صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Get Him to the Greek

نقد و بررسی فیلم Get Him to the Greek

Get_him_to_the_Greek

آرون کسی است که در یک استدیوی ضبط کار می کند و بتازگی توسط رئیسش ، سرجیو ، به لندن فرستاده شده است و 3 روز فرصت دارد تا آلدئوس ، که یک خواننده راک است ،  را برای اجرای برنامه به سالن L.A.’s Greek Theater  بیاورد اما ….

 

ترجمه نام فیلم  به زبان ساده یعنی ” به همراهش تا یونان برو ” اما این جمله مفهوم مورد نظر فیلم نمی باشد و در واقع منظور از Greek سالن گریک لس آنجلس می باشد و به این ترتیب معنی نام فیلم به این صورت درست است ” به همراهش تا یونان ( سالن) برو” . این فیلم جدیدترین فیلم آقای ” جود آپاتوف ” در مقام تهیه کنندگی است . ” آپاتوف ” را حتی  می توان خالق کمدی هایی به این سبک دانست. ستاره راک داستان ، همان کسی است که در فیلم دیگر ” آپاتوف ”  یعنی ” فراموش کردن سارا مارشال ” در همین نقش حضور داشت اما اینبار تصمیم گرفته شد فیلمی مجزا از این شخصیت ساخته شود . یکی از دلایلی که باعث می شود فیلم ” آپاتوف ” ( چه در مقام تهیه کنندگی یا کارگردانی ) جذاب باشد ، نوع روایت داستان است که به بهترین نحو ممکن انجام می شود. اما در این فیلم آن ریتم همیشگی فیلمهای ” آپاتوف ” کمی کند شده است و همچنین بخش های مختلف فیلم یکنواخت نیستند، در واقع اگر این فیلم را به دو بخش تقسیم کنیم بخش اول آن شامل مصرف الکل و کارهای نه چندان جالب می شود اما در بخش دوم فیلم که رابطه آلدئوس و آرون شکل می گیرد فیلم جذاب تر شده اما این جذابیت زیاد بطول نمی انجامد چون همه اتفاقات مهم فیلم در یک سوم پایانی فیلم اتفاق می افتد! ” نیکلاس استولر ” که پیش از این فیلم ” فراموش کردن سارا مارشال ” را کارگردانی کرده بود در این فیلم هم از روش های قدیمی استفاده کرده است و حتی یکی از شخصیت های آن فیلم را نیز بهمراه آورده است! اما شوخی های فیلم ” فراموش کردن سارا مارشال ” اکثرا جنسی بودند اما آوردن چنین شوخی هایی در این فیلم کار چندان معقولی بنظر نمی رسد چراکه علی رغم پتانسیل بالای این فیلم در خلق کمدی ، اکثر شوخیهای فیلم فیزیکی هستند و متاسفانه چندان هم با ظرافت پرداخته نشده اند .

دو شخصیت اصلی داستان کسانی هستند که معمولا جزو افرادی جدای ناپذیر فیلمهای ” آپاتوف ” هستند ! ” جونا هیل ” همان کسی است که در اکثر فیلمهای قبلی این گروه مانند ” خیلی بد ” حضور داشته است . ” هیل ” در این فیلم نمایش خوبی داشته است و شیمی بین او و ” راسل براند ” به خوبی صورت گرفته است . بنظر می رسد که ” راسل براند ” برای ایفای نقشهای ستاره راک حسابی جا افتاده است ! بازی ” براند ” در نقش آلدئوس قابل توجه است . راستی  کلی خواننده دیگر مثل ” پاف ددی ” و ” کریستینا آگویلرا ” و ” پینک ” و.. در این فیلم در نقش خودشان بازی کرده اند .

در کل فیلم ” به همراهش تا یونان برو ” پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک کمدی ناب داشت اما نتوانست به خوبی از آن استفاده کند هرچند که هنوز هم از بسیاری از کمدی های ضعیف بازار بهتر است و پیشنهاد من به شما این است که اگر خواستید فیلم کمدی ببینید و اگر چند گزینه مانند ” قاتل ها ” و ” س** و شهر ” و این فیلم را داشتید حتما این فیلم را انتخاب کنید ! مطمئنا کمدی هایی از جنس “ آپاتوف ” بسیار با ارزش تر از کمدی های سطح پایین اینروزهای هالیوود است.

منتقد : میثم کریمی


 

به همراهش تا یونان برو : Get Him to the Greek

کارگردان :  Nicholas Stoller

نویسنده : Jason Segel. Ted Griffin

بازیگران :

Russell Brand …  Aldous Snow

Rose Byrne …  Jackie Q

Jonah Hill …  Aaron Green

Lino Facioli …  Naples

و……………

ژانر : اکمدی

درجه سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال )

مدت : 99دقیقه

{jcomments on}

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها