صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم آخر شب با شیطان (Late Night with the Devil)

نقد و بررسی فیلم آخر شب با شیطان (Late Night with the Devil)

late night with the devil

آخر شب با شیطان (Late Night with the Devil) یکی از آثاری بود که پیش از انتشار با حواشی فراوانی در فضای مجازی مواجه شده بود. حواشی که به ساخت تصویر ثابت در فیلم توسط هوش مصنوعی مربوط می‌شد و انتقاد کاربران را رقم زده بود که معتقد بودند نباید از هوش مصنوعی در خلق یک اثر سینمایی یا تلویزیونی استفاده شود. در نهایت اما کارگردانان فیلم در یک مصاحبه عنوان کردند که تنها سه تصویر در فیلم توسط هوش مصنوعی ساخته شده و کلیت فیلم توسط افراد واقعی ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک مجری (دیوید دستمالچیان) است که قصد دارد آمار تماشای برنامه شبانگاهی خود را افزایش دهد. او تصمیم می‌گیرد در شب هالووین، یک جن‌گیری را در برنامه انجام دهد. اما این اقدام او طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود و دختری که جن‌زده شده، رفتارهای عجیبی از خود بروز می‌دهد که…

Late Night with the Devil

یکی از مزیت‌های فیلم «Late Night with the Devil» دوربین شبه‌مستند آن است. ازاین‌جهت است که دوربین فیلم، به‌خوبی می‌تواند حس اضطراب را به مخاطب انتقال دهد. دوربینی که اجازه می‌دهد تا تماشاگر مانند نفراتی که در استودیو حضور دارند، برنامه را دنبال کنند. تصحیح نور و رنگ در فیلم نیز به‌خوبی انجام شده است و حس و حال دهه 70 را زنده می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد، فیلم در به‌تصویرکشیدن حال و هوای دهه هفتاد میلادی عملکرد مناسبی از خود به‌جای گذاشته است و به جزئیات جالبی اشاره می‌کند. دوران پُر آشوبی که مخصوصاً در عرصه سیاست، چالش‌های فراوانی را به جامعه آمریکا در آن زمان تحمیل کرده بود. جزئیات مربوط به طراحی صحنه و دیالوگ‌نویسی‌های فیلم و شوخی‌های دهه هفتادی مجریان، باظرافت انجام شده و از بخش‌های تحسین‌برانگیز فیلم به شمار می‌رود.

Late Night with the Devil

یکی از نکات جالب‌توجه فیلم، بازی بسیار خوب دیوید دستمالچیان، در نقش اصلی فیلم است. بازیگری که اغلب او را با بازی در آثار مارول به یاد می‌آورند؛ اما در این جا ثابت کرده که ظرفیت‌های بازیگری وی بیش از آنچه است که تا پیش‌ازاین درباره او تصور می‌شد. دستمالچیان به‌خوبی توانسته در نقش یک مجری مسلط و باهوش، بازی بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و یک نمایش کامل را اجرا کرده است. می‌توان گفت که این فیلم می‌تواند باعث شود تا در هالیوود ازاین‌پس، اهمیت بیشتری به توانایی‌های بازیگری دستمالچیان داده شود و از او در پروژه‌های بیشتری به‌عنوان نقش اصلی استفاده نمایند.

اما فیلم «Late Night with the Devil» علی‌رغم نکات مثبت فراوانی که دارد، دارای ضعف‌هایی هم هست که از جمله آن می‌توان عدم پرداخت شخصیت لیلی و توضیحات قابل‌قبول درباره او اشاره کرد. علی‌رغم این که فیلم مقدمه مناسبی برای رسیدن به فصل جن‌گیری انجام می‌دهد؛ اما درعین‌حال، توضیح چندانی هم درباره لیلی به تماشاگر نمی‌دهد و به صحبت‌های روان‌شناس در این زمینه اکتفا می‌کند. شاید بهتر می‌بود که اهریمن فیلم بیشتر برای تماشاگر تشریح می‌شد تا تأثیرگذاری بیشتری بر جای بگذارد.

نقد ویدئویی فیلم «Late Night with the Devil» را در ادامه ببینید:

بااین‌حال، کماکان می‌توان گفت که، «Late Night with the Devil» یکی از آثار دلهره‌آور جذاب سال‌های گذشته است. فیلم مستقل و خلاقانه‌ای که تعلیق مناسبی دارد و می‌تواند بدون این که سروصدای زیادی کند و با جیغ و افکت‌های صوتی، گوش را آزار دهد،  تماشاگر را در دچار اضطراب کند. «Late Night with the Devil» از آن دسته آثاری است که به تماشاگرش احترام می‌گذارد و برای دلهره ایجادکردن در دل مخاطب به اقدامات گوش‌خراش متوسل نمی‌شود و به طور مشخص، اثری صادق است و تماشاگر هم می‌تواند از تماشای آن لذت ببرد.

 

نمره: 7/10

منتقد: میثم کریمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها