صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم یاری ( The Help )

نقد و بررسی فیلم یاری ( The Help )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

اِما استون مشهورترین بازیگری است که می توانید در فیلم پیدا کنید. هرچند که بودن او فقط بهانه ایی است برای اینکه فیلم به ما بفهماند که بازیگر معروف هم دارد!.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم درباره دختری جوان به نام اسکیتر فلان ( اِما استون ) است که بعد از فارق التحصیلی از دانشگاه و بازگشت اش به خانه مادری اش ، نمی تواند شادی گذشته را بازیابد. سپس اسکیتر با 2 زن سیاهپوست آشنا می شود که مشکلات زندگی شخصی شان به همراه تبعیض های جنسی که برای آنها قائل می شوند، بهانه می شود تا وی کتابی با استفاده از تجربیات آنها به نگارش درآورد و…

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

Emma Stone ، Viola Davis ، Bryce Dallas Howard ، Octavia Spencer

4-کارگردان کیست ؟

کارگردان « یاری » تات تیلور است که چهره ی شناخته شده ایی برای مخاطبان به حساب نمی آید. تیلور را بیشتر به خاطر بازیگری هایی که 2در فیلمهایی نظیر « استخوان های زمستان » انجام داده می شناسند اما او در عالم کارگردانی هم پیش از « یاری » ، یک کمدی ضعیف با نام « مردم زیبای زشت » کارگردانی کرده بود. زیاد به دنبال آمار و ارقام درباره او نگردید؛ معروف نیست!.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

« یاری » از بابت صحنه های جنسی فیلم معتدل و بدور از مشکل است اما اشارات نژاد پرستی که در فیلم می شود ، می تواند بر افراد کم سن و سال تاثیر منفی بگذارد. فیلم زبان نسبتاً گزنده ایی دارد و بهتر است که نوجوانان دیالوگهای تحقیر آمیز در ارتباط با سیاهپوستان را نشوند چراکه شاید وِرد زبانشان شود!.

6- نکات مثبت فیلم ؟

بازیهای بسیار خوب 2 بازیگر خانم سیاهپوست فیلم که تک تک صحنه های فیلم را به درستی رهبری کرده اند، کارگردانی تات تیلور قابل ستایش است ، فیلم تدوین خوبی هم دارد و حوصله تماشاگر را سر نمی برد، فضای فیلم به شدت قابل درک است!

7- نکات منفی فیلم ؟

اِما استون حضورش در این فیلم چندان موثر نیست. در واقع ستاره های اصلی « یاری » 2 بازیگر سیاهپوست فیلم هستند ولی به دلیل آنکه اِما استون هم معروف است و هم زیبا، نامش را سر در سینماها زده اند! ، فیلم داستان تلخی را بازگو می کند؛ داستان توهین نژادی و نابرابری های اجتماعی، شاید3 بعد از دیدن فیلم یک مقدار وجدانتان به درد بیاید!

8- ارزش دیدن دارد ؟

در کل مدت زمان تابستان ، تماشاگران وقتشان را صرف تماشای اَبرقهرمان های تازه وارد کردند. حالا زمان آن رسیده تا بجای چشم دوختن به قدرت این قهرمانها، به فیلمی با موضوع ریشه ایی یعنی ” نژاد پرستی در تاریخ آمریکا ” نگاهی بیندازید. مطمئنم که تماشای « یاری » با توجه به آنکه براساس کتابی پرفروش ساخته شده و داستانی کم و بیش واقعی هم دارد به مراتب می تواند ارزش بیشتری از تماشای اَبرقهرمان ها داشته باشد.

 

دُرسا کیانفر

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع هواداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها