صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اظهار نظر بازیگر 13 سال درباره نابرابری جنسیتی

اظهار نظر بازیگر 13 سال درباره نابرابری جنسیتی

wsiwzjf

طرفداران ممكن است روآن بلانچارد را به عنوان ستاره خوش‌خنده سريال «دختر با دنيا آشنا مي‌شود» شبكه ديزني در نقش رايلي متيوز بشناسند. اما ظاهرا دور از نگاه دوربين‌ها، وقتي بحث نژاد، نابرابري و ديگر موضوع‌هاي بزرگ و مهم روز مي‌شود، اين بازيگر 13 ساله ذهن حيرت‌انگيزي دارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، روز عصر جمعه، اين بازيگر جوان در رسانه‌هاي اجتماعي با سوالي درباره «جنسيت‌گرايي سفيد» و اينكه اين ديدگاه چطور ممكن است برخي از زنان را كنار بگذارد مواجه شد و يكي از طرفداران از او خواست نظرش را در اين باره بيان كند. مقاله‌اي كه او در پاسخ نوشت ممكن است خواننده را شديدا متعجب كند.

او در سه پست اينستاگرامي مختلف يك مقاله سه بخشي را به عنوان پاسخ منتشر كرد و نوشت: «اين مسئله خيلي مهمي است كه بايد درباره آن بحث شود. براي من بسيار مهم است كه ديدگاه حمايت از زنان شامل همه شود. من سعي كردم خودم را در مورد اين مسايل مطلع كنم و بحث كردن در مورد چنين مباحثي بسيار به من كمك كرده‌اند».

او در ادامه نوشت: «مباحثي كه در حال حاضر به عنوان مباحث حمايت از حقوق زنان در نظر گرفته مي‌شوند شامل حمله جنسي، تجاوز، سقط جنين، خشونت خانگي، آموزش و پروش برابر و حقوق كارمندي زنان مي‌شوند. آن‌ها علاوه بر اين به مسايل حقوق برابري ازدواج هم توجه نشان مي دهند كه فوق‌العاده است».

با اين حال به گفته بلانچارد دو مبحثي كه هنوز به جلوي صف مسايل مورد بحث نرسيده‌اند، خشونت پليس و مسايل نژادي هستند. اين ستاره ديزني در ادامه توضيح داد كه چطور تجربه زنان سياه‌پوست از مسايلي مانند تعصب و برابري جنسيتي، نسبت به تجربه زنان سفيدپوست كاملا متفاوت است. با وجود اينكه پيغام او ممكن است براي خيلي‌ها باورپذير نباشد، اين ستاره نوجوان كه آينده خوبي پيش روي دارد، در پايان مقاله خود، كه بيش از 76 هزار لايك در اينستاگرام گرفته، به بهترين نحو نتيجه‌گيري كرد و نوشت: «وقتي تعريف تحت‌الفظي مقابله با جنسيت گرايي به معني برابري جنس‌هاي مذكر و مونث است، بناير اين اگر بخواهيم به حقوق زنان از ديدگاهي يك‌طرفه نگاه كنيم، يعني اصلا درباره حقوق آنها صحبت نمي‌كنيم. بايد بيشتر راجع به اين مسايل بحث شود. تبادل نظر منجر به تغيير مي‌شود».

و بله، اين مقاله را واقع يك دختر 13 ساله نوشته است!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها