صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتشار تصاویر غیراخلاقی تیلور سوییفت توسط هوش مصنوعی خشم هواداران را برانگیخت!

انتشار تصاویر غیراخلاقی تیلور سوییفت توسط هوش مصنوعی خشم هواداران را برانگیخت!

تیلور سوییفت

اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای انتشار تصاویر هوش مصنوعی «تیلور سوییفت» را محکوم کرد. این تصاویر غیراخلاقی که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند خشم هواداران تیلور سوییفت خواننده را برانگیخته است.

این اتحادیه تصاویر را «ناراحت‌کننده، آسیب‌زننده و عمیقاً نگران‌کننده» می‌خواند و می‌گوید: «ایجاد و انتشار تصاویر جعلی – به ویژه تصاویری که ماهیت فحشا دارند – بدون رضایت کسی باید غیرقانونی باشد. ما به عنوان یک جامعه، قدرت کنترل این تکنولوژی‌ها را داریم، اما باید همین حالا اقدام کنیم پیش از آنکه دیر شود. ما از تیلور و همه زنانی که در هر جا قربانی این نوع سرقت از حریم خصوصی و حق استقلال فردی خود شده‌اند، حمایت می‌کنیم.»

در ماه‌های اخیر وبسایت‌هایی که تولید تصاویر با هوش مصنوعی را تسهیل کرده‌اند رشد زیادی داشته‌اند. برخی از آن‌ها محدودیتی در خلق تصاویر مستهجن با استفاده از ظاهر سلبریتی‌ها ندارند.

تاکنون چندین لایحه در رابطه با هوش مصنوعی به قوه مقننه ایالات متحده ارائه شده اما هیچ‌یک از آن‌ها به قانون تبدیل نشده است. با این حال اتفاقاتی از این دست ممکن است روند قانون‌گذاری را تسریع کند.

«ساتیا نادلا» مدیر عامل مایکروسافت سه‌شنبه پیش در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفته بود که برای جلوگیری از انتشار بیشتر این نوع تصاویر باید اقداماتی صورت بگیرد. یکی از موانع تصویب قوانین درباره هوش مصنوعی نقض متمم اول قانون اساسی و آزادی بیان است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سین
سین
3 ماه قبل

خوبی هوش مصنوعی اینه که اگه واقعن هم عکسهای خصوصی کسی لو رفت می تونه بگه این من نبودم هوش مصنوعی بود

مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل
پاسخ به  سین

اتفاقا خیلی خوبه. حدااقلش پخش کننده های عکس ها خصوصی یک خورده بی بازار تر میشوند

خفاش شب
خفاش شب
3 ماه قبل

خوشم میاد مثل اون قضیه درز کردن عکس های خصوصی سلبریتی ها در ردیت خبرگزاری ها و سیاست مدارها تنها در صورتی به حریم خصوصی اهمیت میدن که پای سلبریتی ها در میان باشه.

جان خودم اگر پای ادم های عادی این وسط بود اگر کسی کوچکترین اهمیتی میداد.

FFFF
FFFF
3 ماه قبل
پاسخ به  خفاش شب

به هر دلیل بنظرمن خوبه که ملت دارن نسبت به خطرات این تکنولوژی آگاه میشن. اینقدر فیلم علمی تخیلی دیدم که اگه بخوام هم نمیتونم از AI نترسم! تا اینو میگی یه عده میگن که ولی چت بات ها خیلی خوبن و چمیدونم متن پارافریز میکنیم و نمره میگیریم تو دانشگاه و…
برام مهم نیست، هوش مصنوعی رو تعدیل کن اسلیپی جو سریعاً!!!

مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

با هات موافقم. خیلی از استعداد ها قربانی هوش مصنوعی خواهند شد و هدر رفته می شوند

مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل
پاسخ به  خفاش شب

ادم معمولی برد ترکش های انتشار فیلم خصوصیش خیلی محدوده و تقریبا تو حوزه فامیلی اثر داره ولی سلبریتی ترکشش ممکنه کل یک مملکت و یا حتی دنیا را در بر بگیره (البته بسته به شاخ بودن سلبیریتیش)

rrr
rrr
3 ماه قبل

تا کی میخواید جلوی آزادی رو بگیرید؟

FFFF
FFFF
3 ماه قبل
پاسخ به  rrr

فلسفه تد باندی هم در زندگی یه همچین چیزی بود!