صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردان مشهور سینما ، فیلم خاطره انگیز « بن هور » را بازسازی خواهد کرد

کارگردان مشهور سینما ، فیلم خاطره انگیز « بن هور » را بازسازی خواهد کرد

13920531000047 PhotoL

تیمور بکمامبتوف فیلم‌ساز روسی تبار سینما در تدارک تولید نسخه تازه‌ای از اکشن تاریخی«بن‌هور» است. او این فیلم را برای کمپانی متروگلدوین مه‌یر تهیه خواهد کرد.

منابع نزدیک به این کمپانی می‌گویند مذاکرات بکمامبتوف با مسئولان مترو گلدوین مه‌یر به مراحل پایانی خود رسیده است.

این فیلم‌ساز روسی در کنار مشارکت در امر تولید «بن هور» جدید سینما، کارگردان آن هم خواهد بود. فیلم او اقتباسی از کتاب لیو والاس خواهد بود.

لیو والاس کتاب پرخواننده و معروف خود «بن هور:افسانه میسحی» را در سال 1880 نوشت و بیلی وایلر در سال 1959 فیلمی براساس آن ساخت.

بکمامیتوف می‌گوید اقتباس سینمایی جدید او، به قصه کتاب والاس نزدیک‌تر است ونسخه دوباره سازی شده فیلم وایلر نخواهد بود.

این در حالی است که فرد نیبلو هم در سال 1925 یک نسخه سیاه و سفید و صامت از قصه کتاب والاس را کارگردانی کرد.

هر دو فیلم وایلر و نیبلو در حال حاضر لقب آثار کلاسیک سینما را گرفته‌اند واین در حالی است که نسخه رنگی سال 1959 وایلر ،شهرت بیشتری دارد.

برعکس دو نسخه سینمایی «بن‌هور»، قصه فیلم بکمامیتوف بر روی سال‌های اولیه زندگی جودا بن‌هور شخصیت اصلی قصه کتاب دالاس تکیه خواهد کرد.

در آن دوران، بن هور یک نجیب زاده و شاهزاده بود و دوستی نزدیکی با دوست دوران کودکان خود مسالا داشت. مسالا پس از بازگشت به رم به مقام افسر فرماندهی لژیون رسید و به خانواده بن هور خیانت کرد.

در نسخه سال 1959، چارلتن هستن و استیفن بوید در نقش بن‌هور و مسالا بازی کردند. جک ‌هاوکینز ، هایا هاراریت و هیو گریفیت دیگر بازیگران فیلم بودند. این فیلم با هزینه 20 میلیون دلاری خود ، 70 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد.سکانس ارابه رانی این فیلم ،شهرت بین المللی دارد.

به نوشته سایت اینرتنتی ددلاین ، کیت کلارک فیلم‌نامه اقتباسی «بن‌هور» جدید را براساس قصه کتاب لیو دالاس نوشته است.

تیمور بکمامیتوف که مدیر یک شرکت فیلم‌ سازی هم هست، تا به حال فیلم‌های «تحت تعقیب» و «آبراهام لینکلن: شکارچی وامپیر» را به زبان انگلیسی کارگردانی کرده است.

فارس

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها