صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : درخشنده: نابرابري در چرخه اكران بايد از بين برود

درخشنده: نابرابري در چرخه اكران بايد از بين برود

کارگردان سینما با اشاره به ارتقا سطح کیفی سینمای ایران در سال 90 خاطر نشان کرد: برای جذب مخاطب و تعالی بخشیدن به سینما باید نابرابری‌ها و بی‌عدالتی كه در اکران وجود دارد از بین برود
بنابر گزارش «سوره سینما»، پوران درخشنده کارگردان سینما درباره مقایسه فروش فیلم‌های نوروزی امسال با سال گذشته و همچنین چشم‌انداز سینمای ایران در سال جدید به مهر گفت: درست است که آمار فروش فیلم‌های نوروزی در سال 90 نسبت به سال گذشته بهتر بوده است اما معتقدم که با این آمار نمی توان درباره عملکرد سینما و استقبال تماشاگران از فیلم‌ها در بقیه فصل‌های سال نظر داد

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد به کمی زمان نیازمندیم تا بتوانیم درباره چشم‌انداز سینمای ایران نظر دهیم. با اولین اکران فیلم‌ها نمی‌توان درباره کل سینما نظر داد. با این وجود فکر می‌کنم امسال فیلم‌ها از لحاظ کیفی نسبت به سال‌های گذشته جذاب‌تر هستند.
این کارگردان افزود: با توجه به فیلم‌هایی که در جشنواره شاهد آن بودیم امسال از سینمای جذاب‌تر و متنوع‌تری برخورداریم. حتی سطح فیلم‌های کمدی هم ارتقا بیشتری پیدا کرده و خوشبختانه امسال از سینمای کمدی مبتذل خبری نیست. به این ترتیب باید تدابیر مناسبی برای فروش و جذب مخاطب برای فیلم‌های سینمای ایران اندیشیده شوند تا همه فیلم‌ها در شرایط یکسانی دیده شوند.
درخشنده درباره راهکارهای پیشنهادی برای بهبود جذب مخاطب در سینما گفت: قطعا ساخت و اضافه شدن سالن‌های سینمایی یکی از مهمترین دلائلی است که می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند. اما این مسئله در صورتی می‌تواند راهکار مناسبی باشد که سالن‌های سینمایی در اختیار همه فیلم‌ها قرار گیرد نه در اختیار فیلم‌هایی که به اصطلاح بفروش هستند.
وی خاطر نشان کرد: این درست نیست به بهانه اینکه ممکن است فیلمی فروش نکند تعداد سالن‌های محدودی در اختیارش قرار گیرد. همه فیلم‌ها باید به یک اندازه سالن سینما در اختیار داشته باشند و اگر فیلمی در اکران موفق نبود آن وقت می‌توان تعداد سالن‌های آن را کاهش داد. باید نابرابری و بی‌عدالتی در چرخه اکران فیلم‌ها از بین برود تا بتوانیم به سینمای متعالی دست ‌یابیم.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها