صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره بد رفتاری کمپانی آمازون با کارمندانش / رئیس کمپانی واکنش نشان داد

مقاله روزنامه نیویورک تایمز درباره بد رفتاری کمپانی آمازون با کارمندانش / رئیس کمپانی واکنش نشان داد

wdiihffh

روزنامه نيويورك تايمز هفته گذشته گزارشي را درباره كمپاني آمازون منتشر كرده بود و در اين گزارش گفته بود كه اين كمپاني به طور مداوم به كارمندان خود فراتر از حد و مرزشان فشار وارد مي‌كند و به اين نكته اشاره كرده بود كه اين برخورد سنگين از رده‌هاي بالا نشات مي‌گيرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، حالا جف بزوس رييس كمپاني آمازون به اين ادعاها پاسخ داده و در يادداشتي به كارمندان خود گفته كه آمازون توصيف شده در اين گزارش را نمي‌شناسد. بزوس گفت: «من قويا باور دارم كه هر فردي كه در كمپاني‌اي كار مي‌كند كه در گزارش نيويورك تايمز توصيف شده بود، بايد ديوانه باشد كه بخواهد به كار كردن در آنجا ادامه دهد. مي‌دانم اگر خودم بودم چنين شركتي را ترك مي‌‌كردم».

داستان نيويورك تايمز خواننده را به درون اين كمپاني مي‌برد و ادعا مي‌كند كه كارمندان تشويق مي‌شوند تا ديروقت كار كنند و آخر هفته‌ها و تعطيلات خود را هم صرف كار كردن كنند و به خود فشار وارد كنند تا با «استانداردهايي كه به طور غيرمعقولانه‌اي بالا هستند» برسند. به گفته تايمز، اين برخورد باعث شده تا همكاران از اخلاق كاري و عملكرد يكديگر انتقاد كنند و آن را زير سوال ببرند تا بتوانند در چنين محيطي دوام بياورند. اين مقاله طولاني كه شب شنبه هفته گذشته منتشر شده بود و تا شب يكشنبه بيش از 3600 نفر در موردش نظر داده بودند، شامل گفتگوهايي با كارمندان سابق آمازون هم مي‌شود كه مي‌گفتند تحت فشار بودند و بعد از بچه‌دار شدن يا رسيدگي به امور خانوادگي يا مسايل پزشكي شخصي، وفاداراي‌شان به آمازون زير سوال رفته بود.

نكته ديگر اينجاست كه گزارش تايمز به اين نكته اشاره كرده بود كه اين برخورد از سوي بزوس، مدير عامل و موسس اين كمپاني نشات مي‌گيرد. جودي كانتور و ديويد استرايتفلد نويسندگان مقاله نوشتند: «اين كمپاني كه توسط بزوس تاسيس شده و هنوز هم توسط او اداره مي‌شود، بسياري از الگوهاي محبوب مديريتي كه ديگر شركت‌ها حداقل به آن كمي توجه مي‌كنند را كاملا رد مي‌كند و به جاي آن چيزي را طراحي كرده كه بسياري از كارمندان، آن را يك دستگاه پيچيده براي دستيابي به جاه‌طلبي‌هاي گسترده آقاي بزوس مي‌نامند. شما مي‌توانيد سخت و طولاني‌مدت كار كنيد، اما در آمازون نمي‌توانيد حق انتخاب داشته باشيد. كار كردن آنجا آسان نيست».

بزوس در يادداشتي كه براي كارمندان خود نوشت، مشخصا مشكل خود با ادعاي تايمز مبني بر رفتار بد با كارمندانش هنگام تراژدي‌هاي خانوادگي يا مشكلات سلامتي را اعلام كرد و گفت اين نوع برخورد با آمازون و «آمازوني‌هاي پراحساسي كه من هر روز با آن‌ها كار مي‌كنم» هيچ سنخيتي ندارد. او همچنين كارمندان خود را تشويق كرد كه در صورت به وجود آمدن چنين مسايلي به بخش پشتيباني كمپاني يا حتي مستقيما با خود او ارتباط برقرار كنند و اضافه كرد: «حتي اگر چنين برخوردهاي بدي به صورت نادر يا محدود اتفاق بيفتند، ما نبايد به هيچ وجه آن‌ها را بپذيريم و بگذاريم ادامه پيدا كنند».

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها