صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم آسیایی های خرپول ( Crazy Rich Asians )

نقد و بررسی فیلم آسیایی های خرپول ( Crazy Rich Asians )

آسیایی های خرپول (Crazy Rich Asians)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

بازیگران فیلم همگی آسیایی هستند اما در میانشان می توانید میشل یئو را بشناسید که از بقیه مشهورتر و بین المللی تر است. بازیگری که او را با فیلم « ببرر خفته ، اژدهای پنهان » به یاد می آوریم.

داستان فیلم درباره چیست ؟

داستان چیزی شبیه به فیلمفارسی های خودمان است. یک پسر خیلی پولدار قرار هست سر و سامان بگیره اما مادرش نسبت به عروسی که پسرش انتخاب کرده سخت گیر هست و کلی داستان که در ادامه بوجود می آید.

کارگردان کیست؟         

جان ام چو که آخرین فیلم سینمایی که از او به نمایش درآمد « حالا میتونی منو ببینی 2 » بود. ام چو قبلاً « جی آی جویی : تلافی » را هم ساخته و روانه سینما کرده بود اما بدون شک « آسیایی های خرپول » مهمترین فیلم او تا به امروز محسوب می شود.

نقد فیلم آسیایی های خرپول  (Crazy Rich Asians)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم بهرحال اشارات جنسی دارد و خانواده ها باید مطلع باشند که در این عروسی پردردسر اتفاقاتی هم می افتد! اما روی هم رفته فیلم برای مخاطب نوجوان بین المللی مناسب شمرده شده؛ نوجوان ایرانی که فیلم محبوبش « Saw » هست که دیگه این حرف ها رو نداره!

نکات مثبت فیلم ؟

علی رغم اینکه « آسیایی های خرپول » از قواعد ژانر پیروی می کند و پیش از این هزاران بار نمونه آن را در سینما شاهد بوده ایم، اما در اینجا همه چیز به میزان لازم یافت می شود و می توان گفت که کلیشه ها در اینجا کنترل شده هستند و به دل مخاطب می نشینند.

فیلم زمانی که به سنگاپور می رود، همه چیز در این داستان رمانتیک بدیع تر می شود. خوشبختانه فیلم به آپارتمان و رفت و آمد به آن پایبند نمی ماند و داستان را به محیط های گوناگون می برد که تنوع مناسبی به فیلم داده است.

تیم بازیگران فیلم وظایف خود را به خوبی انجام داده اند. تمام بازیگران فیلم ریشه آسیایی دارند و خبری از اهالی هالیوود در میانشان نیست. در این بین میشل یئو در نقشی ظاهر شده که کمتر به کاریزمای همیشگی او نزدیک بوده اما به خوبی از انجام آن برآمده است.

شوخی های فیلم به موقع مطرح می شوند و از اندازه مشخص خود خارج نمی شوند. این نکته ای است که اغلب در آثار کمدی رعایت نمی شود.

شاید مهمترین ویژگی مثبت فیلم این باشد که حال مخاطب را خوب می کند. امروزه به سختی می توان یک کمدی رمانتیک کلاسیک پیدا کنید که بتواند حالتان را عمیقاً خوب کند!

نکات منفی فیلم ؟

برخی از سکانس های فیلم تنها به جهت کِش آمدن قصه به داستان گنجانده شده و زمان مفید فیلم را بی جهت افزایش داده اند. یک فیلم رمانتیک را معمولاً خیلی نباید کِش داد!

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم:

شاید اینکه برای نخستین بار در یک فیلم هالیوودی همه بازیگران آسیایی هستند.

42DDD002244

حرف آخر :        

« آسیایی های خرپول » یک رمانتیک عاشقانه کلاسیک است که از قواعد مشخص این ژانر نیز پیروی می کند. شما در جریان داستان قرار نیست غافلگیر شوید و قطعاً از ابتدا می توانید انتهای داستان را حدس بزنید، اما نکته مهم این است که شنیدن داستان های عاشقانه همیشه تکراری است اما مخاطب هزاران بار ترجیح می دهد عاشقانه های مختلف را ببیند و بشنود چراکه احساس خوشایندی در قلب او ایجاد می نماید و این تمام کاری است که « آسیایی های خرپول » با مخاطب انجام می دهد. این فیلم از آن دسته آثاری است که فقدان آن در سینمای ایران بیش از دیگر نقاط جهان به چشم می آید. اثری که مخاطب را با حال خوب از سینما بدرقه می کند و به او انگیزه های زیادی برای ادامه زندگی و بهبود کیفیت رابطه اش می بخشد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

آسیایی های خرپول  (Crazy Rich Asians)38eeb368 ea0f 4075 b54b 689d2239d59922

کارگردان : Jon M. Chu

فیلمنامه : Peter Chiarelli ، Adele Lim

بازیگران :

Constance Wu…Rachel Chu

Henry Golding…Nick Young

Michelle Yeoh…Eleanor Young

Gemma Chan…Astrid Young Teo

ژانر : کمدی

رده سنی :  PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 120 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها