صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کوپولا فیلمبرداری كار جدیدش را به پایان رساند

کوپولا فیلمبرداری كار جدیدش را به پایان رساند

1

فرانسیس فورد کوپولا ـ خالق سه گانه «پدرخوانده» ـ این روزها در حال اتمام فیلم جدیدش است و نخستین عكس از این پروژه سینمایی منتشر شد.

این فیلم كه در قالب سینمای تریلر ـ دلهره ساخته می شود، یک تریلر با بازی ول کیلمر است و «Twixt Now And Sunrise» نام دارد.

بنا بر اعلام ای ام دی بی، فیلم جدید فرانسیس فورد کوپولا بر مبنای داستانی کوتاه از خود او ساخته می شود. از این پروژه سینمایی به عنوان یک تریلر با اشارات سینمای وحشت یاد شده و ول کیلمر ستاره فیلم های «دورز» و «سینت» در آن نقش یک نویسنده رمان های ترسناک را بازی می کند.

الی فانینگ («سوپر ۸») و بروس درن (که سال ها پیش در «گتسبی بزرگ» بر اساس فیلمنامه ای از کوپولا بازی کرد) دیگر بازیگران این فیلم هستند که در ناپا در کالیفرنیا در حال فیلمبرداری است.

کوپولا ۷۱ ساله پس از «دراکولای برام استوکر» فیلم ترسناک دیگری نساخته بود. «بروس درن» و «الی فانینگ» از دیگر بازیگران این پروژه ی سینمایی هستند كه در كنار «وال كیلمر» كه در نقش یك نویسنده آثار ترسناك ظاهر می شود، به ایفای نقش می پردازند.

پیش تولید كار جدید فرانسیس فورد كوپولا از چندی پیش در «ناپا» آغاز شده است.

بخش عمده ای از این فیلم در تركیه ساخته می شود و تسهیلات دولت تركیه برای ساخت پروژه های سینمایی، پای «فرانسیس فورد كوپولا» را به این كشور كشاند.

وزارت فرهنگ تركیه در راستای حمایت از صنعت فیلم در این كشور سیاست های تشویقی درنظر گرفته است كه براساس آن ۲۵ درصد از هزینه ساخت پروژه هایی كه در تركیه ساخته شوند به تهیه كنندگان آن بازگردانده می شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ارتوگرول گونای»، وزیر فرهنگ تركیه در این باره اعلام كرد: «سینما یك هنر همیشگی و تاثیرگذار برای برای پیشرفت كشورها و فرهنگ ها است. اكنون صنعت سینمای تركیه می تواند برروی پای خودش بایستد و ما توانسته ایم در صنعت فیلم به پیشرفت های بزرگی برسیم.»

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور سینماگران خارجی برای ساخت فیلم در تركیه اعلام كرد، «فرانسیس فورد كوپولا»، كارگردان سرشناس آمریكایی قصد دارد جدیدترین پروژه فیلم اش را كه شبیه به فیلم «تعطیلات رمی» ویلیام وایلر است را در تركیه بسازد. ساخت چنین فیلم هایی در ازمیر یا استانبول به توسعه صنعت فیلم این كشور كمك خواهد كرد.

دولت تركیه طی پنج سال گذشته حدود ۶۵ میلیون دلار به عنوان كمك های تشویقی به فیلم هایی كه در این كشور ساخته شده پرداخت كرده است.

سینمای تركیه طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در عرصه جهانی داشته و افتخارات متعددی را نیز كشی كرده است كه آخرین آنها با فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» به كارگردانی «نوری بیگله جیلان» رقم خورد كه جایزه بزرگ جشنواره كن را كسب كرد.

فرانسیس فورد كوپولا، كارگردان و فیلم نامه نویس پرآوازه آمریكایی و برنده ی پنج جایزه اسكار است.

وی شهرت جهانی اش را به واسطه سری فیلم های «پدرخوانده» به دست آورد، بعدها نام «فورد» را به احترام بنیان گذار كارخانه خودروسازی «فورد» به نام خانوادگی اش افزود. از جمله افتخارات كوپولا می توان به جایزه اسكار بهترین فیلم نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه اسكار بهترین فیلم نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسكار بهترین فیلم، بهترین كارگردانی و بهترین فیلم نامه اقتباسی در سال ۱۹۷۵ برای «پدرخوانده ۲»، جایزه بافتا بهترین كارگردانی در سال ۱۹۷۸ برای «اینك آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره كن در سال ۱۹۷۹ برای فیلم «اینك آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره كن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مكالمه»، جایزه یك عمر دستاورد سینمایی از انجمن كارگردانان آمریكا، جایزه گلدن گلوب برای بهترین كارگردانی و بهترین موسیقی متن در سال ۱۹۸۰ برای «اینك آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین كارگردانی و بهترین فیلم نامه در سال ۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن سباستین در سال ۲۰۰۲ ، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ۱۹۹۲ ، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن سباستین در سال ۱۹۶۹ برای «ماهی پر جنب وجوش» اشاره كرد

ایسنا.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها