صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی وینونا رایدر (Winona Ryder)

بیوگرافی وینونا رایدر (Winona Ryder)

وینونا رایدر | Winona Ryder

وینونا رایدر | Winona Ryder

تاریخ تولد: 29 اکتبر 1971 در مینوستا، آمریکا

مهم‌ترین افتخارات: نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم های «عصر معصومیت» و «زنان کوچک»

 

بیوگرافی کوتاه وینونا رایدر (Winona Ryder):

وینونا رایدر در سال 1971 در شهر مینه سوتا واقع در آمریکا متولد شد و در 12 سالگی تصمیم به ثبت نام در کنسرواتوار سان فرانسیسکو گرفت تا بازیگری را به صورت حرفه ای بیاموزد.

رایدر در دهه 80 و 90 تبدیل به یکی از بازیگران موفق در هالیوود شد و توانست در آثار مطرحی از جمله «بیتل جویس» ،«ادوارد دست قیچی» و «زنان کوچک» بازی کند و به چهره ای سرشناس تبدیل شود.

وی با بازی در فیلم در فیلم «پایان معصومیت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن شد. او همچنین برای بازی در همین فیلم و «زنان کوچک» موفق به نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. رایدر در سال های بعد در آثار متعددی از جمله « Alien: Resurrection» به ایفای نقش پرداخت.

وینونا رایدر | Winona Ryder

نکاتی که درباره وینونا رایدر (Winona Ryder) نمی دانید:

پدر و مادرش هر دو نویسنده و ویراستار و همچنین ناشر کتاب بوده اند.

اعلام کرده که یهودی است و برخی از آشنایانش در هولوکاست کشته شده اند.

نام هنری او با الهام از خواننده راک، میچ رایدر بر روی او قرار داده شده است. خواننده ای که پدر رایدر از طرفدارانش بود.

یک برادر کوچک تر از خودش به نام یوری دارد که نام او به افتخار نخستین فضانورد شوروری یعنی یوری گاگارین بر روی او قرار داده شده است.

در دوران کودکی در محلی زندگی می کرد که برق و تلویزیون نداشت و به همین جهت تمام وقتش را صرف خواندن کتاب می کرد.

به دلیل حادثه ای که نزدیک بود منجر به غرق وینونا شود، او از آب وحشت دارد که کارش را برای بازی در فیلم «بیگانه:رستاخیز» سخت کرده بود.

گفته که اغلب از بی خوابی رنج می برد.

وینونا رایدر | Winona Ryder

رایدر به مسائل روز تکنولوژی آگاه نیست و زمانی که به او مراجعه کردند تا برای بازی در فیلم «چیزهای عجیب» مذاکره کنند، نمی دانست که استریمینگ به چه معناست!

او در 20 سالگی برای مدت کوتاهی خود را در بیمارستان بستری کرد، زیرا از افسردگی، حملات اضطراب و خستگی ناشی از کار مداوم رنج می برد.

رنگ موی واقعی او بلوند است، اما زمانی که اولین بار در فیلم لوکاس (1986) بازی کرد، رنگ موهایش مشکی بود. به همین جهت به جز استثنای ادوارد دست قیچی (1990)، از آن زمان موهایش را مشکی نگه داشته است.

اگرچه در محل زندگی آنها برق وجود نداشت اما وقتی وینونا هفت ساله بود، مادرش شروع مدیریت یک سینمای قدیمی در محل را برعهده گرفت که در تمام روز در آن جا فیلم نمایش داده می شد. او به وینونا اجازه داد مدرسه را از دست بدهد تا با او فیلم تماشا کند. علاقه وینونا به بازیگری از همین نقطه آغاز شد.

مدتی با جانی دپ رابطه داشت و علاقه آن ها به یکدیگر به حدی زیاد بود که جانی دپ نام او را بر روی بدنش حکاکی کرده بود. با این حال، خانواده وینونا مخالف ارتباط این دو بودند و در نهایت رابطه آن ها به پایان رسید.

در سال 2021 به اتهام سرقت اقلام لباس و حمل داروهای غیرقانونی دارویی بدون نسخه در بورلی هیلز دستگیر شد. وکیل او این اتهامات را رد کرد و وینونا بعد از ظهر همان روز با قرار وثیقه 20000 دلاری آزاد شد. پلیس بورلی هیلز پس از دستگیری، رفتار او را بسیار دوستانه و مودبانه توصیف کرد.

برای نقش مارلا سینگر در Fight Club (1999) تست بازیگری داد اما در نهایت آن نقش به هلنا بونهام کارتر رسید.

وینونا رایدر | Winona Ryder

مهم‌ترین آثار وینونا رایدر (Winona Ryder):

Beetlejuice

Edward Scissorhands

Night on Earth

Bram Stoker’s Dracula

The Age of Innocence

Little Women

Alien: Resurrection

Girl, Interrupted

Mr. Deeds

Star Trek

Black Swan

Stranger Things

 

امیر گل سفیدی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها