صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Sx and the City 2

نقد و بررسی فیلم Sx and the City 2

sx and the city d86

این فیلم داستان زندگی 4 خانم است که هر کدام دارای مشکلات اجتماعی مربوط به خود هستند و….

تاریخچه کوتاه ” س** و شهر ” به این شرح است : سالها پیش سریالی پخش می شد به اسم ” SOTH ” ( اختصار اسم فیلم است ) . این سریال که فکر می کنم در 6 اپیزود تولید شده بود طرفداران زیادی مخصوصا در بین خانمها داشت و یکجورایی حس یک زن آزاد بودن را در آنها تقویت می کرد!. این سریال با تمام محاسن و معایبش بالاخره تمام شد اما تازه این ابتدای کار بود . ” SOTH ” اینبار در قالب یک فیلم سینمایی بار دیگر نزد تماشاگران آمد اما قبول کردن یک سریال 60 دقیقه ای در قالب یک فیلم سینمایی بلند کار چندان راحتی برای تماشاگران نبود و این فیلم علی رغم اینکه فروش خوبی کرد اما به شدت از طرف منتقدان محکوم شد . سال 2010 شد و حالا دوباره ” SOTH ” بار دیگر اکران شده است اما..

هنگام دیدن فیلم ” SOTH2 ” سعی می کردم این موضوع را درک کنم که آیا مشکل من هست که رفته رفته در حال نفرت پیدا کردن نسبت به شخصیت های این فیلم هستم یا نه! هنگامی که این فیلم به پایان رسید کمی در اینترنت دنبال نظرهای دیگر رفتم که ببینم آیا دیگران هم مشکل من را داشته اند یا خبر و در کمال تعجب دیدم که وضعیت دیگران از من هم بدتر است! در واقع کسانی که این فیلم را دیده بودند بصورت یکپارچه معتقد بودند که باید بلایی سر کارگردان و بازیگران فیلم آورد!  البته این اظهار نظرهای احساسی با اینکه بسیار غلو شده است اما نشان از این دارد که واقعا ” SOTH2 ” باعث انگیزش چنین احساساتی شده است .

داستان در ” SOTH 2 ” شاید عجیب ترین چیز باشد . چند خانم که مشکل اجتماعی دارند و تصمیم می گیرند آب و هوایی عوض کنند و چه جایی بهتر از شهر ابوظبی!. بله خانمهای داستان ما اینبار به جای مکانهایی مانند نیویورک تصمیم می گیرند که به آسیا و نزدیک کشور عزیزمان بیایند و در بیابان های آن شتر سواری کنند ! و در این سفر آنها با یک ستاره فوتبال از کشور استرالیا! آشنا می شوند و… که توضیح آن باعث بالا رفتن آدرنالین خونم می شود . خانمهای داستان ما آهنگ های کارائوکه اجرا می کنند و مدتی بعد با قوانین اسلامی حاکم بر ابوظبی مشکل پیدا می کنند و بعدش هم که کلیشه این سری از فیلمها یعنی صحبت های بی پایانشان درباره رابطه های فیزیکی !. دیدن 146 دقیقه ” SOTH 2 ” عین دیدن 6 اپیزود از سریال است با این فرق که همه داستانها به همدیگر  چسبیده اند .

بازیگران فیلم همانهایی هستند که قبلا دیده اید . ” سارا جسیکار پارکر ” که بنده هنوز هم با انتخاب شدنش در یک نظرسنجی به عنوان زیباترین زن مشکل دارم! تنها کاری که می کند راه رفت و خندیدن های بی ارتباط با موضوع است و تمام دوستانش نیز چنینند! . در کل بهتر است از بازیگری صحبت نشود.

قبلا به خودم قول داده بودم که درباره فیلمهای ضعیف چندان معرفی های بی پروایی ارائه ندهم اما باور کنید شما هم اگر به این فیلم نگاه کنید با من هم عقیده خواهید شد که در هالیوود هم کسانی هستند که یک فیلم کاملا بد بسازند . راستی این را هم اضافه کنم که کسانی مانند ” ویکتوریا بکهام ” و ” کتی هولمز ” و ” اوا گرین ” از جمله نامهایی بودند که قرار بود در این فیلم ایفای نقش کنند و خوشبختانه این اتفاق برای آنها اتفاق نیفتاد . من مدتها پیش فیلمنامه ای نوشته بودم و تنها حسنی که ” SOTH 2 ” برای من داشت این بود که متوجه شدم هنوز هم کسانی هستند که از من بدتر داستان بنویسند! .

منتقد : میثم کریمی

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها