صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردانان مطرح جهان در جشنواره کن 2014 حاضر خواهند بود

کارگردانان مطرح جهان در جشنواره کن 2014 حاضر خواهند بود

2-1-2013102143811

جشنواره بین‌المللی فیلم کن در حالی از 14 تا 24 می 2014 (24 اردیبهشت تا سوم خرداد) برگزار خواهد شد که از هم اکنون نام فیلم‌هایی از کارگردانان مطرح سینمای جهان برای حضور در بخش رقابتی این رویداد سینمایی و رقابت برای نخل طلای کن به عنوان قله سینمای جهان مطرح است.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، با پایان جوایز معروف سینمایی چون اسکار و گلدن گلوب به تدریج توجه اهالی سینما به سمت جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان معطوف می‌شود که کمتر از دو ماه دیگر در جنوب فرانسه کلید خواهد خورد و در این فاصله بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان سرشناس دنیای سینما در تلاشند تا جایی در میان فیلم‌های بخش رقابتی این رویداد سینمایی بیابند و شانس خود را برای کسب نخل طلای کن بیازمایند.

جدا از فیلم «گریس از موناکو» ساخته «اولیور داهان» که به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن معرفی شده است به احتمال فراوان نسخه کوتاه شده جدیدترین ساخته «لارس فون تریه» نیز یکی از فیلمهای رقابتی کن خواهد بود، علی رغم اینکه وی در سال 2011 به سبب برخی اظهار نظرها در جریان جشنواره کن به عنوان “چهره نامطلوب” این رویداد سینمایی معرفی و از آنجا اخراج شد.

«فون تریه» امسال نیز پس از نمایش فیلم جدیدش در جشنواره فیلم برلین در اقدامی عجیب با پیراهنی مقابل عکاسان رفت که بر روی آن علاوه ‌بر تصویر نخل طلای کن، نوشته شد بود «چهره نامطلوب جشنواره کن».

«توماس وینتربرگ » که سال گذشته نیز با فیلم «شکار» در میان فیلمهای بخش اصلی کن حضور داشت، امسال نیز با فیلم «دور از اجتماع خشمگین» از شانس‌های اصلی حضور در میان نامزدهای نخل طلاست. این اقتباس قرن نوزده ای از رمان نوشته «توماس هاردی» با نقش آفرینی «کری مولیگان»، «مایکل شین»، «تام استوریج» و «متئو شوناترس» همراه خواهد بود.

«اتاق آبی» ساخته «متئو آمالریک» بازیگر و کارگردان فرانسوی که در سال 2010 جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را در عین شگفتی از ان خود کرد، امسال از شانس‌های حضور در بخش رقابتی کن محسوب می‌شود. این فیلم اقتباسی بر اساس رمانی از «جورج سیمنون» داستانی روانشناختی دارد.

جشنواره فیلم کن هیچگاه از ساخته های برادران «داردن» خسته نمی شود. این دو کارگردان که تا کنون دو جایزه نخل طلای بهترین فیلم را با فیلمهای «رزتا» و «بچه» کسب کرده اند در شمار معدود صاحبان چنین افتخاری قرار داد. کارگردانانی مانند «فرانسیس فورد کاپولا»، «بیل اگوست»، «امیر کاستاریکا» و «شوهی ایمامورا» در باشگاه دارندگان دو نخل طلا قرار دارند. مسلما جشنواره فیلم کن امسال نیز شانس حضور فیلم «دو روز و یک شب» جدیدترین ساخته برادران «داردن» را به خود خواهد داد.

«وودی آلن» که همواره چهره قابل احترامی برای جشنواره فیلم کن بوده است امسال فیلم «جادو در مهتاب» با بازی «کالین فرث» را در دست دارد که در جنوب فرانسه ساخته است. گرچه ساخته های «آلن» تا کنون در جشنواره کن به توفیق چندانی جز یک جایزه فیپرشی دست تیافته اند اما امسال جشنواره کن در حضور فیلم جدید او در جشنواره کن شک نخواهد کرد.

«رایان گاسلینگ» بازیگر هالیوودی که سال گذشته در فیلم «تنها خدا می بخشد» ساخته «نیکلاس ویندینگ رفین» در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشت امسال با فیلم «چگونه یک هیولا بگیرید» به عنوان اولین تجربه کارگردانی خود شانس حضور در بخش رقابتی کن را دارد که درباره سفر کابوس‌وار و ترسناک یک مادر به همراه پسرش به جزیره آتلانتیس است.

«دیوید کراننبرگ» امسال با فیلم «راه‌هایی به ستارگان» با بازی «رابرت پتینسون» بازیگر مجموعه فیلمهای «گرگ و میش»، زندگی پوچ و پیچیده و خودخواهانه افراد مشهور و سلبریتی را به سینما آورده است و امیدوار است با این فیلم نظر هیئت انتخاب جشنواره کن برای حضور در بخش رقابتی را به خود جلب کند.

مطمئنا جشنواره کن شانس نمایش آخرین ساخته «کن لوچ» کارگردان سرشناس سینمای جهان را پیش از بازنشستگی و تمرکز بر روی ساخت مستند از دست نخواهد داد. «تالار جیمی» نام آخرین ساخته بلند «کن لوچ» است که داستان آن درباره مردی است که پس از سالها تبعید به خانه بازگشته و قصد دارد کسب و کار خود را را دوباره به راه بیاندازد.

بازی «ژولیت بینوش» در مقابل «کریستین استوارت» در جدیدترین ساخته «الیویر اسایاس» به نام «ابرهای سیلس ماریا» آنقدر جذاب خواهد بود که جایی در میان فیلم های نامزدهای نخل طلای امسال به دست بیاورد. داستان این فیلم درباره بازیگری رو به افول است که با ظهور یک چهره جوان بیش از بیش به انزوا کشیده می شود. فیلم «چیزی در هوا» ساخته قبلی «آسایاس» در سال 2010 در جشنواره ونیز به روی پرده رفت.

«الخاندرو گونزالو ایناریتو» کارگردان سرشناس مکزیکی که آخرین بار در سال 2010 با فیلم تحسین شده «زیبا» با بازی «خلاویر باردم» پا به جشنواره کن گذاشته بود امسال با فیلم «پرنده باز» شانس حضور در جشنواره کن را دارد که در ان به شکلی طنزآمیز به شهرت و عواقب پس از آن پرداخته است.

جشنواره فیلم کن همواره مایل است چندین فیلم فرانسوی را در میان آثار بین المللی در بخش رقابتی قرار دهد . امسال نیز فیلم «سه قلب» با بازی «کترین دنوو» و «شارلوت گینسبرگ» از این حیث شانس حضور در بخش رقابتی را دارند. داستان این فیلم به کارگردانی «بونوا ژاکو» درباره دو خواهر بازیگر است که با مادرشان زندگی می کنند.

«ترنس مالیک » کارگردان برجسته و کم کار آمریکایی که سه سال پیش با فیلم «درخت زندگی» نخل طلای کن را بدست آورد امسال نیز با فیلم «شوالیه جام‌ها» به احتمال فراوان از فیلم‌های بخش رقابتی کن خواهد بود. در این فیلم که در سکوت خبری ساخته شده است بازیگران سرشناسی چون «کریستین بیل»، «ناتالی پورتمن» و «کیت بلانچت» ایفای نقش کرده‌اند.

«آپیچاتپانگ ویراستاکول» کارگردان تایلندی که با فیلم «عمو بونمی زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد» در سال ۲۰۱۰موفق به کسب نخل طلای جشنواره کن شد امسال با فیلمی جدید و سورئال به نام «قبرستان پادشاهان» پا به جشنواره کن خواهد گذاشت. ظاهرا داستان فیلم درباره گروهی از سربازان است که در یک شهر کوچک تایلند دچار بیماری خواب شده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها