صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شب سال نو ( New Year’s Eve )

نقد و بررسی فیلم شب سال نو ( New Year’s Eve )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

تا دلتان بخواهد!. « شب سال نو » مملوء از نامهای بزرگی است که همه آنها یکجا در این فیلم جمع شده اند؛ « رابرت دنیرو » ، « هالی بری » ، « میشل فایفر » ، « جسیکا بیل » ، « ست میرز » ، « سارا جسیکا پارکر » ، « کاترین هیگل » و…

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم زندگی چند زوج و همچنین افراد مجرد را در شب سال نو در شهر نیویورک به تصویر می کشد. موضوع چندان پیچیده ایی نیست، فکرش را بکنید که قرار است چند داستان کوتاه سال نویی را یکجا ببینید!

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

Sarah Jessica Parker ، Jessica Biel ، Ashton Kutcher ، Michelle Pfeiffer ، Zac Efron ، Fiona Choi ، Robert De Niro ، Halle Berry ، Alyssa Milano ، Seth Meyers ، Hillary Swank ، Katherine Heigl ، Jon Bon Jovi

4-کارگردان کیست ؟

« گری مارشال » که معروف ترین ساخته اش برای من ، فیلمهای « زن زیبا » و « عروس فراری » بوده است. « مارشال » سال گذشته فیلمی پرستاره با نام « روز ولنتاین » را روانه سینماها کرد که در اصل فیلمی مناسبتی بود. « مارشال » اینبار با تکرار همان روش ، فیلم « شب سال نو » را روانه سینماها کرده که مربوط می شود به مشکلات مردم در شب سال نو در نیویورک؛ نکته مشترک « روز ولنتاین »2 با  « شب سال نو » این است که هر دوی آنها مملوء از بازیگران شناخته شده اند.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

« شب سال نو » دقیقاً مانند نامش فیلمی بی خطر است اما بهرحال در این فیلم چند زوج و دوست پسر/دختر وجود دارند که شاید بعضی از صحبت ها و رفتارهایشان مناسب افراد کم سن و سال نباشد. البته اگر بخواهید به این دلیل بچه ها را از دیدن فیلم محروم کنید واقعاً در حق آنها ظلم کرده اید!

6- نکات مثبت فیلم ؟

اگر روزی خواستید تا تمام مناطق نیویورک را ببینید، احتیاجی به آوردن مستندات تصویری یا نقشه نیست، تنها راه حل این است بنشینید این فیلم را نگاه کنید تا در کل شهر نیویورک سفری کرده باشید!

« میشل فایفر » در فیلم است و این به خودی خود یک نکته مثبت هست!

فیلم که به اتمام می رسد، شما حس نخواهید کرد که فیلم شما را رنجانیده است. کمتر اتفاق می افتد که بعد از تماشای فیلمهای سفارشی چنین احساسی به مخاطب دست بدهد!

فیلم در هنگام نمایش به شما یادآوری خواهد کرد که به مناسبت سال نو، هدیه ایی برای عزیزترین فرد زندگی تان تهیه کنی و آن را با عشق به وی هدیه کنید؛ خب اینم یک دلیل خوب برای دیدن این فیلم!

7- نکات منفی فیلم ؟3

شاید باید این را در بخش ” نکات مثبت فیلم ” می گفتم اما باور کنید که تماشای این همه بازیگر در این فیلم اصلاً هیجان انگیز نیست چراکه اکثر آنها به جلوی دوربین می آیند و تنها چند دیالوگ ساده می گویند و می روند؛ بدون هیچگونه توضیح اضافه.

یکی دوتا شخصیت زائد در فیلم حضور دارند که مهمترین آنها ، « جان بون جووی » است.حضور این ستاره موسیقی راک ( که نقش اش هم چنین وضعیتی دارد ) هیچ هیجانی در فیلم ایجاد نمی کند و به نظرم این حضور بیشتر به دلیل تبلیغ آلبوم جدید این خواننده است که بزودی وارد بازار خواهد شد!

یکی از انتقادات ثابتی که همواره به این نوع فیلمها وارد می شود این است که تعدد بازیگران معروف در آنها سبب از کنترل خارج شدن فیلم می شود که « شب سال نو » کاملاً مصداق بارز این جمله است. اینکه شما بتوانید بازیگران مشهور هالیوود را به عدد 2 رقمی برسانید و آنها را در فیلمتان بگنجانید، کاری است که شاید هر کارگردانی آرزوی انجام آن را داشته باشد اما « شب سال نو » به ما می گوید که این جماعت معروف باید به درستی کارگردانی هم بشوند که در این فیلم نشدند!.

موقع تماشای فیلم حواسمان همه جا هست به جز خودِ فیلم، چراکه می دانیم در حال تماشای فیلمی سفارشی هستیم که  قرار است همه چیزش خوب باشد و هیچ غافلگیری نصیبمان نشود!

 

منتقد: میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها