صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : احسان علیخانی خطاب به طرفداران محسن چاووشی : کاسه داغ تر از آش نشوید!

احسان علیخانی خطاب به طرفداران محسن چاووشی : کاسه داغ تر از آش نشوید!

image 13951217123 1204019340768140718 421883030

روز یکشنبه در دومین برنامه «سه ستاره» که اجرای آن را احسان علیخانی و آرش ظلی‌پور بر عهده دارند، حرف‌هایی از سوی مجریان این برنامه درباره خواننده‌هایی گفته شد که نمی‌توانند اجرای زنده داشته باشند یا ویدیویی از خود در راهرو می‌گذارند. این صحبت‌ها به تعبیر بسیاری از رسانه‌ها و مخاطبان کنایه‌ای به محسن چاوشی تلقی شد و با واکنش تند هواداران این خواننده در فضای مجازی روبرو شد. امروز مجریان این برنامه توضیحاتی برای رفع سوتفاهم در این‌باره دادند و سعی کردند هواداران چاوشی را قانع کنند منظورشان این خواننده نبوده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، دومین قسمت از برنامه «سه ستاره»، یکشنبه 15 اسفند باحضور خوانندگانی که در سال ۹۵ تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی را خوانده‌اند از شبکه سه پخش شد.

در بخشی از این برنامه احسان علیخانی با اشاره به برنامه‌ای که امیر تاجیک، حجت اشرف‌زاده و رضا یزدانی برای ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه اجرا کردهاند، گفت: «من خیلی از این سه عزیز سپاسگزارم که به ما لطف کردند، ما خیلی خواننده داریم که زنده نمی‌خوانند، به نظر من کسی که زنده می‌خواند خواننده است. از این نمونه خوانندگان که هیچ وقت اجرای زنده نکرده‌اند، داریم

آرش ظلی‌پور هم در همین‌باره گفت: «الان همه خوانندگان شروع به فیلم گرفتن از خودشان در راهرو می‌کنند که دارند می‌خوانند و صدایشان دستگاهی نیست »

این صحبت‌ها در حالی اتفاق افتاد که به تازگی شهرام آذر در یک برنامه ماهواره‌ای صدای محسن چاوشی را دستگاهی دانسته بود و این خواننده نیز در پاسخ به او ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌داد بدون هیچ افکت خاصی در حال خواندن است. درست پس از این اتفاق ماجرای حرف‌های دو مجری برنامه «سه ستاره» به وجود آمد که با حمله هواداران چاوشی به آن‌ها در فضای مجازی همراه شد. دیشب این دو مجری بعد از واکنش تند طرفداران این خواننده سعی کردند آن‌ها را مجاب کنند که حرف‌هایشان کنایه به چاوشی نبوده است.

علیخانی در برنامه شب گذشته «سه ستاره» در این‌باره گفت:‌ «یک چیز عجیب و بانمکی اتفاق افتاده است، دیشب در برنامه‌ای که شب خواننده‌ها بود ما گفت‌وگویی با خواننده‌هایمان داشتیم و کسانی که برای شب عید ما کاندیدا بودند کار خواندند. بعضی از خواننده‌ها زنده خواندند و بعضی هم پلی‌بک کردند و یک کل‌کلی هم سر این ماجرا داشتیم، ترجیحمان این است که این اتفاق زنده بیافتد که برای بعضی‌ها مقدور نیست. مثلا قدرت صدای امیر تاجیک بی‌نظیر است اما این حنجره یک روزی مریض می‌شود و اگر فشار هم بیاورید ممکن است دچار اتفاق شود. به همین خاطر داشتیم با رفقا کل‌کل می‌کردیم که در این‌ شلوغی آرش ظلی‌پور دیالوگی گفت که من هم اصلا آن‌را نشنیدم و اصلا تنها چیزی که ارتباطی با محسن چاوشی نداشت این است. حالا یک‌سری از دوستان و کسانی که دنبالش می‌کنند ناراحت شده بودند که حقیقتش من هم آن‌قدر درگیر برنامه بودم که متوجه نشدم تا این‌که بچه‌ها به من توضیح دادند. این ادبیات و لحن به نظرم خیلی سخیف و زشت است. ابراز لطف عاطفی‌تان به آرش و برنامه…»

او در ادامه نیز به آشنایی‌اش با این خواننده اشاره کرد و گفت: «یک نکته‌ای که به نظرم خیلی در آن وجود دارد این است که خود محسن اولین تیتراژ تلویزیونی‌اش را سال 90 با خود من کار کرد. برنامه عید که کار بسیار فوق‌العاده‌ای است. آدم مواقعی مثل الان باید شهادت بدهد، محسن چاوشی در استودیوی شخصی‌اش برای من خوانده است، موقعی که می‌خواستیم کار انتخاب کنیم برای من می‌خواند تا درباره آن‌ تصمیم بگیریم. آدم این را تماشا کرده است بعد شما چرا چنین کاری می‌کنید؟ یا یک چیزی را باور دارید یا باور ندارید، اگر باور ندارید که نباید این‌طور داد و بیداد و این ادبیات توهین آمیز را داشته باشید که خیلی سخیف و زشت است و به نظرم شان آن کسی را هم که شما دنبالش می‌کنید کاملا پایین می‌آورد. فارغ از رفاقت، یادم می‌آید که یک برنامه دیگر نیز پشت صحنه با محسن چاوشی کار کردم و هنوز هم آرم قهرمانی و مدال آوردن ورزشکاران عزیز ماست. ما با هم رفیق بوده‌ایم آرش ظلی‌پور هم همین‌طور. تصورم این بود منظورش این است که این‌روزها برای این‌که آدم اثبات کند این توانایی را دارد باید یک ویدیویی از خودش نشان دهد. البته منظورش برای آدم‌های بعد از این بود، اگر غیر از این است بگو »

ظلی‌پور نیز در ادامه توضیحات علیخانی این‌طور گفت: «الان این‌طوری شده است که برای این‌که خودت را نشان بدهی باید حتما یک ویدیویی از خودت بگذاری. الان چند سال است که احسان می‌خواند اتفاقا من هم از کسانی بوده‌ام که همیشه با هم رفیق بوده‌ایم. در تمام این سال‌ها من در کنارش بودم و محسن برای من خوانده است. در تمام این‌روزهایی که می‌گفتند محسن نمی‌تواند بخواند من خودم در مجله خودم در این‌باره مطلب نوشتم و آن را تیتر یک زدم مطلبی با عنوان «کنسرت دونفره محسن چاوشی» و اصلا این ماجراها نبوده است. اما با احسان موافقم که این ادبیات خیلی بد بود. از دیشب تا امروز اصلا یک چیز عجیب و غریبی بود »

علیخانی در ادامه درباره واکنش‌هایی که در فضای مجازی نسبت به این ماجرا نشان داده شده است گفت: «من به خاطر رفیقمان می‌گویم، من که خوراکم این تحت فشار بودن است و سرم برود حرفم نمی‌رود. اما فارغ از قصه، آدم‌ها بعضی مواقع کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. بابا رفیق چندساله‌مان است! من امکان ندارد کسی را دوست نداشته باشم یا به او اعتقاد نداشته باشم را برای تیتراژ برنامه‌ام انتخاب کنم، محال ممکن است مگر چنین چیزی می‌شود؟ شما چطور چنین تصوری به ذهنتان می رسد »

او در ادامه صحبت‌هایش به نکته دیگری درباره انتقاداتی که ممکن است نسبت به این خواننده صورت بگیرد اشاره کرد و گفت: «در فضای نقد هم حتی اگر کسی هم نقد می‌کند ما باید نقدش را بشنویم. یک کسی آن سر دنیا هم ممکن است نقدی بکند، به او احترام بگذاریم حتما در یک حوزه‌ای متخصص است و بزرگتر است و نظرش این است. من یک چیزی را دوست دارم و شما دوست ندارید این که یک چیز مشخص است ولی این شائبه و برداشت و قرائت چپکی درباره خواننده‌های امسال ما به نظرم چیز بدی بود »

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها