صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر درباره سفر در زمان

5 فیلم برتر درباره سفر در زمان

r3mfmfff34

« سفر در زمان » یکی از موضوعات جذاب دنیای علم می باشد که در سینما نیز از محبوبیت بسزایی برخوردار می باشد. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم برتر درباره سفر در زمان » رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد. شما نیز نام فیلمهای مورد نظر خودتان درباره سفر در زمان را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5در میان ستارگان : در میان فیلمهای این لیست، « در میان ستارگان » تازه ترین فیلم به نمایش درآمده درباره مفهوم سفر در زمان است. « در میان ستارگان » به کارگردانی کریستوفر نولان، در مورد دانشمندانی است که قصد دارند تا با سفر به کرم چاله ، به راه حلی برای نجات زمین دست پیدا کنند اما در حین سفر با واقعیت هایی درباره زمان و مکان مواجه می شوند که سفرشان را به تجربه ای عجیب مبدل می کند. « در میان ستارگان » یکی از جذاب ترین آثار به نمایش درآمده درباره سفر در زمان است که به پایدار بودن عشق حتی با تغییر زمان و مکان، اعتقاد دارد.

r03035432

4- دانی دارکو : مصحول سال 2001 با بازی جک جیلنهال که یکی از پیچیده ترین و در عین حال فلسفی ترین آثاری است که درباره مفهوم سفر در زمان ساخته شده است. این فیلم درباره پسری به نام دانی دارکو است که در خواب راه می رود اما به یکباره با موجودی روبرو می شود که به وی می گوید دنیا در 28 روز و 6 ساعت و 42 دقیقه و 12 ثانیه دیگر نابود خواهد شد و اینجاست که دنی دارکو اتفاقات مختلفی را تجربه می کند. فیلمنامه « دانی دارکو » در میان آثار مرتبط با سفر در زمان، یکی از بی نقص ترین هاست و کمتر این امکان وجود دارد که با یک بار نگاه کردن به فیلم بتوان تمامی مفاهیم آن را درک کرد!

23424429r3p

3 – لوپر : یکی از جذاب ترین آثاری که درباره « سفر در زمان » ساخته شده است. فیلم « لوپر » به کارگردانی ریان جانسون علاوه بر اکشن بسیار مناسبی که دارد، از فیلمنامه محکمی نیز برخوردار است. داستان فیلم در سال ۲۰۴۴ اتفاق می‌افتد و دربارهٔ گروه تبهکاری است که برای افرادی از آینده کار می‌کنند. در این زمان مسافرت در زمان هنوز ناممکن است اما در آینده‌ای نه چندان دور مسافرت در زمان ابداع خواهد شد. برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از این ابداع در همان زمان، بلافاصله ممنوع می‌گردد. همجنین بنا به ابداعات صورت گرفته از بین بردن رد جسد مردگان در آینده غیر ممکن خواهد شد. به همین دلیل گروهای تبهکار افراد مورد نظر خود را انتخاب و بصورت غیر قانونی دست بسته به زمان حاضر (۲۰۴۴) می‌فرستند تا توسط مزدورانی به نام لوپر که در این زمان استخدام نموده‌اند فرد قربانی را از بین ببرند. به این ترتیب قربانی خود به خود از چرخه اتفاقات آینده حذف می‌شود، دستمزد آن‌ها نیز بصورت شمش‌های نقره یا طلا در داخل لباس قربانیان جاسازی می‌شود. جو فردی است که در این میان به دنبال بستن این چرخه است. بازی فوق العاده جوزف گوردن لوییت و بروس ویلیس از جمله نقاط مثبت فیلم می باشد.

241235 termin434

2- ترمیناتور 2 : روز داوری : فیلم نوآورانه جیمز کامرون در سال 1991 که استفاده از تکنولوژی جلوه های ویژه در سینما را یک قدم به جلو هدایت کرد نیز از جمله آثاری جذابی است که درباره سفر در زمان ساخته شده است. داستان فیلم درباره رباتی به نام تی 1000 است که برای از بین بردن جان کانر از آینده به گذشته سفر می کند و در همین حین، ربات دیگری به نام تی 800 نیز از آینده به گذشته می آید تا از جان کانر محافت نماید. « ترمیناتور 2 : روز داوری » یکی از بهترین فیلمهای اکشن تاریخ سینما محسوب می شود که خیلی کاری به تعریف مفاهیم سفر در زمان ندارد بلکه این موضوع، دستمایه ایجاد کلی سکانس اکشن جذاب می باشد!

33351f efw32 2 l

1 – بازگشت به آینده : فیلم کمدی « بازگشت به آینده » محصول سال 1985 به کارگردانی رابرت زمه کیس، بهترین فیلم ساخته شده درباره موضوع « سفر در زمان » می باشد. البته این فیلم پس از موفقیت های قسمت اول که نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه از جمله آن بود، دنباله های دیگری را هم به خود دید که هرکدام از آنها ضعیف تر از قسمت قبل بودند! مایکل جی فاکس و کریستوفر لوید بازیگرانی بودند که با مجموعه فیلمهای « بازگشت به آینده » به شهرت رسیدند.

 

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها