صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : Mickey Mouse تبدیل به اموال عمومی شد

Mickey Mouse تبدیل به اموال عمومی شد

Mickey Mouse

نسخه‌های اولیه «میکی ماوس» (Mickey Mouse) از سال ۲۰۲۴ به اموال عمومی تبدیل شده و دیزنی کپی‌رایت آن را از دست خواهد داد. بر اساس قوانین ایالات متحده کپی‌رایت یک دوره ۹۵ ساله است و از زمان اولین انتشار محاسبه می‌شود.

فیلم کوتاه «کشتی بخار ویلی»‌ (Steamboat Willie) به کارگردانی «والت دیزنی» و «آب آیورکس» که در سال ۱۹۲۸ منتشر شد از امروز برای همه قابل اقتباس و بازسازی است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «جنیفر جنکینز» استاد حقوق و مدیر «مرکز مطالعات اموال عمومی» می‌گوید: «تمام شد. این Mickey Mouse است. اتفاق هیجان‌انگیزی است چون نمادین است.»

اقتباس و بازسازی میکی فیلم «کشتی بخار ویلی» محدودیت‌هایی خواهد داشت و هنرمندان فقط می‌توانند از نسخه موذی و صامت آن استفاده کنند.

سخنگوی دیزنی می‌گوید: «نسخه‌های مدرن‌تر میکی از انقضای کپی‌رایت «کشتی بخار ویلی» محفوظ می‌ماند، و میکی نقشی محوری به عنوان سفیر جهانی کمپانی والت دیزی در داستان‌سرایی، شهرهای بازی، و کالاهای تجاری دارد.»

علاوه بر «میکی ماوس»، فیلم «سیرک» (Circus) «چارلی چاپلین»، رمان «اورلاندو» (Orlando) «ویرجینا ولف» و نمایش موزیکال «اپرای سه‌پولی» (The Threepenny Opera) «برتلوت برشت» از اول ژانویه به اموال عمومی تبدیل شده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها