صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی Jake Gyllenhaal ( جکی جیلنهال )

بیوگرافی Jake Gyllenhaal ( جکی جیلنهال )

Jake_Gyllenhaal_Smile

 

جک جیلنهال : Jake Gyllenhaal

اسم کامل : Jacob Benjamin Gyllenhaal

تولد : 19 دسامبر ، 1980 در لس آنجلس آمریکا

قد : 183 سانتی متر

مهمترین افتخارات : کاندید دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای فیلم ” کوهستان بروبک “

معرفی :

” جک جیلنهال ” در خانواده هنری به دنیا آمد . پدرش ” استفان جیلنهال ” کارگردان و مادرش ” نائومی فانر ” فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینماست که توانسته در سال 1988 بخاطر فیلمنامه ” Running on Empty ” کاندید دریافت اسکار بهترین فیلمنامه نویسی شود . ” جک ” خواهری دارد که او نیز بازیگر است ، ” مگی جیلنهال ” که با او در فیلم ” دنی دارکو ” همبازی بوده است . جک کارش را در 11 سالگی با فیلم ” City Slickers ” آغاز کرد . او در این فیلم نقش پسر ” بیلی کریستال ”  را بازی می کرد. اما فیلمی که باعث شد نام او بر سر زبانها بیفتد فیلم ” دنی دارکو ” بود که در آن ” جک ” نقش یک بیماری روانی را بازی می کرد . منتقدان بازی خوب وی در این فیلم  ستایش کردند. بعد از حضور در چند فیلم مستقل و کمدی او بار دیگر با بازی در فیلم ” روز پس از فردا ” این بار در کنار ” دنیس کواد ” خود را مطرح کرد . اما نقطه عطف بازیگری وی بدون شک فیلم ” کوهستان بروبک ” است. فیلمی که توانست کاندیداتوری اسکار را برای ” جیلنهال ” به ارمغان بیاورد. او در این فیلم که درباره رابطه جنسی دو مرد با یکدیگر بود در کنار بازیگر فقید ، ” هیث لیجر ” بازی می کرد. از ” جیلنهال ” امسال فیلم پر سروصدای ” شاهزاده پارسی ” به نمایش درآمده است .

نکاتی درباره جیلنهال :1 b42

او یک سوئدی ، روسی ، یهودی است! .

خواهرش ” مگی ” که با ” کریستن دانست ” ( مرد عنکبوتی ) در فیلم ” لبخند مونالیزا ” همبازی بوده است ، تصمیم گرفت که ” جک ” را برای دوستی به ” دانست ” معرفی کند . اما رابطه آنها چندان طول نکشید و آنها درماه جولای سال 2004 قطع رابطه خود را اعلام کردند با اینحال آنها تا سال 2006 یکجورایی با همدیگر بودند!.

بعلت اینکه سازندگان فیلم ” مرد عنکبوتی ” با  ” توبی مگوایر ” دچار مشکل شده بودند ، قرار بود ” جک ” جانشین او در ” مرد عنکبوتی 2 ” شود و حتی او خودش را برای ایفای این نقش آماده کرده بود اما سرانجام ” توبی مگوایر ” به پروژه بازگشت.

دوست صمیمی ” ناتالی پورتمن ” است.

برای بازی در نقش بروس وین در فیلم ” Batman Begins ” تست داده بود .

برای فیلم ” کله خراب ها ” حدود 5 پوند ماهیچه اضافه کرد.

وقتی از او پرسیده بودند که اسطوره اش چه کسی است گفته بود ” آنتونی کویین ” ، ” پل نیومن ” ، ” شان پن ” ،  ” بروس  اسپرینگستن ” و ” بونو “

2 سال را در دانشگاه کلمبیا سپری کرد . جایی که در آن پدر ” اما تورمن ” تدریس می کردد.

پدرخوانده ” ماتیلدا لیجر ” دختر ” هیث لیجر ” و ” میشل ویلیماز ” است

به ” دانست ” در تولدش یک گربه خاکستری – سفید داده بود . ” دانست ” هم اسم این گربه را سوفی گذاشت!3542

در سال 2004 به نفع حزب دموکرات در انتخابات فعالیت کرد.

او همچنین در سالهای 2007 تا 2009 رابطه ای با ” رییس ویترسپون ” داشت . آنها در زمان فیلمبرداری فیلم ”  Rendition ” با یکدیگر آشنا شده بودند. ( این رابطه دردسرهای زیادی برای آنها بهمراه داشت )

او و خواهرش ” مگی ” اولین خواهر و برادری هستند که در قرن 21 کاندید اسکار برای بازیگری می شوند

پدر و مادرش در سال 2009 از یکدیگر جدا شدند!.

خودش می گوید :

من بازیگرانی را که به زندگی شخصی شان مانند کارشان اهمیت می دهند تحسین می کنم .

حقیقت اینه که بیشتر فیلمهای که پولسازند در یاد کسی نمی مانند . من نمی خواهم در فیلمی باشم که کسی آنها را به یاد نداشته باشد.

این تملق هست که مردم می گویند من 2 جنسه هستم! این به این معناست که من می توانم نقشهای بیشتری بازی کنم .من آماده ام که مردم هرچیزی را که می خواهند درباره ام بگویند. من هیچ وقت علاقه ای به جنس موافق نداشته ام اما فکر نمی کنم که در مواجه با چنین اتفاقی بترسم !!

( در کنفرانس فیلم ” کوهستان بروبک ): من با ” لیجر ” رابطه داشتم اما ” میشل ویلیماز ” باردار شد! ( ” لیجر ” و ” میشل ویلیماز ” در این فیلم در نقش زن و شوهر حضور داشتند . آنها در زندگی واقعی نیز زن و شوهر بودند )

زمانه بدی شده، ما در زمانی زندگی می کنیم که هنرپیشه ها سیاستمدار هستند و سیاستمدارها بازیگرjake-gyllenhaal-1207-lg

مهمترین فیلم های  جلینهال  :

Prince of Persia: The Sands of Time

 Zodiac

 BrokebackMountain

 The Day After Tomorrow

The Good Girl

Brothers

Rendition

Jarhead

Donnie Darko

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها