صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بزن بهادر محبوب در ایران

5 بزن بهادر محبوب در ایران

terence_hill_bud_spencer

تماشای فیلم “ قربانیان ” باعث شد یاد گذشته های نسبتا دور بیفتیم. زمانی که موج فیلمهای اکشن به بازار آمده بود که تقریباً تمام آنها مملوء از مبارزهای تن به تن بود!. بنابراین تصمیم گرفتیم 5 برتر این هفته را اختصاص بدهیم به 5 بزن بهادر محبوب !

5- Terence Hill. Bud Spencer (دلیل اینکه این دو را با همدیگر نوشتیم این است که اکثرا با هم فیلم بازی می کردند) این دو هیچ وقت در سطح جهان ستاره نبودند اما در گذشته تقریبا دور در کشورمان این دو از معدود هنرپیشه هایی بودند که می توانستند لبخند را به لب تماشاگران بیاورند. البته این دو بدون شک محبوبیتشان را مدیون دوبله بسیار عالی ای هستند که بر روی فیلمهایشان می شد. این دو بازیگر در معمولا در فیلمهایی به سبک وسترناسپاگتی ( ایتالیایی ) بازی می کردند و همیشه هم دیگران را کتک می زدند ، مخصوصا “باد اسپنسر” که آن مشتهای آهنینش هنوز در یادها مانده است!


above-the-law

4- استیون سیگال : محبوبیت  سیگال در ایران مربوط به دورانی می شود که VHS پادشاهی می کرد.این مرد مو بلند معمولا در فیلمها نقش مامور را بازی می کرد و یک کلت کمری هم با خودش حمل می کرد اما هیچ استفاده ای نداشت! همه ما می دانستیم زمانی که درگیری با اسلحه روی می دهد فقط بهانه ای است برای اینکه خشابشان تمام شود و جناب  سیگال استخوانهای حریف را خرد کند!. صدای خرد شدن استخوان ها هنوز هم گوش خراش است.



3- ژان کلود ون دام : همان فرانکی خودمان است، او هم به مانند  سیگال همیشه یک مامور پلیس بود و اسلحه اش jean_claude_van_dam_467550065بهانه ای برای مبارزه تن به تن. البته برعکس روش مبارزه سیگال،  ون دام همیشه با فنون کاراته حریف را ناک اوت می کرد!. فقط فرقی که فیلمهای او با  سیگال داشت این بود که یکسری فیلم مانند  رینگ خونی داشت که در آن پلیس نبود و با اهداف شخصی اقدام به مبارزه می کرد. در گذشته این شخصیت از جمله محبوب ترین هنرپیشه های ایران بود و حتی در آن مقطع تلویزیون ایران اقدام به پخش کردن فیلمهایی از او می کرد. اما با عوض شدن طرز فکر جامعه او هم دیگر دیده نشد.

 


2- آرنولد شوارتزنگر : قهرمان مسابقات پروش اندام جهان را به دلیل بازی زیر پوستی اش به سینما نیاوردند ! او در سینما با فیلمهایی نظیرکنان شناخته شد و سپس موجی از فیلمهای بزن بهادر و اکشن از او به نمایش در آمد. بارزترین نکته درباره او این بود که برخلاف عضلات نیرومندش در فیلمها چندان اجازه نمی دادند که او درگیری مستقیم فیزیکی داشته باشد و بجایش ترجیح می دادند که اسلحه سنگین به او بدهند تا حمل کند!. با اینحال بعضی موقع ها گلوله ها تمام می شد  و او نیز با استفاده از بازوان نیرومندش 11035حریفان را در هوا نگه می داشت یا با یک دست از ارتفاع به پایین پرتاب می کرد!. او هنوز هم در ایران بسیارمحبوب است و دلیل اینکهکسی سراغی از او نمی گیرد این است که مدتهاست بازنشسته شده است.

 


1- بروس لی : سردمدار مبارزات تن به تن، او از ابتدای ورودش به سینما همواره در فیلمهایش بصورت فیزیکی با دشمنانش می جنگید و هیچوقت از سلاح گرم استفاده نکرد. حتی زمانی هم که کار بیخ پیدا می کرد تنها ازیک وسیله استفاده می کرد و آن هم  یک عدد نانچوکا بود که همیشه در شلوارش داشت !. بیش از 3 دهه از مرگ مرموزش می گذرد اما هنوز هم زمانی که فیلمهایش را میبینیم برایمان تازگی دارد و آن هم به این دلیل بود که او برخلاف دیگر هنرپیشه ها که بازوان مصنوعی داشتند ، بازوانی طبیعی و نیرومند داشت. او در زمان خود در فنون رزمی بسیار سریع و چابک بود و در واقع حرکات سریع وی در هنرهای رزمی دستمایه BruceLeeساخت فیلمهای متعدد از او شد. از جمله به یاد ماندنی ترین نکات درباره او این است که در گذشته و در زمانی که فیلمهای او از تلویزیون پخش می شد، مردم بعد از دیدن فیلمهای او سریعا جو گیر شده و اقدام به مبارزات تن به تن می کردند!. گفته می شود لی بر اثر استفاده بی رویه از قرص های آرام بخش قوی جان خودش را از دست داده است اما هیچ وقت جواب قاطعی درباره علت مرگ او منتشر نشد. پسر او  براندون لی هم سر صحنه فیلمبرداری کشته شد!.

میثم کریمی

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها