صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : از « روزی روزگاری در هالیوود » تا « ایرلندی » / معرفی تمام فیلمهای شاخص غایب جشنواره فیلم کن 2019

از « روزی روزگاری در هالیوود » تا « ایرلندی » / معرفی تمام فیلمهای شاخص غایب جشنواره فیلم کن 2019

image 13980130507 img 20190419 17561200

جشنواره فیلم کن که سال‌ها اصلی‌ترین ویترین سینمای هنری جهان بود، در دو سال اخیر دچار مشکلاتی در انتخاب فیلم‌های مورد انتظار شده است. مخالفت سینماداران فرانسوی با نمایش فیلم‌های تولید شده توسط نتفلیکس فقط یکی از این مشکلات است.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، سال گذشته جشنواره کن با فیلم‌هایی مثل «دزدان مغازه» که نخل طلا را برد و «شاد مثل لازارو» مخاطبانش را غافلگیر کرد، اما فیلم «رما» آلفونسو کوارون که تولید نتفلیکس بود، به جشنواره ونیز رفت و چند ماه بعد هم سه جایزه اسکار برد.

امسال هم نتفلیکس در کن حضور ندارد و به همین دلیل سه فیلم شاخص از ساحل کرازت دور ماندند؛ «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی، «رختشویخانه» ساخته استیون سودربرگ با بازی مریل استریپ و «پادشاه» فیلم جدید نواه بامباک.

اما به جز فیلم‌های نتفلیکس، چند فیلم شاخص دیگر هم از بخش مسابقه هفتاد و دومین جشنواره کن جا مانده‌اند. «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو آماده نمایش نشده و احتمالا به این جشنواره نمی‌رسد.  هرچند که تیری فرمو دبیر هنری جشنواره کن گفت اگر این فیلم مراحل پس از تولید را بگذراند، به برنامه جشنواره اضافه خواهد شد.

دیگر فیلمی که به شکل غیرمنتظره در لیست فیلم‌های بخش مسابقه غایب است، «حقیقت» ساخته جدید هیروکازو کوره‌دا کارگردان ژاپنی فیلم برنده نخل طلای سال است. هالیوود ریپورتر به نقل از نزدیکان کوره‌دا نوشته که او می‌خواست فیلم جدیدش در افتتاحیه به نمایش درآید اما برگزار کنندگان کن گفته‌اند فیلم به موقع آماده نمی‌شود.

این اولین فیلم کوره‌دا است که در خارج از ژاپن ساخته شده و کاترین دنوو و ژولیت بینوش در آن بازی کرده‌اند. حالا به نظر می‌رسد که «حقیقت» در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شود.

دیگر فیلم مهمی که از حضور در کن بازمانده، «نیمه تابستان» ساخته اری استر کارگردان آمریکایی است که سال گذشته فیلم ترسناکش «موروثی» همه را غافلگیر کرد. اما فیلم ترسناک جدید او ظاهرا در فرانسه کسی را نترسانده است.

«وندی» ساخته جدید بن زیتلین کارگردان فیلم «هیولاهای حیات وحش جنوب» هم انتخاب نشده و هواداران فیلم اول این کارگردان باید بیشتر منتظر دیدن دومین فیلم بلند او باشند.

فیلم جدید جاستین کرزل کارگردان استرالیایی با عنوان «تاریخ حقیقی دار و دسته کلی» با بازی راسل مرو هم از حضور در کن بازمانده است. کرزل قبلا با دو فیلم «جنایت‌های شهر برفی» و «مکبث» در کن حضور داشت.

«یک ثانیه» ساخته جدید ژانگ ییمو کارگردان سرشناس چینی هم بعد از این که «به دلایل فنی» در جشنواره برلین به نمایش درنیامد، از گزینه‌هایی بود که احتمال حضورش در کن وجود داشت. اما این اتفاق نیفتاد تا این شک که فیلم به دلیل نگاهش به انقلاب فرهنگی چین دچار سانسور شده، تقویت شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها