صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : رئیس سازمان سینمایی : سینمای امروز جهان به دو بخش سینمای هالیوود و ایران تقسیم شده است!

رئیس سازمان سینمایی : سینمای امروز جهان به دو بخش سینمای هالیوود و ایران تقسیم شده است!

413623 1062

رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به 370 جایزه جهانی که سال گذشته به فیلمسازان کشور تعلق گرفته است، سینمای جهان را به دو بخش هالیوودی و ایرانی تقسیم کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، حجت الله ایوبی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: برقراری ارتباط با زبان هنر و زیبایی شعر از مهمترین ویژگی مردم ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت ایرانی‌ها در خلق آثار هنری فاخر، گفت: مردم ایران تنها مردمی هستند که با زبان شعر با یکدیگر سخن می‌گویند و به زیارت شاعران و هنرمندان خود می‌روند.

رییس سازمان سینمایی، کم‎‎خرج و پرآوازه بودن را از جمله ویژگی‎‎های هنر و سینمای ایران دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 370 جایزه جهانی به هنرمندان ایرانی اختصاص داده شد.

ایوبی با اشاره به این که سینما در عصر امروز بر دو قسم هالیوود و سینمای ایران تقسیم می‎‎شود، افزود: هنر سینمایی ایران، هنری اصیل و پرمحتوا است.

این مقام مسئول قدرت تصویر را از جمله ظرفیت‎‎های اجتناب‎‎ناپذیر عصر امروز برشمرد و ادامه داد: در جهانی که بیش از 80 درصد آن در حصار اینترنت و فضای مجازی قرار گرفته، قدرت تصویر و هنر، تعیین‎‎کننده برتری خواهد بود.

او صنعت سینما را وجه مشترک ایران اسلامی با دیگر قدرت‎‎های جهان دانست و بیان کرد: کسانی که دغدغه معارف دینی و معرفت رضوی را دارند، قدم به راه توسعه و پیشرفت گذاشته‎‎اند.

ایوبی با اشاره به این که نزدیک به 600 فیلم کوتاه و مستند به این دوره از جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مردم استان یزد به طور شایسته از یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی استقبال کردند.

او در پایان با اشاره به اینکه هنر به عنوان ماندگارترین اثر تاریخی نقش مهمی در ایجاد نشاط و پویای جامعه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با شناخت قدرت تصویر و هنر بین اقشار مختلف جامعه، در حال حاضر شاهد برابری فروش گیشه‎‎های سینما در سطح کشور هستیم.

یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد پس از اکران 55 فیلم مستند و داستانی طی سه روز با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها