صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نمایش هشدار به کاربران هنگام تماشای «رفقای خوب» خبرساز شد!

نمایش هشدار به کاربران هنگام تماشای «رفقای خوب» خبرساز شد!

رفقای خوب

«رفقای خوب» (Goodfellas) «مارتین اسکورسیزی» آخرین فیلمی است که پیش از پخش آن هشداری درج خواهد شد. در ماه‌های اخیر بسیاری از سلبریتی‌ها از جمله «جودی دنچ»، «کیت بلانشت» و «رالف فاینز» از این دست اقدامات انتقاد کرده بودند. در چند سال گذشته چنین هشدارهایی پیش از پخش «بر باد رفته» (Gone With the Wind)، «دامبو» (Dumbo) و «پنجه‌طلایی» (Goldfinger) درج شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شبکه ای‌ام‌سی پیش از پخش «رفقای خوب» اسکورسیزی این پیام را درج می‌کند: «این فیلم حاوی الفاظ و یا کلیشه‌هایی فرهنگی است که با معیارهای همه‌شمولی و تحمل امروز سازگار نیست و ممکن است برخی از بینندگان آن‌ها را توهین‌آمیز بدانند.»

نماینده ای‌ام‌سی به «نیویورک پست» می‌گوید: «در سال ۲۰۲۰، ما شروع کردیم به اضافه کردن اعلامیه پیش از پخش برخی از فیلم‌هایی که شامل ارجاعات نژادی یا فرهنگی توهین‌آمیز برای برخی از بینندگان می‌شدند.»

«بودیتل» که نقش یک مأمور پلیس را در «رفقای خوب» بازی کرده می‌گوید: «ملاحظات سیاسی لعنتی همه‌چیز لعنتی را از بین برده. زندگی در آن زمان این‌گونه بود. شرایط زیبا و خوبی نبود. نمی‌توان تاریخ را پاکسازی کرد. اگر می‌خواهید تاریخ واقعی را روایت کنید، باید همان‌گونه که هست بگویید.»

فیلم «بر باد رفته» همزمان با اعتراضات سراسری «جان سیاه‌پوستان مهم است» از اچ‌بی‌او مکس حذف شد اما چند روز بعد با اضافه شدن مقدمه‌ای که رفتار نژادستیزانه‌ی شخصیت‌ها را توضیح می‌داد به شبکه بازگشت. فیلم «زین‌های شعله‌ور» (Blazing Saddles) به کارگردانی «مل بروکس» نیز چند ماه بعد به جای سکانس افتتاحیه، با مقدمه «ژاکلین استوارت» مجری تی‌سی‌ام و استاد دانشگاه شیکاگو آغاز شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میکائیل
میکائیل
2 ماه قبل

چند وقت دیگه ترامپ که بیاد جنبش woke کلا از بین میره به حق علی
و همه از این مسخره بازی ها خلاص میشیم

FFFF
FFFF
2 ماه قبل
پاسخ به  میکائیل

رسانه اونجا زیاد ربطی به دولت نداره. اتفاقا اوج دوران woke هالیوود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بود. زمان بایدن اتفاقا فیتیله‌اش رو کشیدن پایین!