صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : واکنش جیمز کامرون به کشته شدن مسافرین زیردریایی تایتان

واکنش جیمز کامرون به کشته شدن مسافرین زیردریایی تایتان

جیمز کامرون

«جیمز کامرون» سکوتش را نسبت به مفقود شدن و سپس تأیید شدن مرگ سرنشینان زیردریایی توریستی «تایتان» متعلق به کمپانی «اوشن‌گیت» شکسته و در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» و «ای‌بی‌سی» گفت این اتفاق را نمی‌تواند «هضم» کند.

پنجشنبه شب این هفته مقامات رسمی تأیید کردند زیردریایی «تایتان» که از ۱۸ ژوئن به هدف بازدید از لاشه کشتی «تایتانیک» (Titanic) به اعماق اقیانوس اطلس رفته و مفقود شده بود منفجر شده و هر پنج سرنشین آن کشته شده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کامرون ۶۸ ساله که سی و سه مرتبه از لاشه «تایتانیک» بازدید کرده در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» می‌گوید: «بسیاری از اعضای جامعه از این زیردریایی به‌شدت ابراز نگرانی کرده بودند. چندین فرد کلیدی در جامعه مهندسین فروبری عمیق حتی به این کمپانی نامه نوشتند و گفتند کاری که می‌کنند برای حمل مسافر بیش از حد آزمایشی است و باید مجوز گرفت و غیره.»

فیلمساز ادامه می‌دهد: «از شباهتش با فاجعه «تایتانیک» مبهوت شده‌ام، جایی که کاپیتان درباره کوه یخ پیش رو هشدار می‌دهد اما با در شبی تاریک با تمام سرعت به سمت میدان یخ حرکت می‌کند و در نتیجه آن انسان‌های زیادی می‌میرند. برای ما، یک تراژدی بسیار مشابه است که در آن به هشدارها توجهی نشده و دقیقاً در همان مکان اتفاق می‌افتد، با همه غواصی‌هایی که در سراسر جهان در جریان است، فکر می‌کنم این اتفاق باورنکردنی است. واقعاً خیلی سورئال است.»

کامرون می‌گوید: «دفعات زیادی به آن پایین رفته‌ام. سی و سه بار غواصی کرده‌ام و اتفاقاً حساب کرده‌ام که بیشتر از خود کاپیتان در آن روز روی کشتی بوده‌ام.»

کامرون اضافه می‌کند که هضم مرگ «پل-آنری نرژوله» غواص فرانسوی برای او «ناممکن» بوده است. او این مرد ۷۷ ساله که به همراه «استاکتون راش» بنیان‌گذار کمپانی، «هامیش هاردینگ» میلیاردر بریتانیایی، «شاهزاده داوود» تاجر پاکستانی و پسر ۱۹ ساله‌اش سلیمان یکی از پنج سرنشین «تایتان» بود را دوست خود می‌نامد.

این فیلمساز درباره خطرات سفر به اعماق اقیانوس اطلس هشدار داده و در سال ۲۰۱۲ به «نیویورک تایمز» گفته بود: «به یکی از بی‌رحم‌ترین مکان‌های روز زمین می‌روید. این‌گونه نیست که بتوانید درخواست کمک کنید تا به سراغ شما بیایند.»

کمپانی «اوشن‌گیت» از هر توریست ۲۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. «تایمز» سال گذشته گزارش داده بود که هر بازدید هشت ساعت طول می‌کشد ۵ ساعت آن صرف طی شدن مسیر رفت و برگشت می‌شود. کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ پس از برخورد با یک کوه یخ به اعماق دریا فرورفت و ۱۵۰۰ مسافر و خدمه آن کشته شدند. لاشه در سال ۱۹۸۵ کشف شد و «جیمز کامرون» در سال ۱۹۹۷ فیلمی بر اساس آن با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» ساخت. آن فیلم ۱۱ اسکار دریافت کرد و بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها