صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : انتقاد شکیرا از فیلم Barbie / این فیلم به شدت مردان را تحقیر می کند!

انتقاد شکیرا از فیلم Barbie / این فیلم به شدت مردان را تحقیر می کند!

شکیرا باربی

«شکیرا» در مصاحبه با مجله «الور» پیرامون فیلم بلاکباستر ۱.۴ میلیارد دلاری «باربی» (Barbie) اظهار نظر کرده است. این خواننده کلمبیایی می‌گوید با پسرانش که از این فیلم بیزارند و معتقدند «امکان مرد بودن» را از مردان ربوده موافق است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، او می‌گوید: «پسرانم از آن خیلی متنفر بودند. احساس کردند که مردانگی‌زدا است. و من تا حدی موافقم. دو پسر را بزرگ می‌کنم. دوست دارم احساس قدرت کنند [در عین حال] به زنان احترام بگذارند. فرهنگ عامه را دوست دارم وقتی سعی می‌کند زنان را توانمند کند بی‌آنکه امکان مرد بودن را از مردان برباید، وقتی [زنان را] محافظت و تأمین می‌کند. معتقدم که همه ابزارها را باید به زنان داد و به آن‌ها اعتماد کرد که می‌توانند از پس همه‌اش برآیند بدون اینکه جوهره خود را از دست بدهند، بدون اینکه زنانگی خود را از دست بدهند.»

«شکیرا» اضافه می‌کند: «به نظر من مردان یک هدف در جامعه دارند و زنان هدفی دیگر. یکدیگر را کامل می‌کنیم و این نباید از دست برود.»

این خواننده اولین سلبریتی منتقد فیلم نامزد اسکار «گرتا گرویگ» نیست. پیش از او «مت والش» مجری پادکست این فیلم را «ضد-مردترین، و فمینیستی‌ترین» پروپاگاندای سینمایی تاریخ نامیده بود. «بیل مار» مجری و کمدین مدتی بعد «باربی» را فیلمی «مرد-بیزار» دانست.

این انتقادها باعث شد که افرادی چون «مارک مارون» یا «جو روگان» از فیلم حمایت کنند. مارون در پادکست خود گفته بود: ««این حقیقت که برخی مردان احساس کردند فیلم توهین‌آمیز است تا جایی که سعی کردند روایت جناح راستی از آن را تحمیل کنند. باید خیلی شرمنده باشند. خیلی شرمنده. هر مردی که نمی‌تواند آن انتقادات فیلم را تحمل کند، واقعاً باید درون شلوارش را نگاه کند و ببیند که از چه ساخته شده. منظورم این است که خدای من، چه کودکان سست-عنصری.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل

از ‘barbie انتقاد نکن. به بچه هات یاد بده مثل ‘پیکه’ نشن؛ حداقل تو دیگه باید از فیلم دفاع کنی!!!

تمشک زرین
تمشک زرین
3 ماه قبل
پاسخ به  فرزاد

انتقام کار انسان های ضعیف هست نه این خانم متشخص

فرزاد
فرزاد
3 ماه قبل
پاسخ به  تمشک زرین

منم صحبتم همینه که شکیرا خانم با شخصیت، باید از ‘barbie’ که طرفدار حقوق زن هاست (البته بیش از حد!) دفاع کنه نه این که انتقاد کنه!