صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردان مشهور اختلاس گر از حصر خانگی آزاد شد

کارگردان مشهور اختلاس گر از حصر خانگی آزاد شد

9714545 824343

دوران محکومیت کریل سربرِنیکوف، کارگردان مشهور روسی به پایان رسید. او به اتهام اختلاس ۲ میلیون دلاری در بازداشت خانگی به‌سر می‌بُرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از فارس، کریل سربرِنیکوف، کارگردان شهیر سینما و تئاتر روسیه که به اتهام اختلاص ۱۳۳ میلیون روبلی معادل دو میلیون دلاری در بازداشت خانگی ۲۰ ماهه به‌سر می‌برد، آزاد شد.

از زمان اعلام اتهام اختلاس و بازداشت خانگی این کارگردان، بسیاری از چهره‌های فرهنگی هنری روسیه و دیگر نقاط جهان خواستار پایان آن بودند. بسیاری حتی از شخص پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواستار آزادی این کارگردان بودند اما پوتین آزادی و هر نوع حکمی در مورد این کارگردان را مستلزم رأی و حکم دادگاه عنوان کرد.

سربرِنیکوف که به مدت ۲۰ ماه در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد، متهم به اختلاس ۱۳۳ میلیون روبل (معادل ۲ میلیون دلار) بوده که برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه تئاتر دریافت کرده بود. البته او تمام اتهامات را رد می‌کند و هرگونه اختلاس را منکر می‌شود.

او در این مورد گفت: «من تنها زمانی احساس شادمانی خواهم کرد که این کابوس به طور کامل به پایان برسد و بتوانم بی‌گناهی‌ام را ثابت کنم

بسیاری از بزرگان جامعه هنری روسیه به صورت مستمر از ولادیمیر پوتین خواستار آزادی این کارگردان بوده‌اند و بسیاری از هنرمندان جهانی نیز به این خواست هنرمندان روس پیوسته‌اند و خواستار آزادی وی شدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین هیچ‌گونه توضیحی در مورد تصمیم اخیر دادگاه روسیه در مورد سربرِنیکوف ارائه نکرد.

آثار هنری این کارگردان از نمایش گرفته تا اُپرا و فیلم سینمایی، دربرگیرنده درونمایه‌ای از نقد اجتماعی سیاسی روسیه بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها