صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «20 هزار فرسنگ زيردريا» بازسازی می شود

«20 هزار فرسنگ زيردريا» بازسازی می شود

15773_1221237268

با استخدام «اندرو كوين » براي نگارش فيلمنامه «20 هزار فرسنگ زيردريا»، كمپاني فيلمسازي والت ديزني ساخت اين پروژه را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ديويد فينچر» خالق آثاري چون «زودياك»، «بازي» و «هفت» كارگرداني پروژه‌ي سينمايي« 20 هزار فرسنگ زيردريا» را در قالب سه بعدي برعهده گرفته است، اين فيلم علمي -تخيلي نخستين فيلم سه بعدي «ديويد فينچر» خواهد بود .

بيست هزار فرسنگ زير دريا‏، نوشته ژول ورن نويسنده علمي- تخيلي فرانسوي است که برخي او را به حق پدر ادبيات علمي- تخيلي خوانده‌اند.

اين فيلم توسط شركت فيلمسازي والت ديزني پيكچرز تهيه و توليد مي‌شود.

به نوشته هاليوود ريپورتر، 20 هزار فرسنگ زير دريا اقتباسي مدرن از داستان ژول ورن ، نويسنده فرانسوي خواهد بود كه در سال 1868 منتشر شد و تاكنون اقتباس‌هاي سينمايي و تلويزيوني بسياري از روي آن انجام گرفته است.

«شين بيلي» به عنوان تهيه‌كننده با 20 هزار فرسنگ زير دريا همكاري خواهد كرد.

در اين اقتباس ماجراهاي كاپيتان نمو برجسته‌تر خواهد شد.

در داستان ژول ورن ناگهان توجه جهان به اعماق آبها جلب مي‌شود. مردم جهان متوجه موجود ناشناسي مي‌شوند که در اعماق آب‌ها زندگي مي‌کند. عده‌اي گمان مي‌کنند آن يک کوسه بزرگ است، عده ديگري هم معتقدند، او نوعي هيولاي دريايي ناشناخته است، اما کمتر کسي مي‌تواند تصورش را بکند، که آن موجود، وسيله‌اي است ساخته دست بشر.

پروفسور آروناکس به همراه ندلند که صياد نهنگ است، و يک دوست ديگر، با يک کشتي تحقيقاتي به جستجوي اين هيولاي زير آب مي‌روند. اما کشتي در اثر برخورد با آن موجود آسيب مي‌بيند و پروفسور آروناکس و همراهانش، از يک زيردريايي سر در مي‌آورند. چيزي که تاکنون مانندش را نديدن و حتا تصورش را هم نکرده‌اند.

آنها با ناتيلوس سفر مي‌کنند و شگفتي‌هاي دنياي آب را مي‌بينند و در همين حين با کاپيتان نمو، ناخدا و مالک ناتيلوس آشنا مي‌شوند. پرفسور در عين حال که کاپيتان را تحسين مي‌کند، اخلاقيات او را رد مي‌کند، و فکر مي‌کند برخورد او با مسائل دنيا درست نيست. پرفسور و همراهانش متوجه مي‌شوند، چون از راز ناخدا نمو آگاه گشته‌اند، در واقع در ناتيلوس اسير شده‌اند و ديگر نمي‌توانند به دنياي روي آب باز گردند، اما آنها حاضر نيستند، تا آخر عمر در ناتيلوس بمانند.

در اين داستان ناخدا نمو را بيشتر از زاويه ديد و قضاوت پرفسور آروناکس و همراهانش مي‌بينيم. آنها کاپيتان نمو را مردي کمابيش ديوانه و دنيا گريز مي‌بينند.

فينچر مذاكرات اوليه با كمپاني ديزني را براي اعطاي حق نگارش فيلمنامه 20 هزار فرسنگ زيردريا را به « اسكات جي.بورنز» آغاز كرده است.

ديويد فينچر چندي پيش « شبكه اجتماعي» را بر پرده سينماهاي جهان داشت.

«بيگانه 3» (1992) ، هفت (1995) ، بازي (1997) ، باشگاه مبارزه (1999) ، اتاق وحشت (2002) زودياک (2007) ،‌ سرگذشت عجيب بنجامين باتن (2008) از ديگر آثار او هستند.

در نسخه‌ي قبلي از پروژه‌ي سينمايي «20 هزار فرسنگ زيردريا» كه توسط شركت والت ديزني در سال 1954 به عمل آمد بازيگراني چون كرك داگلاس ايفاي نقش كرده‌اند.

 

ذره بین : به نظر می رسد امسال « فینچر » خیلی پرکار باشد؛ اول « کلوپاترا » الان هم که گفته اند « 20 هزار فرسنگ زیر دریا ».

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید


 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها