صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتشار غیرقانونی فیلم‌ های شرکت سونی پیش از اکران در اینترنت

انتشار غیرقانونی فیلم‌ های شرکت سونی پیش از اکران در اینترنت

2-1-201411301619

چند هفته پیش از اکران، فیلم‌‌های «همچنان آلیس» و «آنی»در اینترنت منتشر شده‌اند و فیلم پرفروش «خشم» برد پیت همزمان با اکران جهانی امکان دانلود غیر قانونی پیدا کرده است.

به‌ گزارش مووی مگ به نقل از آنا، هکرهایی که سونی معتقد است از کشور چین و به نیابت از کره شمالی به رایانه‌های آن شرکت نفوذ کرده‌اند، در ادامه تهدید خود در مورد انتشار «فایل‌های حساس» آن شرکت، فیلم‌های در شرف اکران آن شرکت را وارد شبکه اینترنت کرده‌اند. به‌نوشته ورایتی، دست‌کم پنج فیلم تازه شرکت سونی پیکچرز در سایت‌هایی که خود را موظف به رعایت قوانین کپی‌رایت نمی‌دانند، در معرض دانلود غیرقانونی قرار گرفته‌اند.

فیلم «همچنان آلیس» (Still Alice) به کارگردانی ریچارد گلتزر و واش وستمورلند که شرکت سونی پخش آن را در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی برعهده دارد، یکی از قربانیان این حمله هکری و انتشار غیر قانونی است. در فیلم «همچنان آلیس» جولین مور،کریستن استوارت، کیت بسورث و آلک بالدوین بازی می‌کنند. این فیلم که جولین مور را برنده جوایز جشنواره‌ پالم اسپرینگز و جوایز فیلم هالیوود کرده، قرار است 16 ژانویه 2015 (26 دی) به اکران عمومی برسد.

کمدی خانوادگی «آنی» با بازی جمی فاکس و رز بیرن که شرکت سونی از تهیه‌کنندگان و همچنین پخش‌کننده عمده آن است، دیگر قربانی این قاچاق اینترنتی است. این فیلم قرار است سه هفته دیگر از تاریخ 19 دسامبر (28 آذر) در ایالات متحده اکران بگیرد.

«آقای ترنر» به کارگردانی مایک لی، فیلم‌ساز انگلیسی درباره زندگی جوزف مالورد ویلیام ترنر، نقاش منظره‌پرداز رمانتیک انگلستان در قرن هجدهم که از جمله افتخارات بین‌المللی‌اش می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد برای تیموتی اسپال در جشنواره کن امسال اشاره کرد، از دیگر فیلم‌هایی است که سونی پیکچرز کلاسیک اکران سینمایی آن در آمریکا را بر عهده داشته و به مصیبت دانلود غیر قانونی دچار شده است. این فیلم در انگلستان و چند کشور دیگر اکران گرفته است و در سایر نقاط جهان در نوبت اکران قرار دارد.

فیلم جنگی «خشم» به کارگردانی دیوید آیر با بازی برد پیت و شیا لابوف که در نقاط مختلف جهان و از جمله در آمریکا روی پرده است نیز اکنون امکان دانلود غیر قانونی با کییت خوب را پیدا کرده است. این فیلم محصول کلمبیا است و سونی پیکچرز پخش آن را در نقاط مختلف دنیا بر عهده دارد. درام موزیکال زندگینامه‌ای «نوشتن عشق روی دستهایش» (To Write Love on Her Arms) که قرار بود با پخش جهانی سونی پیکچرز ورلدواید اکویزیشن در سال 2015 به اکران برسد نیز به این سرنوشت دچار شده است.

گفته می‌شود این حمله هکری در انتقام از شرکت سونی به‌عنوان پخش کننده فیلم کمدی «مصاحبه» است که جیمز فرانکو و سث روگن در آن نقش دو مجری تلویزیون را دارند که از طرف سازمان سیا مأمور اجرای نقشه ترور رهبر فعلی کره شملی، کیم جونگ اون می‌شوند.

روز گذشته هالیوود ریپورتر به نقل از سایت فنی Re/code نوشته بود که با توجه به آنکه در اظهارات مقامات کره شمالی علیه فیلم «مصاحبه» سازندگانش از عباراتی مانند «مجازات شدید» استفاده شده است، حمله هکری اوایل هفته گذشته به سونی پیکچرز انترتینمنت احتمال دارد از جانب هکرهایی در چین صورت گرفته باشد که از طرف کره شمالی مأمور این کار شده‌اند. گرهی هکری به نام Guardians of Peace یا #GOP در روز دوشنبه هفته قبل تصویری را روی نمایشگر رایانه‌های کارکنان سونی پیکچرز انترتینمنت به نمایش گذاشتند حاوی این پیام که اگر خواسته‌های #GOP برآورده نشود، اطلاعات حساسی را که از سرورهای شرکت سونی دزدیده‌اند، افشا خواهند کرد. این حمله همچنین رایانه‌های کارکنان سونی پیکچرز انترتینمنت را قفل کرد و آنها را به استفاده از قلم و کاغذ واداشت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها