام دکتر والتر بیشاپ(با نقش آفرینی جان نوبل) و پسر کلاهبردار وی با نام پیتر(با نقش آفرینی جاشوا جکسون) که به حل و فصل پرونده‌های فراطبیعی پرداخته و در نهایت موفق به باز کردن دری به دنیایی موازی و خطرناک شدند. مجموعه در فصل‌های پایانی تغییر مسیری قابل توجه سوی کشف رازهای دنیاهای موازی داد و نقش‌آفرینی‌های ستودنی نوبل، جکسون و نوبل تا مدت‌ها نقل محافل هنری بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها