صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم پوکمون کارآگاه پیکاچو ( Pokémon Detective Pikachu )

نقد و بررسی فیلم پوکمون کارآگاه پیکاچو ( Pokémon Detective Pikachu )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9018/Pokemon_Detective_Pikachu/thumbs/phoca_thumb_l_8.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

فارغ از صداپیشگی رایان رینولدز ، مشهورترین بازیگر فیلم کن واتابه هست که احتمالاً او را با فیلم « آخرین سامورایی » به خاطر خواهید آورد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

پس از اینکه فردی به نام هری گومن مفقود می شود، پسر 21 ساله او به نام تیم ( جاستیس اسمیت ) تصمیم می گیرد تحقیقات را برای یافتن پدرش آغاز نماید و در این راه او باید با همکار سابق پدرش که کارآگاهی پوکمون به نام پیکاچو است، همکاری نماید و…

کارگردان کیست؟         

راب لترمن که آخرین ساخته سینمایی اش فیلم نوجوانانه « Goosebumps » با بازی جک بلک بود. ساخته های لترمن اغلب درباره نوجوانان و کودکان است و تا به امروز اثری متناسب با سلیقه علاقه مندان بزرگسال سینما نساخته است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/05/phoca_thumb_l_3-257.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

این فیلم برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان ساخته شده و بهترین انتخاب برای آنها به منظور تماشا در کنار فرزندانشان می باشد.

نکات مثبت فیلم ؟

پوکمون همانطور که انتظار می رود، بامزه ترین شخصیت فیلم را شامل می شود. چیزی شبیه به مینیون ها در انیمیشن « من نفرت انگیز » که البته میزان بامزگی آنها به مراتب بیشتر است!

فیلم موفق شده زوجی قابل قبول از پیکاچو و تیم بسازد. دیالوگ هایی که میان این دو رد و بدل می شود در نهایت می تواند برای مخاطب راضی کننده و البته آموزنده باشد

« پوکمون کارآگاه پیکاچو » پیام های اخلاقی مناسبی برای نوجوانان و والدین شان دارد. تماشای فیلم می تواند برای بزرگسالانِ متاهل و نوجوانان مفید و تاثیرگذار باشد.

صداپیشگی رایان رینولدز در نقش پیکاچو جالب است و باید گفت که صدا کاملاً بر روی این شخصیت نشسته است!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/05/phoca_thumb_l_1-5fb.jpg

نکات منفی فیلم ؟

شخصیت های انسانی در فیلم کار خاصی برای انجام دادن ندارند و تنها برای پُر کردن ظرفیت تصویر در فیلم گنجانده شده اند! در اینجا پوکمون حرف اول و آخر را می زند.

تلاش برای ایجاد پیچش های داستان در شرایطی قابل قبول است که اثر ظرفیت پذیرش آن را داشته باشد. در فیلمی که راجع به پوکمون و دنیای منحصر به فردشان و نحوه تعاملشان با انسانهاست، ایجاد پیچش های داستانی جنایی نمی تواند کیفیت چندان بالایی داشته باشد و درباره « پوکمون کارآگاه پیکاچو » نیز وضع اینچنین است. در مجموع بخش های انسانی بی اهمیت ترین بخش فیلم به شمار می رود!

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

اگه « پوکمون » تمام موارد مربوطه به آن از انیمه گرفته تا بازی و غیره را می شناسید و از آنها لذت برده اید، « پوکمون » فیلم محبوب تان خواهد بود.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/05/phoca_thumb_l_6-ed9.jpg

حرف آخر :        

« پوکمون » پیش از سینما تقریباً در تمامی رده های سرگرمی به موفقیت رسیده بود و به نظر می رسد که این مسیر در سینما نیز با موفقیت همراه باشد. فیلم « پوکمون کارآگاه پیکاچو » کاملاً برای طرفداران این عنوان ساخته شده و کسانی که با این موجود آشنایی ندارند شاید لذت کمتری از تماشای اثر ببرند؛ هرچند که بهرحال « پوکمون کارآگاه پیکاچو » بهترین انتخاب برای کودکان و نوجوانان است.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

پوکمون کارآگاه پیکاچو  (Pokémon Detective Pikachu)p3p3kmf

کارگردان : Rob Letterman

فیلمنامه : Dan Hernandez ، Benji Samit

بازیگران :

Ryan Reynolds…Detective Pikachu

Justice Smith …Tim Goodman

Kathryn Newton…Lucy Stevens

Bill Nighy…Howard Clifford

ژانر : ماجراجویی

رده سنی :  PG ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

زمان : 104 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها