جان کارپنتر، کارگردان نامآور و خالق اثر ماندگار “موجود”، شایعات پیرامون حضورش در پلتفرم اجتماعی “لترباکسد” را به صراحت تکذیب نمود. این سینماگر پیشکسوت، روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار پیامی کوتاه، هرگونه ارتباط با این پلتفرم را رد کرد.
نمایندگان رسمی کارپنتر نیز با تایید این خبر، اعلام کردند که حساب کاربری جعلی به نام این کارگردان در “لترباکسد” ایجاد شده و نظرات و نقدهای منتشر شده در آن، متعلق به فردی متقلب و سودجو بوده است.
کارپنتر در واکنشی طنزآمیز به این اتفاق، در توییتر خود پرسیده است: “لترباکسد چه کوفتی هست؟!” نماینده او نیز در گفتگو با نشریه “اینترتینمنت ویکلی” ضمن تایید جعلی بودن این حساب، بر عدم حضور کارپنتر در این پلتفرم تاکید کرد.
“لترباکسد” که از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده، به ویژه پس از شیوع همهگیری کووید-۱۹، به یکی از محبوبترین پلتفرمهای نقد و بررسی فیلم در میان سینما دوستان تبدیل شده است. در این پلتفرم، کاربران میتوانند به فیلمها امتیاز دهند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
حساب جعلی کارپنتر که هماکنون غیرفعال شده، ضمن ستایش آثاری چون “مرد عنکبوتی” و برخی از فیلمهای خود کارپنتر نظیر “موجود” و “هالووین”، نقدهای تندی را به برخی دیگر از آثار این کارگردان، از جمله “خاطرات یک مرد نامرئی”، وارد کرده بود.
کارپنتر از سال ۲۰۱۰ تاکنون از فعالیت در هالیوود فاصله گرفته و به ساخت موسیقی پرداخته است. او در سال ۲۰۱۵ آلبوم “مضامین گمشده” را منتشر کرد و پس از آن نیز موسیقی متن چندین فیلم را ساخته است. همچنین، کارپنتر به عنوان تهیهکننده سهگانه اخیر “هالووین” که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ اکران شد، حضور داشته است.
لطفا
با یک پیش فرض یک حالت روحی و یک حکم و فراموشی دو واقعیت فیلم رو نبینید
یک. از همین الان بر اساس خوانده و شنیده فرضت بر بد بودن اثر هست
دو. کینه از کاپولا به خاطر نقدهاش بر اب قهرمانی
سه. چون دهه هشتادی یا آخر هفتادی و نسل زد حساب می شی پس حکم نباید از کلاسیک خوشت بیاد مگر اینکه خلافش ثابت شه
واقعیت اول. سایت ها بسیار سفارشی عمل میکنن احتمال خریده شدن منتقدای دو تومنی توسط میلیاردرای کلمبیا چ پارامونت چ وارنر و دیزنی و…زیاده
واقعیت دوم. نقش زمان در قضاوت عادلانه تر در مورد اثر هنری رو فراموش کردی چون با اثر مث یه فیلم سرگرم کننده مث کرانک یا سریع و خشمگین برخورد می کنی
حرف آخر.
ممکنه ببیند و و فیلم بسیار دلسرد کننده و ناامیدکننده باشه اما اگر گزینه های بالا رو در داوریتون حذف کنید
نظری دقیقتر و ماندگارتر می دید چون هیجان. قاطیش نیست و البته تحلیلی تر اثر رو کند و کاو می کنید
جدا از ریویوی بدون اسپویلری که دیدم یه کامنتی هم درمورد فیلم خوندم که کامنت گذار در توصیفش گفته بود «اثری از کارگردان پدرخوانده ۳»
طرف نقطه زنی زیبایی کرده بود!
اینو ولش کن؛
نقد های مگالوپولیس، پروژه بیهوده و تکراری ریختن میلیون ها دلار تو چاه فاضلاب توسط یه کارگردان مغرور و پیر هم داره منتشر میشه و چه چیزهای قشنگی که نمیگن 😁
دست به دیسلایک باشید که روزهای آینده قراره خوش بگذره 😏