فیلم تحسینشده «آنورا» به کارگردانی شان بیکر و بازی درخشان مایکی مدیسون، بر اساس نظرسنجیهای بیش از ۴۰۰ منتقد سینما، به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.
نشریات معتبر سینمایی مانند «ایندیوایر» و «سایت اند ساوند» هر ساله نظرسنجیهای گستردهای را برای انتخاب بهترین فیلم سال برگزار میکنند. اما امسال، وبسایت «ورلد آو ریل» گامی فراتر نهاده و با تجمیع نتایج تمام این نظرسنجیها، فهرستی جامع و دقیق از برترین فیلمهای سال ۲۰۲۴ ارائه کرده است.
تحلیل دادههای این نظرسنجی جامع نشان میدهد که برخی تفاوتهای قابل توجهی با نتایج سایر نظرسنجیها وجود دارد. برای مثال، فیلمهای پرافتخاری همچون «تابستان گذشته» و «داهومی» که در فهرستهای «سایت اند ساوند» و «فیلم کامنت» جایگاهی ویژه داشتند، در فهرست نهایی «ورلد آو ریل» حضور نیافتند.
با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۴، منتقدان همچنان به انتشار فهرستهای شخصی خود ادامه میدهند. اما وبسایت «ورلد آو ریل» با بررسی دقیق بیش از ۴۱۵ فهرست، موفق شده است ۳۰ فیلمی را شناسایی کند که بیشترین تکرار را در این فهرستها داشتهاند.
در این فهرست جامع، فیلم «آنورا» به عنوان برترین فیلم سال ۲۰۲۴ معرفی شده و این نشان از موفقیت چشمگیر این اثر سینمایی در جذب نظر منتقدان دارد.
برترین فیلمهای سال ۲۰۲۴ از نگاه بیش از ۴۰۰ منتقد:
۱. آنورا (Anora)، شان بیکر – ۱۵۸ فهرست
۲. ماده (The Substance)، کورالی فارژا – ۱۱۴
۳. چالشگران (Challengers)، لوکا گوادانینو – ۱۱۰
۴. تلماسه: قسمت دوم (Dune: Part Two)، دنی ویلنوو – ۹۰
۵. بروتالیست (The Brutalist)، بردی کوربت – ۸۹
۶. پسران نیکلی (Nickel Boys)، رامل راس – ۸۱
۷. درخشش تلویزیون را دیدم (I Saw the TV Glow)، جین شونبرون – ۷۷
۸. هرچه نور تصور میکنیم (All We Imagine As Light)، پایال کاپادیا – ۷۰
۹. مجمع (Conclave)، ادوارد برگر – ۵۸
۱۰. فیوریوسا (Furiosa)، جرج میلر – ۵۷
۱۱. حقایق ناگوار (Hard Truths)، مایک لی – ۵۶
۱۲. یک درد واقعی (A Real Pain)، جسی آیزنبرگ – ۵۴
۱۳. سینگ سینگ (Sing Sing)، گرگ کودار – ۴۸
۱۴. عشق دروغ خونریزی (Love Lies Bleeding)، رز گلس – ۴۱
۱۵. انتظار زیادی از پایان دنیا نداشته باشید (Do Not Expect Too Much from the End of the World)، رادو ژوده – ۴۱
۱۶. شرور (Wicked)، جان ام. چو – ۴۰
۱۷. شیطان وجود ندارد (Evil Does Not Exist)، ریوسوکه هاماگوچی – ۴۰
۱۸. نوسفراتو (Nosferatu)، رابرت اگرز – ۳۸
۱۹. ربات وحشی (The Wild Robot)، کریس سندرز – ۳۸
۲۰. جنگ داخلی (Civil War)، الکس گارلند – ۳۷
۲۱. جانور (The Beast)، برتران بونلو – ۳۶
۲۲. کاملاً ناشناخته (A Complete Unknown)، جیمز منگولد – ۳۲
۲۲. مردی متفاوت (A Different Man)، آرون شیمبرگ – ۳۲
۲۲. شیمر (La Chimera)، آلیچه رورواکر – ۳۲
۲۵. هیأت منصفه شماره ۲ (Juror #2)، کلینت ایستوود – ۲۷
۲۶. دانه انجیر معابد (The Seed of the Sacred Fig)، محمد رسولاف – ۲۵
۲۷. آدمکش (Hit Man)، ریچارد لینکلیتر – ۲۶
۲۸. امیلیا پرز (Emilia Perez)، ژاک اودیار – ۲۶
۲۹. دختربچه (Babygirl)، هالینا رین – ۲۵
۳۰. خود سالخورده من (My Old Ass)، مگان پارک – ۲۴
آخر تکلیف یک گیگ وچهل پنج مگم چی شد؟
خفمون کردی با این یه گیگت…شماره کارت بده گلریزون را بندازیم پولشو برات بزنیم
فیلمش بنطر من داره میگه هرچی هرزه تر موفقتر! تو خیلی از فیلم ها این چند ساله همین رو داره میگه مثل ژان دوبری و… این فیلم هم اینقد ستایش شده بخاطر جنگ روسیه هست بابا جان کجای کارید خخخخخخ اینا اومدن روس هارو پولدار هلی فاسد و یا احمق نشون دادن و از جنگ روسیه استفاده هوشمندانه کردن و جایزه عالیی هم بردن و تمام… اماااا ارزش دیدن رو داره هم خنده داره هم مارو با فرهنگ تن فروشا آشنا میکنه هم کلا یه بار دیدنش خوبه ببینید ولی درحد جایزه بهترین نیست اما بدم نیست
فیلم ژان دوباری بنظرم یکی از ضد ارزش ترین فیلمهای تاریخه…از یکی از فاسدترین و بی وجود ترین پادشاهان تاریخ که کشورشو به ورطه فنا داد…و یک مشت ادم هرزه دفاع می کنه
کلاس های نقد… مدرسه های فیلم…
محیط های بسیار مزخرف و پر شده از افراد مسموم.
کسانیکه در این محیط ها درس میدن اکثرا نه بویی از هنر بردن، نه چیزی از خودشون خلق کردند، صرفاً یه مشت ایدئولوگ هستند که دوست دارن شاگردانشون رو شست و شوی مغزی بدن و بگن یه متریکی وجود داره برای ساخت و نقد آثار و اگه ازش پیروی نکنی ارزش نداری!
میتونیم بحث کنیم و مثال بیاریم که چه تعداد از فیلمسازان بزرگ تاریخ مستقل از این لجنزار ها رشد کردن و به موفقیت رسیدند تا ثابت بشه که واقعاً ارزش این آموزشگاه های دوزاری چقدره!
دمت گرم لحن تندت اینجا کاملا بجا بود.
فیلم آنورا بعد از چهل و پنج دقیقه پا می گیره..و سکانس های خوبی داره اما خب نقص هاشم کم نیستند.
اگر آنورا اینقدر پرخاشگره بخاطر نگاه و واژه های توهین آمیزیه که بهش سرازیر شده
به عبارتی آنورا با توجه به شغلش و آدمای دور و برش سلاح دیگه ای نداره
آدمای بی شرفی که بچه هاشون دارن هزار عیاشی می کنن و خودشون هم پاش برسه
بدترن
در مقابل آنورا خودشونو قدیس می بینن.
آنورا نه پول داره نه زور و نفوذ تا بتونه شرایط غمباری رو برای این نوع زنان بوجود بیاره
از طرفی فیلم در نیمه اول توان شخصیت پردازی نداره..شبیه موزیک ویدیوئه تا سینما
و البته دیگه بیش از اندازه هم گاهی فحش می دن.
منتقدا چقدر داغون شدن واقعا
با توجه به نقد جناب کریمی… و تعریف شدیدش از فیلم انورا…در پستهای قبلی…این فیلمو دانلود کردم….دوسوم فیلم غرق در نور لامپهای نئون و یه مشت دختر که مثه کرم می لولیدن…بقیشم یه بچه پولدار ننر ….و یه دختر نماد دختران هزاره سوم…با چاشنی مادر شوهر به سبک سنتی ایرانی….این همه به به و چهچه برا چیه؟؟؟ جناب اوباما هم این فیلمو گذاشتن تو لیست بهترین فیلماشون…اما از همه اینها که بگذریم…تنها نکته مهم فیلم اینه که یک کارگر جنسی هم آدمه ….من همیشه در تعجب بودم چرا حتی در فیلمهای ینگه دنیا…دخترای اسکورت یا استریپر یا….یه جوری نگاه بدی روشونه.ویا در بهترین حالت قربانی…..اما مردهایی که از خدمات اینا استفاده می کنن نه و طبیعی قلمدادمیشه….یا مثلن در فیلم پ.و.ر.ن…..هنرپیشه ها دید منفی بهشونه اما اونایی که فیلمو میبینن یا دانلود می کنن نه؟؟؟؟اگه بده برا همه بده و اگه بد نیستش که نباید تفاوتی بین هنرپیشه فیلم پ.و.ر.ن و هنرپیشه فیلمهای مارول باشه….ولی بهر جهت جناب کریمی دقیقن یک گیگ و چهل وپنج مگ مدیون من هستی ….خدا میدونه با این یک گیگ و چهل و پنج مگ من می تونستم چه خدمات ارزنده ایی به جهان علم بکنم…. کلن جناب کریمی با نقدش موجب شد دنیای علم و تکنولوژی ..یک گیگ و چهل و پنج مگ از شتابش کم بشه و عقب بیفته…
واقعا جالب نبود منم دیدم اصلا چنگی به دل نمیزد هیچ مفهومی نداشت
تنها سکانس تاثیر گذارش سکانس پایانی بود وگرنه هیچی
سکانس آخر هم بولشت بود باو بخدا!
نه که باهات مخالف باشم ها منتها چه نیازی بود الان M-Word رو مطرح کنی؟! خب میگفتی تفاوتی بین این بازیگران و بازیگران فیلم های اسکورسیزی و یورگوس لانتیموس نیست!!!
چون اگرچه از فیلمهای جدید مارول خوشم نمیاد…اما برعکس هنرپیشه های مارول بنظرم معرکه هستن…رابرت داونی.مارک رافلو….کریس ایوانز…کمبریج و….