صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «سرگیجه» با بازی رابرت داونی جونیور بازسازی می شود

«سرگیجه» با بازی رابرت داونی جونیور بازسازی می شود

بازسازی سرگیجه رابرت داونی جونیور

استودیوی پارامونت پیکچرز به دنبال بازسازی فیلم کلاسیک «سرگیجه» (Vertigo) «آلفرد هیچکاک» با بازی «رابرت داونی جونیور» است. فیلمنامه این بازسازی را «استیون نایت» خالق سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) می‌نویسد. نایت به تازگی برای نگارش فیلمنامه «جنگ ستارگان» با دیزنی و لوکاس‌فیلم قرارداد بسته است.

«سرگیجه» هیچکاک در سال ۱۹۵۸ بر اساس رمان «از میان مردگان» (D’entre les morts) نوشته بوالو-نارسژاک ساخته شد و «جیمز استوارت» و «کیم نواک» در آن نقش‌آفرینی کردند. داستان فیلم در مورد یک کارآگاه پلیس بود که ترس از ارتفاع باعث شد بازنشسته شود. «سرگیجه» اولین فیلمی بود که از افکت «دالی زوم» برای القای حس سرگیجه به بیننده استفاده کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۲ به رتبه اول بهترین فیلم‌های تاریخ بر اساس نظرسنجی «سایت اند سوند» رسید و در سال ۲۰۲۲ در رده دوم قرار گرفت.

داونی جونیور که بیشتر با نقش «مرد آهنی» (Iron Man) مارول شناخته می‌شود به زودی در «همدرد» (The Sympathizer) اچ‌بی‌او و ای‌-۲۴ به کارگردانی «پارک چان ووک» دیده خواهد شد. او یکی از تهیه‌کنندگان سریال «پری میسون» (Perry Mason) اچ‌بی‌او است.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

همش بازسازی.😐 به معنای واقعی کلمه کفگیر هالیوود خورده ته دیگ. بازسازی‌های ضعیف و کپی پیست همون نسخه اصلی به چه درد می‌خوره؟ کل سینما هالیوود پر شده از بازسازی یا دنباله‌های بی‌خاصیتی که دیگه خریداری نداره.