صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : سعید روستایی، کارگردان «برادران لیلا» به 6 ماه حبس محکوم شد!

سعید روستایی، کارگردان «برادران لیلا» به 6 ماه حبس محکوم شد!

برادران لیلا

سعید روستایی، کارگردان فیلم «برادران لیلا» به 6 ماه حبس محکوم شد!

این حکم به دلیل انتشار فیلم «برادران لیلا» در جشنواره فیلم کن صادر شده است و از آن به عنوان «تبلیغ علیه نظام» یاد شده است.

اعتمادآنلاین با انتشار این خبر اعلام کرده:«سعید روستایی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.در متن حکم او که به صورت اختصاصی در اختیار اعتمادآنلاین قرار گرفته آمده است: شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران سعید روستائی کارگردان فیلم برادران لیلا را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد، که یک بیستم آن قابل اجرا و مابقی به مدت ۵ سال تعلیق شده است، مستند این حکم، ساخت و پخش فیلم برادران لیلا در جشنواره کن بوده است.

همچنین در این حکم و به عنوان تعلیق مراقبتی، آقای روستائی در ایام تعلیق موظف به ۱. خودداری از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی یا استفاده از وسائل موثر در آن در ایام تعلیق ۲. خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در عرصه فیلمسازی در ایام تعلیق ۳. گذراندن دوره فیلمسازی با حفظ منافع ملی و اخلاقی در دانشکده صدا و سیما قم به میزان ۲۴ ساعت در ایام تعلیق شده است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
9 ماه قبل

شما ببین اینا چقدر غیرقابل تحملن که واسه طرف، مجازات 24 ساعت حضور در دانشکده صداسیمای قم رو در نظر گرفتن. خودشونم میدونن که بودن در کنارشون، نوعی مجازات و عذاب هستش. بودن در کشوری که اینا صاحبشن، نوعی عذاب هستش. این 24 ساعت هم مطمئنم به اندازه 24 سال، روستایی رو پیر میکنه.
امیدوارم ما هم یه روز به اون حد از لیبرال دموکراسی برسیم که بفهمیم نظام های سیاسی مقدس نیستن و باید نوکر و خمیر توی دست مردم باشن. ما هم مثل آمریکا برنامه پرطرفدار پنجشنبه شبمون، یک نمایش عروسکی از سیستمدارانمون در حال مسخره کردنشون باشه تا سیاستمدار جماعت فکر نکنن که قدرتی دارن و ببینن هر چی که دارن از مردم هستش.

خشی
خشی
8 ماه قبل
پاسخ به  احمد

بیا پایین بچه

ارژنگ
ارژنگ
9 ماه قبل

دقیقا چه قانونی رو شکسته ؟؟؟

فرزاد
فرزاد
9 ماه قبل
پاسخ به  ارژنگ

“تبلیغ علیه نظام”
بدبخت این نظام؛ همه بر علیهش تبلیغ میکنن!!!

خاتون
خاتون
9 ماه قبل

منتظریم ارزشی های استکبار ستیز حامی شریعت بیان ماله بکشن و بازم بگن در مملکت اسلامی ما آزادی بیان و عقیده وجود داره و هرکس بگه من به خاطر عقاید مورد فشار قرار گرفتم دروغ گفته…منتظریم برادران و خواهران بسیجی ماله به دست هستیم….کجایین؟بیاین بریزین ماله بکشین….کاربرای دوهزاری که همیشه خوشمزگی میکردین اینجا و کامنت میزاشتین بیاین توجیه کنین

Nima
Nima
9 ماه قبل

گفتنی هارو که عزیزان گفتن ولی سوال من و زاویه ای که من می‌خوام بهش بپردازم اینجاست که دوستان منتقدنما الان کدوم قبرستونی تشریف دارن؟! من انتظار داشتم بیاید بگید “نه این حکم اساسأ بخاطر جنایت در حق هنر و سینماست چون در سینما نماد جایی ندارد و هرچه هست متن است و سینمای حقیقی فقط آنیست که استاد عقب افتاده ما در کلاس می‌گوید” و از این مدل شکر خوری ها!
یکیتون بینم اینقدر شرف دارید این حکم مضحک رو که یه نفر صرفا با ساختن یه فیلم (مهم و انقلابی در تاریخ سینمای ایران فارغ از بعضی ضعف و قوت هایی که از نظر سینمایی داشته یا نداشته که از اهمیتش کم نمیکنه) گرفته با ادبیات قلمبه سلمبه تون به چالش و نقد بکشید؟! نمی‌کنید؛ می‌دونید چرا؟ چون همه این چسکلاس ها از سر پدرسوختگیتون هست. فشار امتیاز اوپنهایمر رو میخورید و تا ده ماه دیگه قرار از مال نولان برید بالا ولی حکم مسخره ای که هنرمند کشورتون گرفته مسئله جدی ای نیست براتون چون فیلمش با ایدئولوژی و دیدگاه مغز پوسیده شما چه درمورد سیاست و چه سینما و هنر همخوانی نداشته.

سالار
سالار
9 ماه قبل

اینو به مقامات هر کشوری بگی بهت اقامت دائم میدن به همراه وام بدون بهره برای سفر به کربلا.یاد صد دام حسین رو زنده کردید.اگه اینا قانون طالبان نیست پس چیه؟

منوپهر
منوپهر
9 ماه قبل

فقط بند 3ش 

mehrdad
mehrdad
9 ماه قبل

و چنین شد که روستایی به این نظام بیشتر علاقه مند شد.
یعنی مسخره تر از این موجودات هم وجود داره؟

احمد
احمد
9 ماه قبل

باید می رفت. اشتباه کرد موند. از این به بعد زندگی کاری و شخصیش و براش جهنم میکنن.

FFFF
FFFF
9 ماه قبل

«گذراندن دوره فیلمسازی با حفظ منافع ملی و اخلاقی در دانشکده صدا و سیما قم به میزان ۲۴ ساعت در ایام تعلیق شده است»

😆😫😩😣

امین
امین
9 ماه قبل

از یه نظام دیکتاتور توتالیتر انتظار دیگه ای هم نمیره. بخورن و بچاپن و مملکت نابود کنن هر کی هم حرف زد پرونده بسازن براش.