صفحه اصلی > پنج برتر : 5 اشتباه عجیب مسعود فراستی

5 اشتباه عجیب مسعود فراستی

مسعود فراستی

مسعود فراستی در سال های اخیر تبدیل به چهره ای جنجالی در سینمای ایران شده است. منتقدی که البته نه به خاطر کیفیت فنی نقدها، بلکه به بیشتر به دلیل فحاشی های سال های اخیرش شناخته می شود. این بار در پنج برتر هفته به «5 اشتباه مسعود فراستی» در سال های اخیر پرداخته ایم که کمتر درباره آن صحبت شده است.

مسعود فراستی

5- ندیدن فیلم و نقد آن!: مسعود فراستی یک بار در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و در اظهار نظر عجیبی عنوان کرد که فیلم ها را ندیده نقد می کند و هیچکس هم نمی تواند جلوی نقدهایش قد علم کند چراکه نه سوادش را دارد و نه (کلمه زشت!).

اگرچه بسیاری عنوان کردند که این جمله از بابت عصبانیت فراستی از شنیدن سوال:«فیلم ها را ندیده نقد میکنی» بود، اما واکنش فراستی به اندازه ای عجیب بود که نشان از تمایل و خواسته این منتقد به جدل و تیتر شدن به هر قیمت داشته باشد. دعوت یک منتقد از سینماگران برای مناظره بر سر سواد، یکی از آن اتفاقاتی است که نمونه آن را احتمالاً باید در دبیرستان می دیدیم اما آنتن تلویزیونی به آن اختصاص داده شده بود!

مسعود فراستی

4- اعتراضات زاینده رود: مسعود فراستی در دورانی که مردم اصفهان در کنار زاینده رود مشغول اعتراض به خشکی زاینده رود و عدم دسترسی به آب کشاورزی شدند، ویدئویی منتشر کرد و گفت:« تظاهرات اصفهان در میدان بی نظیر نقش جهان..» در حالی که این اعتراض ارتباطی به نقش جهان نداشت و در بستر زاینده رود انجام شده بود. بسیاری از کاربران در آن دوران این ویدئوی از پیش ضبط شده فراستی را دستمایه طنز قرار دادند.

مسعود فراستی

3- نامه منتسب به داستایوفسکی: زمانی که فراستی به برنامه «کتاب باز» دعوت شده بود، اعلام کرد که قصد دارد شش نامه را بخواند که متعلق به داستایوفسکی است. این ادعا اما بعدها توسط نویسنده اصلی نامه ها به نام آیدین آرتا زیر سوال رفت!

آرتا عنوان کرده بود که نامه ها را با تکیه بر ادبیات داستایوفسکی به نگارش درآورده و این مسئله به سادگی با یک جستجو در اینترنت قابل بررسی بود اما مسعود فراستی از نامه های نوشته شده وی به عنوان نامه های شخصِ داستایوفسکی نام برده بود!

انتظار می رفت که عوامل برنامه «کتاب باز» این اشتباه عجیب را تصحیح کنند اما در کمال تعجب هیچ تصحیحی صورت نگرفت و برنامه با همین ادعاها به روی آنتن رفت!

مسعود فراستی

2- حضور مسعود فراستی در مجلس شورای اسلامی: یکی از تصمیمات عجیب مسعود فراستی حضور در مجلس و توضیح به نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت سینمای ایران بود!

مشخص نیست که چرا مسعود فراستی می بایست به مجلس دعوت شود تا نظراتش را در خصوص سینما اعلام نماید، با این حال، او در مجلس به طور مشخص از ابتذال فیلم هایی نظیر «گشت ارشاد 2» گفت که در نهایت منجر به تصمیم نمایندگان برای بررسی برخی فیلم ها و تلاش برای محدودسازی فیلمسازان شد.

مسعود فراستی

1- شاهنامه خوانی مسعود فراستی: یکی از معروف ترین اشتباهات مسعود فراستی زمانی بود که او در برنامه «کتاب باز» تصمیم گرفت بخش هایی از شاهنامه را بخواند. اقدامی که با اشتباهات مکرر این منتقد در روخوانی از اشعار فردوسی همراه شد به طوری که این اشتباهات سریالی واکنش بسیاری از فرهنگیان را دی پی داشت که با کنایه به این مسئله، کیفیت تماشای فیلم توسط فراستی را مشابه شاهنامه خوانی اش دانستند!

البته فراستی بعدها به این اشتباهات واکنش نشان داد و بابت آن عذرخواهی کرد.

 

امیر گلسفیدی

اشتراک در
اطلاع از
guest
51 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
11 ماه قبل

انفعال ویژگی اصلی همه متفکران چپ است که به آن تفکر رسیده اند ، اطلاعات اینقدر در مغز این آدم ها زیاد شده که اوردوز کرده اند دیگر نمی فهمند خوب و بد چیست ، به قول خودمان چارپایی بر او کتابی چند… تمام متفکران باصطلاح ((روشنفکر)) چپ همه در این ویژگی سهیم اند، علت علاقه این آقا به سینمای کلاسیک نه نوستالوژِی است نه تکنیک نه فرم تنها و تنها یک چیز است : سانسور! 99 درصد فیلم هایی که این آقا آن هارا ستایش می کند در دوران هیز کد ساخته شده اند که از سیاه ترین دوران های سینما در آمریکاست.سینمایی که مجبور است چهارچوب های ((اخلاقی)) را رعایت کند ، فرای تکنیک ، هنر و نوستالوژی . لیست صد فیلم این آقا حدود 90 فیلمش ازشروع دوران هیز کد (اوایل دهه چهل میلادی) تا سال های اولیه دهه شصت میلادی است(پایان هیز کد) آیا آثاری که بعدا یا قبلا ساخته شدند هیچ کدام ، فرم هنر و تکنیک نداشتند؟ هیچکدام نتوانستند نوستالژی بیافرینند؟ این آقا دردش چیز دیگری است.

سحر
سحر
1 سال قبل

نظرات کاملا سطحی و تحت تاثیر سیاست و نظرات سلبریتی ها زده شده! متاسفانه پدیده‌ی رایج در کشور ما در خصوص هر فرد و هر موضوعی!!!
کسی میتونه امثال فراستی رو نقد کنه که فاز فکریش رو و ایدئولوژی اون رو بدونه،شماها حتی نمیدونید اون تفکرش بیشتر به مارکسیست میخوره و از سبقه‌ی اون اطلاعی ندارید !فقط از روی احساسات و هیجان و اطلاعات ضعیف و سطحی و ویترینی کامنت میزارید!

Bruh
Bruh
1 سال قبل
پاسخ به  سحر

من مانیفست کمونیست رو خوندم. تباه ترین تفکری هست که کسی تو قرن ۲۱ می‌تونه داشته باشه. قشنگ مانیفست شورش و انحراف و صدروش به جهان هست. دیکتاتور های قاتل مثل مائو دقیقا براساس مانیفست عمل کردن و اون همه آدم کشتند. اگه فراستی هنوز اعتقاد داره به اون گفتمان یعنی یه بیسواد تمام عیاره!

حسین
حسین
1 سال قبل

این آقا یه منتقد معمولیه که سیستم اونو بولد کرده واسه حمله به آثاری که مورد تایید سیستم نیست،فحش ها و الفاظ رکیکی هم که به کار میبره در راستای همون بولد شدنشه(کاملا عمدی )

رامین
رامین
1 سال قبل

ضمنارسانه مووی مگ هم بدونه روزی یک نفر
در یوتیوب گفت مجله فرم و نقد فراستی در یکی از شماره ها یکی از مطالب کایه دو سینما رو به اسم فراستی چاپ کرده
این مصداق سرقت هنریه
دقیقا نمی دونم در کدوم شماره
اما اینو می دونم تمام حرفاش درباره فرم نقد نه الهلم گرفته و تاثیرگرفته از غربی هان نه اشاره بلکه کپی و ترجمه اوناست
تمامی این صحبتا درباره فرم و نقد
بارها از زبان فلاسفه و منتقدین غربی گفته شده

رامین
رامین
1 سال قبل

متاسفانه گاهی مردم سواد رو با اطلاعات اشتباه میگیرن
مثلا کسی که هیچکاک ترجمه کرده و اسم هیچکاک میبره رو باسوادیش در شناخت هیچکاک می دونن در حالیکه سواد به تحلیلو درک و حرف نو گفته می شه حتی از دانش هم جلوتره
برید نقد سرگیجه و مرد عوضی و…. ببینید
مثلا میگه هنری فوندا دستشو نگاه میکنه خط خطی و این سوررئال شده
خب مرد حسابی خودم دارم میبینم
یا میگه حالا اسکاتی می خواد مادلین برگرده بعد مرگش که دیگه نمیشه این یعنی سینما
مرد حسابی نکاه اسکاتی که حاصل بهت ناشی از حادثه است اصلا خواستی در کار نیست
مث یه نریتور که شخصیت لیوان بر می داره میگه لیوان برداشت
یعنی بدترین نوع نریتوری
ضمنا هر بچه ای میتونه دو مصرع فردوسی رو بیست تا درست بخونه
ایشون بخاطر جنجال بیشتر و عشقو حال سادیستی مازوخیستیش با همکاری کتاب باز و سروش صحت فرهیخته!!!نمایش بازی کرد
ایشون احساساتش رو در قالب کلماتی توصیفی و سطحی بیرون می ریزه
نه تحلیلی نه توصیف زیبایی
یه نوع تخلیه نامه هست نوشته هاش و در بهترین حالت گزارش نه نقد
حتی فرم و محتوا رو نتونسته در قالب مثال هایی ملموس و خوب بیان کنه جز یه مورد
سینزده چهارده سال رانت داشته باش بامجله و تلویزیون اونوقت فقط یکی دومورد بتونی ادعاتو تحلیل کنی
یعنی کتاب رو می خونی و حافظه بلند مدت و قوه تشخیصت واسه خودش تو رختخواب تو داره چرت می زنه

آرمین
آرمین
1 سال قبل
پاسخ به  رامین

حق گفتی ، خوب گفتی ، ریز ریز ریز خوردش کردی ، چلوندیش ، انداختی تو چاه . حقشه

امیر
امیر
1 سال قبل

نگاه کنید ببینید چقدر زر مفت زدین‌…
سیاهی لشگرهای مغز خالی
آخه کی به دیدگاه منفی شما اهمیت میده؟

سین
سین
1 سال قبل

حیف از مووی مگ..انگار راه دوستانه عررررزشی هم به اینجا باز شده….

Nima
Nima
1 سال قبل

یکی بود می‌گفت تاثیر فراستی بر نقد فارسی انکار ناپذیره. بله منم حقیقتا موافقم. اینقدر که این آدم «نقد فیلم» رو به ابتذال و چهره «منتقد سینما» در تصور عامه مردم رو به تباهی کشونده که حالا حالا ها لکه اش پاک نمیشه!

فهیمه
فهیمه
1 سال قبل

اگر یک ادم حسابی تدی کل سیستم سینمای ایران پیدا بشه اون خود خود مسعود فراستی ست بسبار با سواد و نکته سنج و دقیق هستند و نقد هاشون بهترین جواب به مشتی اراذل که توهم کارگردان و بازیگر بودن دارند و بدترین و سیاه ترین و سخیف ترین و مبتذل ترین فیلمها رو در این سالها با رانت دولتی ساختند و به نان و نوایی رسیدند و همیشه از کشور و انقلاب و مروم طلبکار هستند و بوده اند و خواهند بود اسمی عیر از اراذل نمیتونم براشون انتخاب کنم …فراستی فیلمها رو ندیده نقد نمیکنه بلکه این به اصطلاح فیلمها ( در واقع به قول خود استاد : ماقبل فیلم ها !!!!! ) اصلا ارزش کامل دیده شدن ندارند و با دیدن نیم ساعت اولشون هم پایانشون و سرانجام پوچشون کاملا هویداست البته برای ان شخصی که اهل فن باشه ! فراستی بارها گفته این جماعت سفره ای پهن کردند و با باند و گروه خودشون کار میکنن اشغال هایی به نام فیلم میسازند که مردم اصلا نمیبینند و استقبال نمیکنند ولی چون از بودجه دولتی استفاده میشه این جماعت اصلا و ابدا نگران برگشت سرمایه نیستند و با وجود شکست تجاری فاحش باز هم همون جماعت جنع نیشوند و گند دیگری میزنند و از جیب مردم نجیب ایران شکمشون رو پر میکنند …داستان غم انگیز سینمای دولتی و ایضا فوتبال دولتی که وصل شده به پول مردم و اصلا و ابدا ابروی ایران عزت ایران منافع ایران براشون اهمیتی نداشته و ندارد

Nima
Nima
1 سال قبل
پاسخ به  فهیمه

شماها رو درک میکنم که چرا از این حمایت میکنید. به هرحال جزئی از این سیستم هستید و فراستی عمله شماهاست و چیزی رو که شماها خوشتون بیاد میگه اما بد نیست بدونی دلیل تنفر سینما دوستان از این آدم بیشتر بخاطر شکر هایی هست که درباره بزرگان سینمای جهان میخوره وگرنه در رابطه با سیاست داخلی و خارجی که کسی این چپولِ پشمک رو آدم حساب نمیکنه!

هومن
هومن
1 سال قبل

کل نقدی که از این … در بیشتر فیلم ها دیدم این چند کلمه بود : یک فیلم مفلوک ، بیچاره ، … ، مشکل این آدم نیست ، مشکل سیستمی است که این ها را انتخاب میکنه ، و جالبه که یک سری از مردم به این و رائفی استاد میگویند و …

Hoodi
Hoodi
1 سال قبل
پاسخ به  هومن

( مقوا – ماقبل مقوا )
آنچه من در این آدم میبینم ، کسی است که به نقدهای خودش باور ندارد ، ولی برای ادامه زندگی آن را انتخاب کرده ، شخصیتی دوگانه محصول ادبیات کمونیست و پروژه تواب سازی ج.ا
نباید آن را جدی گرفت
به نظر من او شبیه کشیش توبه کرده در فیلم «سکوت» اسکورسیزی است

آریا
آریا
1 سال قبل

مسعود سینما رو با غسال خونه اشتباه گرفته ،ولی خب نیمی ازش رو قبول دارم

شری
شری
1 سال قبل

سینمایی که کارگردانش مسعود ده‌نمکی باشه منتقدش هم فراستی میشه 😂😂😂

مژگان معمارزاده
مژگان معمارزاده
1 سال قبل

هر چی میخواستم بگم بقیه نوشته بودن. دم همگی گرم، نفری یه لایک براتون گذاشتم، طلب تون

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

دمت گرم عزیز…
فکر کنم نقدهای ‘مسعود فراستی’ از معدود موضوعاتی است که ما ایرانی ها در برابرش اینقدر با هم متحد هستیم!!!!!!!!

مژگان معمارزاده
مژگان معمارزاده
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

دقیقا. نقد فیلم خوشه‌های خشم رو وقتی با رمان مقایسه می‌کرد و برتری های فیلم به رمان رو برمی شمرد، شک نکردم که اصلا رمان رو نخونده. نقدها تکراری و سراسر پوچ و منفی بافی های یه آدم متوهم

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

به نظر شما کسی که میاد به فیلم و عوامل ‘جدایی نادر از سیمین’ به عنوان تنها برنده‌ی اسکار تاریخ سینمای ایران و خاورمیانه، توهین می‌کنه و بعد از اون ‘اصغر فرهادی’ دومین اسکار رو برای فیلم ‘فروشنده’ دریافت میکنه و ایشان همچنان فحاشی و بیسوادی خودش رو به رخ اهالی سینما میکشه، واقعا منتقده؟!!!
‘مسعود فراستی’ منتقد سینما نیست، عقب مانده‌ی سینماست که میخواد این عقب ماندگی رو با فحش و ناسزا جبران کنه!

مژگان معمارزاده
مژگان معمارزاده
1 سال قبل
پاسخ به  فرزاد

شما و دیگر دوستان رو ارجاع میدم به نقد جدید و عجیب و غریب ایشون از برادران لیلا!!! دقیقا مثل یک بچه لجباز که از روی غرض و کینه، ناشیانه سعی داره از کوچکترین نکته فیلم ایراد بگیره و به زشت ترین شکلی تمسخر کنه. برای دستشویی شستن و5 تا دختر داشتن اصلانی، برای ژست های ورزشی اون یکی و موها و سروشکل اون یکی، برای دور بودن از خونه و در جریان نبودن نوید محمدزاده از اوضاع و احوال خونه که البته فقط این مورد جای تامل داره و اما نقش لیلای عاقل و فهمیده را چنان با خصومت نقد کرده که باورنکردنی است!دریغ از یکمورد تعریف و تحسین !!! کل خانواده را مضحک و قابل تمسخر دیدند و در عوض پدر خانواده را قابل احترام و بی گناه!!؟ این حجم از سطحی نگری و مغرضانه نویسی از کسی که خود را منتقد می‌داند و باید حرفه ای و بدون جانب گیری فقط روی اثر هنری فوکوس کند واقعا بعید است. این نقد موضع سیاسی ایشان را صددرصد هویدا کرد.

ژورک
ژورک
1 سال قبل

شبه ا‌دم از خود راضی و بی تربیت و نون به نرخ روز خور. ایشان که در زندان تواب هم بوده.

علی
علی
1 سال قبل

به زحمت افتادین با اینا میخواین فراستی رو خراب کنین راس میگین بشینین باهاش فنی صحبت کنین

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  علی

دیگه تو جمعی که بیسوادشون منم، همگی همینجا فراستی رو شستیم پهن کردیم رو طناب! تو صحبت فنی قراره چی بشه مثلا؟! عستاد قرار هست از تو نقش بیرون بیاد و با چهارتا لفظ و اعتماد به نفس کاذب بپیچونتمون تا شما براش جیغ و هورا بکشی؟! تو راست میگی برو بگو عستادت تا نمرده یه فیلم بسازه ببینیم بالاخره این «فیلم خوب» یعنی چی بالاخره!

رضا
رضا
1 سال قبل

یه عمر که تریبون این مملکت دست یه مشت …بیسواد پر ادعاست

حمید
حمید
1 سال قبل

البته درباره‌ی مورد سوم خود فراستی بعدا توی یک قسمت دگ از برنامه گفت که نامه‌ها از آیدین آرتا بوده و اشتباه کرده.

سهراب
سهراب
1 سال قبل

اخرین کلام جان فورد قبل مرگ رو جا انداختید خنده دارترین اون بود

آرمین
آرمین
1 سال قبل

به ریش و پشم و چشمهای این بشر فوکوس کنید شبیه کدوم ریش و پشم دار کشور است ؟ جنس این آدمها را خوب میشناسم . اعتماد به نفس کاذب ، فحاشی ، پررویی و خود مهم پنداری از مشخصات بارز شونه . به چشمهات زل میزنند و دروغ میگند . مثل استاد عباسی و رائفی پور و اونهایی که قابلمه را به عنوان کرونا یاب تو‌پاچه ملت کردند و واکسن برکت به ملت فروختند و بودجه میلیاردی به جیب زدند .

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  آرمین

یاد دیالوگ فیلم اخراجی ها افتادم:
…به چی مینازی؟ به یه من ریش؟! به ریش نیست که، به ریشه‌ست…

علی
علی
1 سال قبل
پاسخ به  آرمین

نادون اگه واکسن برکت بدردنمیخورد چرا تلفات کرونای ما از کشورای پیشرفته کمتره خود سعی کن خود تحقیر نباشی

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  علی

۱- دولت کدوم آمارش درسته که آمارش از تلفات کرونا درست باشه؟!
۲- کشورهای پیشرفته که آمارشون بالا بود، از صد تا کشور دیگه مهاجر داشتند؛ نه مثل ما که فقط از کشور دوست و همسایه افغانستان مهاجر داریم که اونم به لطف ارزش ریال دیگه نداریم!
۳- چند درصد مردم واکسن ‘برکت’ زدند؟ اون موقع که دولت محترم در یک حرکت انقلابی کامیون کامیون واکسن ‘سینوفارم’ وارد کرد و به قول خودش کرونا رو مدیریت کرد و مردم بدبخت از رو اجبار واکسن چینی زدند، برکت کجا بود؟؟ واکسن برکت فقط یه منبع رانت بود برای پر کردن جیب بعضی ها… .

سعید
سعید
1 سال قبل
پاسخ به  علی

دانا واکسن کرونا با هر مارک و نشانی یه درپغ بزرگ بوده و هست چشمهاتو باز همه ی کسانی که پاکسن زدن دچار عوارضی همچون فراموشی کم شدن بینایی و ضعف سیستم ایمنی شدن فرض شما واکسن را راست می گی اون قابلمه ی کرونا یاب هم خود کم بینی بود . وجود افرادی همچون فراستی ،عباسی و الی ماشاالله از این تیپ افراد در همه جا ما را در لبه ی جهنم قرار داده .

میم
میم
1 سال قبل
پاسخ به  آرمین

سطحوو😂😂😂

سحر
سحر
1 سال قبل
پاسخ به  آرمین

وای خدای من‌،شماها رو میبینم دوست دادم از دنیا لفت بدم! اخه چقدر این حرفات تاکسی وار و چیپ و عوامانه است! فراستی خودش با نظام از همون اول مشکل داره حتی اینم نمیدونی و کامنت میزاری!؟

Kazuma
Kazuma
1 سال قبل
پاسخ به  سحر

فراستی توابه. با نظام ساخت و پاخت کرده در ازای تریبون. اینو همه می‌دونن

احمد
احمد
1 سال قبل

نقطه مقابل لیبرال و سرمایه داری، میشه کمونیسم، سوسیالیسم و اقتدارگرایی دولتی. یعنی تمام ثروت و درآمد کشور در جایی به اسم بیت المال جمع بشه، دزدها هم همونجا جمع بشن و با پولی که سهم همه مردمه عشق و حال کنن. بعد برای خالی نبودن عریضه و سر نرفتن حوصله به خاطر بیکاری، شروع کنن به حجاب گیر دادن، به یه سری مسائل مسخره سر ملت و گرم کردن، به کشورهای همسایه پول پخش کردن و اینا. حالا این مدل خوبه یا اینکه پول به شکل سرمایه دست مردم پخش باشه. ثروت کشور دست ملت پخش باشه تا باهاش سرمایه گذاری کنن و هم ایجاد شغل و هم رقابت برای پبشرفت کنن؟ البته که روش اول باب میل دیکتاتورهاست چون با ابزار پول میتونن به هر کی که دوست دارن پول پخش کنن و یار جمع کنن و به کسی هم بابت سو مدیریتهاشون جواب پس ندن. البته که فراستی هم ضد لیبرالیسم هستش چون در کشور لیبرالی مثل آمریکا، دست آدم بیسواد و پرمدعایی مثل این بشر جارو هم نمیدادن زمین و جارو کنه چه برسه به اینکه به خودش بگه منتقد. سبک نقد و بررسی منتقدهای آمریکایی و ببین که با یک زبان ساده و قابل فهم برای همه، فیلم و نقد میکنن اما این بشر با اصطلاحات قلنبه سلنبه و کلی هم فحش و بد دهنی میاد مثلا فیلم نقد می کنه. کاملا هم مشخصه که بی طرف نیست و بهش پول دادن و گفتن که چی بگه.

Marvel Man
1 سال قبل

جلوی جریان های مسموم فکری باید محکم ایستاد فرق هم نمیکنه این باشه یا رائفی پور، باید بفهمن برای سمی که تو هوا پخش میکنن ماسک داریم! حتی اگه در جایگاه غلط هم هستی باید خودت باشی (بگذریم که هیچکس دربرابر امثال اینها و اوباش طرفدارشون در جایگاه غلط نیست)!

مهدی رمضانی
مهدی رمضانی
1 سال قبل

ایشان یک اعتقاد دارد وآنهم ضد لیبرال سرمایه داریست نه من به نظراتش کاردارم ونه به سینما شناسی وسوادش اینکه باعث شده شماا برعلیه ایشان مطلب بنویسید وبعضی افاضات ناشتا بفرمایند دقیقا همین ویژگی ایشان است

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  مهدی رمضانی

اگه واقعا ضد سرمایه داریه باید اون کانال یوتیوب مسخره اش رو ببنده. رفتم یه کامنت بذارم زیر نقدش از فیلم نهنگ دو تا تبلیغ پشت هم پخش شد برام!

amin
amin
1 سال قبل
پاسخ به  Marvel Man

چه فشاری رو متحمل میشی شما! اومدیم کامنت بخونیم نصفشون کامنتای شماست که انگار عقده داری از این بشر :)) چون سینمای مارولو قبول نداره اینجوری می کوبیش؟! خب هر کس دوست داره هر ژانری که دلش می خوادو دوست داشته باشه! این که این همه حرص خوردن نداره عزیز!

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  amin

مخاطب واقعی سینما که مخالف مارول باشه حق داره هر چی دلش میخواد بگه. من جواب فن بوی های این بابا رو دارم میدم که برای دفاع ازش مضحک ترین حرف هارو میزنن. خداییش کدوم آدمی روش میشه بگه مخالف سرمایه داریه بعد تو یوتیوب آمریکایی کانال داشته باشه و از تبلیغات جنس خارجی پول دربیاره؟!
جواب بده مدافع عستاد!!!

احمد
احمد
1 سال قبل

بابا چرا آخه انقدر این آدم و بزرگ میکنین؟ این بشر منتقد بیطرفی نیست. از هر طرف بهش پول بدن میاد به نفع اون فیلم حرف میزنه. این آدم فقط پول میخواد. اکبر عبدی میگفت سال هفتاد از من صد هزار تومن پول گرفت کافی شاپ زد، هنوزم که هنوزه قراره بیاره پس بده. به ریش و پشم هنریش نگاه نکنین. این فهمیده که تو این مملکت آدم های بی ریشه ریش و پشم دار با کمترین زحمت به یه جا میرسن ، اینم خودش و قاطی اونا کرده و بهشم ماسیده.

یاشار
یاشار
1 سال قبل

ابن آقارو انقدر این برنامه های رسانه میلی بادش کردن که بالاخره تو همین برنامه ها هم ترکید.

محمد
محمد
1 سال قبل

هیچکس کامل نیست ولی تنها کسی که باعث شد برم آثار سینمای کلاسیک هالییود رو ببینم ایشون بود! آثار کارگردانهای به نامی مثل فورد و هیچکاک و برگمان و کوروساوا و فلینی و بیلی وایلدر و…

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  محمد

خب که چی؟ یه مجله هم بری بخونی بهت میگه اون فیلم ها رو ببین. الان این پوپولیست لفاظ و بی سواد چه کار شاقی کرده؟!

آقا مهدی
آقا مهدی
1 سال قبل

البته مورد 5 در برنامه تلویزیونی و آنتن نبود و در یک برنامه اینترنتی از آپارات بود (کافی میکس)

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

منتقد کسی است که راه را میداند، ولی رانندگی بلد نیست!

امیر
امیر
1 سال قبل

فراستی بیشتر از این که منتقد باشه ، شومن . شومن خوبیم هست ، یک جورایی مثل رائفی پور

Marvel Man
1 سال قبل

جناب عستاد کلا یک‌ «اشتباه» متحرک هستند!

wtf
wtf
1 سال قبل

بهترین چیزی که در وصف این آدم میشه گفت اینه که تارانتینو و اسکورسیزی رو قبول نداره اما برای درباره “ژانر” فیلم های دفاع مقدس کتاب نوشته

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  wtf

فعلا نون در دفاع مقدسه…