صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تیلور سوییفت رکورد الویس پریسلی در موسیقی را شکست!

تیلور سوییفت رکورد الویس پریسلی در موسیقی را شکست!

الویس پریسلی تیلور سوییفت

«تیلور سوییفت» رکورد بیشترین صدرنشینی در فهرست آلبوم‌های برتر «بیلبورد» که به «الویس پرسلی» با ۶۸ هفته اختصاص داشت را شکست. آلبوم «۱۹۸۹ (نسخه تیلور)» (1989 (Taylor’s Version)) در آخرین هفته سال ۲۰۲۳ به رتبه اول برترین آلبوم‌های آمریکایی رسید و رکوردشکنی کرد.

این خواننده و بازیگر ۳۴ ساله اگرچه در میان هنرمندان انفرادی رتبه اول را دارد اما با رکورد ۱۳۲ هفته صدرنشینی «بیتلز» در فهرست کلی تمامی آثار فاصله زیادی دارد.

الویس پرسلی با آلبوم‌هایی که از سال ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۲ منتشر شدند ۶۷ مرتبه به رتبه اول رسیده بود. محبوب‌ترین آلبوم او ساوندترک «بلو هاوایی» (Blue Hawaii) با ۲۰ هفته صدرنشینی در سال‌های ۱۹۶۱-۶۲ بود. چهار آلبوم از ۱۰ آلبوم او که به رتبه اول «بیلبورد» رسیدند ساوندترک بودند.

سوییفت رکورددار بیشترین آلبوم صدرنشین در «بیلبورد» است: دستاوردی که به لطف ضبط مجدد تمامی آلبوم‌هایش پس از اختلاف حقوقی با «اسکوتر براون» مدیر برنامه‌های سابقش محقق شد. خواننده براون را یک «زورگوی حقه‌باز» نامیده است.

اولین آلبوم سوییفت که به رتبه اول رسید «بی‌باک» (Fearless) با ۱۱ هفته صدرنشینی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود. او اولین هنرمند زنده‌ای است که همزمان پنج آلبوم در میان ۱۰ عنوان برتر دارد. پیش از او «پرنس» پس از مرگش در سال ۲۰۱۶ این رکورد را ثبت کرده بود.

تیلور سوییفت در ماه ژوئیه و پس از انتشار نسخه جدید «حالا حرف بزن» (Speak Now) رکورد «باربارا استرایسند» در بیشترین صدرنشینی آلبوم برای یک هنرمند زن را شکست.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
4 ماه قبل

من به شخصه ریتم آهنگ های خواننده هایی مثل ‘ادل’ یا ‘شکیرا’ رو بیشتر از ‘تیلور سوییفت’ دوست دارم؛ ولی فضای کنسرت ها و اجراهای تیلور واقعا کم نظیر هستند.
تیلور سوییفت هم خوشگل و خوش اندامه و هم پر انرژی و خوش اخلاق! و همین ویژگی ها در کنار صدای خوب، از اون یک خواننده‌ی پرطرفدار ساخته.

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

من طرفدارش نیستم ولی ازش بدم هم نمیاد. یه زمانی سر طرفداراش ترول بازی درمی‌آوردم ولی بعدش کلا فهمیدم که نظر دادن درباره خواننده مورد علاقه ملت کار خیلی اشتباهی هست چون اولا اینها وابستگی احساسیشون خیلی قوی تر هست به اون خواننده (بر خلاف طرفداران فلان بازیگر، کارگردان و…) و دوم اینکه نمیشه با یکی دوتا آهنگ کل استایل موسیقایی یه آرتیست رو زد و حداقل هفت هشت ده تا ترک باید گوش کنی که وقتی کلا به سبک طرف علاقه نداری خب چه کاریه؟! من الان از آلبوم رپیتیشن ۲۰۱۷ به اینطرف هیچی از تیلور گوش ندادم، در مورد چی میخوام نظر بدم؟!
خلاصه که حتی با طرفداران تتلو هم من مشکلی ندارم تا وقتی صحبتشون محدود به موزیک و اجرا بشه و یه بار دیگه اگه طرفداران bts این رو میخونن، بابت ترول بازی های گذشته ازشون معذرت میخوام.

فرزاد
فرزاد
4 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

به نظرم چند تا چیز در زندگی هست مثل موسیقی، عطر، غذا، فیلم و…که بستگی به سلیقه‌ی شخص داره و انتخاب کردن یا نکردن اون ها دلیل بر خوب یا بد بودن اونها نیست!
در مورد موسیقی با شما هم نظرم که اگه واقعا کسی طرفدار سبک خاصی نیست، نباید در مورد خوب یا بد بودن اون اثر نظر بده و اگه واقعا میخواد نظر تخصصی بده باید چند تِرَک و قطعه از اون خواننده یا سبک خاص گوش بده بعد نظر بده.
بعضی ها از صدای خواننده خوششون میاد، بعضی ها از شخصیت و طرز تفکر خواننده یا یه هنرمند خاص خوششون میاد و…مثلا در مورد آقای ‘امیرحسین مقصودلو’ خودم به شخصه چند تا آهنگ (از قدیمی ترها) از ایشون در خاطرم هست که خیلی خوب و قشنگه و به نظرم صدا و حس خوبی داره؛ ولی اگه بخوای در مورد سبک زندگی و صحبت ها و نظرات ایشون صحبت کنیم، خُب خیلی جای حرف داره!!!!!!!
در مورد ‘تیلور سوییفت’ هم به نظرم آهنگاش در مقایسه با خواننده های زن دیگه ای مثل ‘ادل’، ‘شکیرا’، ‘Ava max’ و…خاص تر و بالاتر نیست (که شاید اون هم به نوع موسیقیش برمیگرده).
در کل به نظرم در مقوله‌ی هنر، هیچ تعصب و مرزبندی خاصی برای خوب یا بد بودن صحیح نیست؛ چرا که هنر با احساسات آمیخته شده و احساسات انسان ها با یکدیگر متفاوته.