صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Red

نقد و بررسی فیلم Red

1 b66
 

جمله ای را یادم می آید که در آن زمان ” دنی گلور ” در مجموعه ” اسلحه برهنه ” همیشه آن را بر زبان می آورد- من خیلی برای این کارا پیرم – این جمله به نوعی امضای این مجموعه بود ولی احتمالا سازندگان آن مجموعه نمی دانستند که سالها بعد قهرمانهایی در یک فیلم ظاهر خواهند شد که همگی تماشاگران انتظار دارند در یک جشنواره به آنها جایزه یک عمر فعالیت های هنری داده شود! “قرمز” براساس  داستان کمیکی

به همین نام که نوشته ” وارن الیس ” است ساخته شده است، البته انتظار این را نداشته باشید که با یک داستان تخیلی مانند کمیک های دیگر روبرو شوید! این داستان یک اکشن هیجان انگیز است و نه بیشتر. ولی ترجیح داده شده که در نسخه سینمایی چاشنی طنز را هم به آن بیافزایند و شخصیت های جدیدی را هم وارد داستان نمایند. در فیلم ” قرمز ” شما قهرمان هایی را خواهید دید که همگی آنها بالای 50 سال سن دارند! و البته همه آنها از بهترین های سینمای جهان به حساب می آیند.

چهار مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا به نام های فرانک ( بروس ویلیس ) جویی ( مورگان فریمن ) ماروین ( جان مالکویچ ) و ویکتوریا ( هلن میرن ) اکنون مدتی است که بازنشسته شده اند و هیچ کدام از وضعیت کنونی راضی نیستند، تا اینکه از داخل سازمان توسط دوستی قدیمی مطلع می شوند که یک عملیات خرابکارانه قرار است بر ضد یکی از  اعضای بلند پایه ی سازمان انجام گیرد. اکنون این چهار نفر قصد دارند تا در یک کار گروهی دوباره قابلیت های خود را ثابت کرده و از انجام عملیات خرابکاری جلوگیری کنند.

تلفیق کمدی و اکشن را می توان یکی از پولساز ترین ایده های هالیوود به حساب آورد که تقریبا همیشه جواب می دهد،  سازندگان ” قرمز ” نیز با آگاهی از این مساله در نسخه سینمایی این کمیک ترجیح داده اند تا شخصیت های داستان را به قول معروف  ” دوست داشتنی تر ! ” به تصویر بکشند. به همین دلیل ممکن است کسانی که این داستان را دنبال می کنند کمی دلسرد شوند. اما تغییر رفتار شخصیت های داستان در فیلم به خوبی جواب داده است و تمام قهرمان های پیر داستان دوست داشتنی از آب درآمده اند. شاید بتوان موفق ترین آنها را فرانک و ماروین ( به ترتیب با بازی بروس ویلی2 f1cس و جان مالکویچ ) دانست. بخصوص ” مالکویچ ” که مانند همیشه توانسته در یک نقش کمدی هنرنمایی کند. ” ویلیس ” که هنوز هم به مانند ” جان سخت ” سال 1988 احساس شادابی می کند، بیشترین صحنه های اکشن فیلم را انجام می دهد و آنچه که مسلم هست اینه که قصد بازنشسته شدن هم ندارد. ” مورگان فریمن ” که در کارنامه هنری اش همه نوع فیلم ریز و درشتی به چشم می خورد ، در این فیلم بازی مسلطی دارد و البته شخصیت نسبتا خشنی هم دارد. و در آخر خانم ” هلن میرن ” که همگی ما او را با فیلمهای درام انگلیسی بخاطر داریم ، این بار یک خانم مسن دوست داشتنی است که همه را به رگبار گلوله می بندد!. بازی در چنین نقشی جسارتی انگلیسی می خواست که خانم ” میرن ” 65 ساله به خوبی ثابت کرد که یک انگلیسی است. اکشن فیلم ضرباهنگ خوبی دارد و طرفداران را راضی خواهد کرد، صحنه های انفجار و کلیشه های ” ویلیس” ی ! نیز در این فیلمها وجود دارد ( مانند صحنه پیاده شدن فرانک از ماشین و شلیک بی مهابا ) در کل اکشن فیلم را می توان متناسب با سلیقه تماشاگران دانست.

قرمز ” یک فیلم سرگرم کننده است که ادعایی ندارد و تنها هدف آن سرگرم کردن تماشاگر است که به خوبی از عهده آن برآمده. اکشن فیلم با وجود ” بروس ویلیس ”  به اندازه کافی جذاب است و صحنه های کمدی فیلم نیز با حضور ” مالکویچ ” رنگ و بوی دیگری دارد. اگر قصد دارید فیلمی ببینید که هیجان شما را افزایش دهد ” قرمز ” انتخاب خوبی است.

منتقد : میثم کریمی
 
3 cca

قرمز : Red

کارگردان : Robert Schwentke

نویسنده : Jon Hoeber  . Erich Hoeber

بازیگران :

Bruce Willis  …  Frank Moses

Morgan Freeman  …  Joe Matheson

John Malkovich …  Marvin Boggs

Helen Mirren …  Victoria

و……………

ژانر : اکشن – کمدی

درجه سنی :  PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 111دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها