صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم The Next Three Days ( سه روز آینده )

نقد و بررسی فیلم The Next Three Days ( سه روز آینده )

1 fd0

سه روز آینده ” اقتباسی است از فیلم فرانسوی ” هر چیز برای او ” ( 2008 ) که یک فیلم جنایی و عجیب و غریب به سبک فرانسوی بود. فیلم “هر چیز برای او ” ( یا ” Pour Elle ” ) فیلم پیچیده ای بود که شخصیت های داستانش بد پرداخته شده بودند و همانطور که گفتم مخلوطی از ایده های خوب و پرداخت های بد بود! اما ایده فیلم ” هر چیز برای او ” هالیوود را به  این فکر انداخت که یک نسخه وطنی از آن تولید کند. بنابراین همه چیز بازسازی شد و بجای ” وینسنت لندون ” ، ” راسل کراو ” را جایگزین کردند و بجای ” دایان کروگر ” ، ” الیزابت بانکس ” را.

 

جان برنان ( راسل کراو ) به همراه همسرش لارا ( الیزابت بانکس ) زندگی بسیار خوب و شادی دارند و خانواده ای خوشبخت به نظر می رسند تا اینکه لارا به جرم انجام قتل دستگیر می شود و در دادگاه به تحمل زندان محکوم می گردد .در حالی که جان و سایر افراد خانواده به این باور هستند که لارا بیگناه است. خانواده ی او تمام تلاش و کوشش خود را می کنند تا به شکلی بیگناهی او را ثابت کنند اما هیچ فایده ای ندارد و لارا به زندان می افتد.اکنون تنها راه برای جان آن است که به هر شکل ممکن همسر خود را از زندان فراری دهد. او در این راه به طور اتفاقی با داستان مردی آشنا می شود که هفت بار موفق شده از زندان فرار کند و…

هگیس ” استاد روایت داستان است و خوب می داند که چگونه باید تماشاگر را تا انتهای فیلم نگه دارد، او قبلا در فیلم ” تصادف ” چند داستان موازی را به شکل استادانه ای کنار یکدیگر قرار داده بود. ” هگیس در ” سه روز آینده2 baaموفق به خلق داستانی شده که اضطراب در تمام صحنه های آن موج می زند و تماشاگران نیز تا انتهای فیلم متوجه نمی شوند که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است ( جان در تمام طول مدت فیلم حتی از همسرش این سوال را نمی پرسد که آیا او واقعا قتلی انجام داده است یا خیر !) بنابراین یکی از امتیازات مهم فیلم ” سه روز آینده ” این است که تماشاگر را تا انتهای فیلم نگه می دارد و البته پایان بندی فیلم سوالهای تازه ای را در ذهن تماشاگر ایجاد می کند. اما کارگردانی ” هگیس ” بی نقص هم نیست ، فیلم به شدت به جزییات می پردازد و شما می توانید در این فیلم انواع روشهای فرار از زندان را بیاموزید! پرداختن زیاد فیلم به این جزییات باعث شده است که روند فیلم کند شود و در بعضی از صحنه ها فاقد جذابیت لازم باشد. با اینحال یک سوم پایانی فیلم با سرعت خوبی روایت می شود و حوصله تماشاگر را سر نمی برد. ” راسل کراو ” موفق شده به خوبی تصویر مردی که عاشق همسرش هست را به تصویر بکشد. او با بازی بسیار خوبی که در نقش جان دارد ، به تنهایی باعث شده است تا تماشاگران نگران سرنوشت همسرش باشند اما فکر می کنم شما هم با من هم عقیده باشید که ایفا کردن چنین نقشی توسط ” کراو ” مناسب به نظر نمی رسد. مردی خانواده دوست ، عاشق همسر ، بسیاردلسوز ، و.. تمام صفاتی است که حداقل در ” کراودیده نمی شود!.در طرف دیگر خانم “الیزابت بانکس ” حضور دارد که بیشتر او را بخاطر بازیهایش در فیلمهای کمدی ای نظیر ” 40 ساله مجرد ” می شناسیم و این نقش را می توانیم اولین نقش تمام جدی وی بدانیم.. حالا شما فکر کنید که این خانم بامزه تبدیل به یک قاتل شده است ( البته اگر واقعا قتلی کرده باشد!). زوج ” راسل کراو ” و ” الیزابت بانکس ” علی رغم بازیهای خوبی که این دو انجام داده اند مناسب به نظر نمی رسد و در تمام طول مدت زمان فیلم انگار هرکدام در حال انجام کار خود هستند و به دیگری کاری ندارند.

سه روز آینده ” فیلم خوبی است که کارگردانی و بازیهای خوبی دارد ولی عالی نیست. در ماهی که هستیم معمولا فیلمهایی اکران می شوند که شانس بیشتری برای دریافت اسکار دارند، بنابراین شاید باید بگوییم که ” راسل کراو ” یکی از کاندید های دریافت اسکار بهترین بازیگریست ( البته با کمی اغراق )

منتقد : میثم کریمی

سه روز آینده : The Next Three Days

کارگردان : Paul Haggis 3 87c

نویسنده : Paul Haggis ، Fred Cavayé

بازیگران :

Russell Crowe  …  John Brennan

Elizabeth Banks  …  Lara Brennan

Michael Buie  …  Mick Brennan

Moran Atias  …  Erit

و……………

ژانر : جنایی – درام

درجه سنی :  PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 133دقیقه

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها