صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : افشاگری پشت صحنه پر حاشیه Megalopolis / کاپولا بازیگران سیاه لشکر را می بوسید!

افشاگری پشت صحنه پر حاشیه Megalopolis / کاپولا بازیگران سیاه لشکر را می بوسید!

Megalopolis

یکی از تهیه‌کنندگان «مگالوپلیس» (Megalopolis) به مطرح شدن اتهامات بدرفتاری «فرانسیس فورد کاپولا» با عوامل واکنش نشان داده و می‌گوید هیچ شکایتی به او گزارش نشده است.

«گاردین» چند روز مانده به اکران این فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری در جشنواره کن از چندین منبع ناشناس نقل می‌کند که کاپولا با عوامل فیلم از جمله بازیگران زن بدرفتاری کرده و «اغلب در تریلرش ماریجوانا» مصرف می‌کرده است. یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که کاپولا برای مثال زنان را به سمت خود می‌کشیده تا روی زانوی خود بنشاند و یا در زمان فیلمبرداری یک صحنه کلوب شبانه، کاپولا سعی کرده برخی از بازیگران زن سیاهی لشکر برهنه را ببوسد و ادعا کرده است که هدف «سر حال آوردن» آن‌ها بوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «دارن دمتره» تهیه‌کننده اجرایی «مگالوپلیس» از کاپولا در برابر این اتهامات دفاع کرده و می‌گوید چند بازیگر سیاهی لشکر را به شکل دوستانه بوسیده و هیچ‌کس از رفتار کارگردان ابراز نارضایتی نکرده است: «من فرانسیس و خانواده‌اش را بیش از ۳۵ سال است که می‌شناسم و با آن‌ها کار کرده‌ام. به عنوان یکی از اولین دستیاران کارگردان و یک تهیه‌کننده اجرایی فیلم حماسی «مگالوپلیس»، من بر تولید پروژه نظارت و واحد دوم فیلمبرداری را مدیریت کردم. فرانسیس با موفقیت این پروژه مستقل عظیم را تولید و کارگردانی کرد، و تمامی تصمیمات دشوار را گرفت تا ما به موقع و بر اساس بودجه تعیین شده فیلم را تحویل دهیم، در حالی که به نگاه هنری او متعهد ماندیم.»

او ادامه می‌دهد: «صحنه کلوب تئاتری فیلم را طی دو روز فیلمبرداری کردیم و فرانسیس در اطراف صحنه قدم می‌زد تا فضای آن را با بغل کردن و بوسیدن عوامل و بازیگران پس‌زمینه روی گونه بسازد. با این روش الهام بخشیدن و ایجاد فضای کلوب که برای فیلم بسیار مهم بود کمک می‌کرد. از هیچ‌گونه شکایت آزار یا بدرفتاری در طول فیلمبرداری پروژه آگاه نشدم.»

کاپولا بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری فیلم را شخصاً تأمین کرده و قوانین فیلمسازی هالیوود را زیر پا گذاشته است. یکی از تهیه‌کنندگان هالیوودی ناشناس به «ورلد آو ریل» می‌گوید این اتهامات «توطئه‌ای» برای «نابود» کردن کاپولا و مدل فیلمسازی اوست: «این گزارش چیزی جز کمپین افترازنی از سوی استودیوهای وحشت‌زده نیست که از برخورد کاپولا با مدل‌های فیلمسازی آن‌ها راضی نیستند.»

در این گزارش آمده است: «باید یادآوری کرد که هالیوود ریپورتر، ورایتی و حتی گاردین، در گذشته حکم سخنگوی استودیوها را داشته‌اند، و این نوع گزارش‌ها برای اهداف معین طراحی شده‌اند.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
2 ماه قبل

افول اگر آدم بود میشد کاپولا!
حالا از طرفدارانشون میپرسی که دلیل اینهه افت چیه میزنن به صحرای کربلا که چمیدونم پارامونت و جهل بینندگان و فلان…
خب دوست عزیز من، مگه پارسال نبود فیلم اسکورسیزی که همچی هم براش مهیا بود ولی به اون شکل فاجعه بار ازش استقبال شد؟!
مگه اوپنهایمر هم اون سال نیومد؟ مدت زمان فیلم قاتلان ماه در همون حد اوپنهایمر نبود که بود، دی‌کاپریو خوشتیپ تر و معروف تر از کیلین مورفی نبود که بود؛ پس چرا نصف اون هم نفروخت؟ حالا بیاین بگین نولان بلاک باستر سازه! داداش فیلم دویست میلیون دلاری بیشتر dna بلاک باستر داره یا فیلم دویست میلیون دلاری؟! یعنی همش بخاطر چهارتا عکس مسخره باربنهایمر بود که ملت درست کردن؟ خب برای عمو مارتی هم درست میکردین، اون که خوشش اومد از باربنهایمر!
چرا همه چی رو به هم پیوند میدین جز اینکه قبول کنید نسل این کارگردان هایی مثل کاپولا و اسکورسیزی و کراننبرگ (که حالا کاناداییه و یه خورده با اینا فرق داره) و… دیگه دوره‌اش گذشته؟ نه میتونن مثل سابق فیلم بسازن، نه مخاطبی جذب میکنن. بازنشسته نمیشن دیگه حداقل نیان بگن زمین کج بود!!!
از جرج میلر یاد بگیرن حداقل که خودشه و خودش و بهترین فیلم هارو می‌سازه.
در نهایت عرض کنم خدمتتون که تضاد نسل ها و اختلاف سلایق همیشه وجود داشته، بازار و مخاطبان هم پیچیده هستند و با چهارتا تحلیل کافی شاپی و پای قلیون و منقل نمیشه تحلیل کرد. همین باربی پارسال زد هتک همرو پتک کرد تو یه فضایی که تحلیل گران میگفتن «دیگه دوره زنان رئیس مقتدر تموم شده و ملت فیلم woke نمیخوان و همه فیلم ها باید مثل تاپ گان ماوریک باشن تا میلیاردی بفروشن»!
نخیر، دیدیم که تا زمانی که رنگ و لعاب و بازیگران خوشگل داشته باشن و چهارتا آهنگ کچی، ملت صف میکشن خوبشم میکشن.
نداشته باشه میشه پور ثینگز که فقط به درد جشنواره ها میخورد!
هالیوود و استودیو هاش هم زنده و سرحالن و فعلا جایی قرار نیست برن. همین تل‌ماسه ۲ یکی دوماه پیش یه بلاک باستر کلاسیک ساخت برادران وارنر بود و قطعا تل‌ماسه ۳ و بتمن ۲ مت ریوز و مأموریت غیر ممکن بعدی (اگر دوباره قربانی فیلم های اکران همزمان نشه) فیلم های موفقی میشن ولی هیچ فیلم دیگه ای که این نسل کاپولا و اسکورسیزی بسازه موفق نخواهند شد!

رامین
رامین
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

سلام حالت چطوره
ببین وقتی استودیوها حصارکشی کردن تو نمی تونی حالت دیگه رو تصور کنی. پس باید فضا بازتر از این بشه . استودیوهای هالیوود هیچ وقت نمی میرن و رو به مرگم نبودند اما وضعیت کنونی هم نوعی ظلم در حق مستقل سازانیست که سرمایه عظیم جمع کردن.

و اینکه کیلیان مورفی از دیکاپریو خوشتیپ تره😁☺️😉

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  رامین

درود بر تو، خوبم فعلا
درمورد کیس کاپولا ابعاد بیشتری باید روشن بشه و اتفاقا این که خودش شخصاً هزینه فیلم رو تأمین کرده در یه وکیوم و بدون توجه به مسائل دیگه قابل تحسینه. من بگم درکل مدافع صددرصد سینمای مستقل هستم، نه کنترلی روی محتوا، نه سانسوری، خلاقیت بیشتر و موارد مثبت دیگه. منتها یه وقت طرف میاد میگه من یه ویژنی دارم و برای به تصویر کشیدن اون، استودیو ها باید به من پول بدن. استودیو میگه باشه ولی پولم برمیگرده؟ سود خواهم کرد آیا؟ میگه (مستقیم نمیگه، تو ذهنش میگذره احتمالا و بعدا پارافریز شده‌اش رو تو مصاحبه ها میگه) که من میخوام سینمای واقعی بسازم که احساسات و فلان و بیسار انسانی منعکس کنه و مسائل دیگه مهم نیست! استودیو میگه خب چقدر میخوای؟ طرف میگه ۲۰۰ میلیون دلار و ۴۰ میلیونش هم فقط دستمزد بازیگر نقش اصلیمه! حالا عقل سلیم این‌جا میگه که پدرجان تو اون فیلم هارو با یک دهم اون بودجه هم میتونی بسازی، ما همچین پولی بهت نمیدیم! اینجاست که طرف (با اینکه معجزه شد و دوتا فیلم تونست تو این بلبشو با این شرایط مسخرش بسازه) هر مصاحبه ای میکنه به در و دیوار انگ و اتهام میزنه و ارتش چماق داران مجازیش هم آماده هستند تا بهت بگن چقدر آدم بی فرهنگ و بیسواد و بچه سالی هستی اگه بگی بالا چشمش ابرو!

حالا کاپولا کجا گند میزنه به داستان؟ وقتی کاسه داغ تر از آش میشه! پدربزرگ اصلی باز یه چیزی داره عرضه میکنه، آخرین فیلم کاپولا تو سال ۲۰۱۱ چنان شکست تجاری و هنری مفتضحانه‌ای خورده که طرف رو رسماً فاقد هرگونه اعتبار سینمایی کرده! حالا با این اخلاق گندش، ادعا میکنه که «آآآی من یه شاهکاری ساختم بیا و ببین، تکنیک های کلاسیک از نوع مواد زدن و اذیت کردن بازیگران زن فیلمم استفاده کردم تا تبدیل به سینمای واقعی بشه و اگه مخالف باشی یه فلان فلان شده طرفدار فاشیسم استودیو ها هستی!»
از الان بحث فقط کنترل آسیب هست، بهتره نزدیکانش امیدوار باشن که حداقل یه فیلم استاندارد با واکنش های نسبتاً مثبت در بیاد، نه یه آشغالی که اون ذره آبروی باقیمونده‌اش هم قبل از خوابیدن تو گور بخواد به باد بده. این اتهامات و بعد اینکه ناشناس زنگ بزنه بگه استودیو بود من نبودم که مسلما کمکی نمی‌کنه!

رامین
رامین
2 ماه قبل
پاسخ به  FFFF

ببین این چیزی که میگی یه بحثه که در کل باهاش همسازم. در مورد اسکورسیزی خب واقعا دستمزد دیکاپریو منطقی نبود و فیلم هم ضرر کرد.
اما من بحثم درباره سینمای مستقل یا خودبسته ای است که می تونه با استودیوها تنه به تنه تا جایی جلو بیاد .
اینجاست که میگم استودیوها ظلم می کنن‌.
و گرنه اگر فیلم کاپولا شکست بخوره.
برای اونا که می خوان ازش الگو برداری کنن بد می شه و چشمشون می ترسه.
وای خب فکرم نکنم بهش سینماهای کمی بدن. اگر سینما زیاد بهش داده بشه دیگه
دیگه همه چی پای خودشه

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  رامین

قهرمانم رو در این مسیر کاپولا نمی‌دونم اما در کل، در مورد اهمیت سینمای مستقل با فرمایش جنابعالی کاملا موافقم

FFFF
FFFF
2 ماه قبل

همه چیز در خدمت “سینمای واقعی” (vine boom sound effect) 😏

دو پاراگراف آخر هم شاهکارن؛ هنو باید یه چراغ بگیریم دستمون و دور عمو مارتی بگردیم!!!

رامین
رامین
2 ماه قبل

کاری به این اخبار ندارم ولی اگر این گونه‌ی فیلمسازی راهشو باز کنه
شاهد اتفاقای خوبی هستیم
و سلطه وارنر و کلمبیا و پارامونت و .. کم میشه

ا خ
ا خ
2 ماه قبل
پاسخ به  رامین

با یه گل بهار نمیشه که

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  رامین

اگر این فیلم تونست به سود برسه، من عکس از چهره واقعیم تو این سایت میذارم!