صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : طرح ممنوعیت تولید محتوا برای یوتیوب و توییتر توسط مجلس!

طرح ممنوعیت تولید محتوا برای یوتیوب و توییتر توسط مجلس!

ممنوعیت تولید محتوا برای یوتیوب و توییتر

تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی به مجلس ارائه کرده اند که براساس آن، فعالیت و تولید محتوا در سایت های یوتیوب و توییتر جرم تلقی خواهد شد!

آنچه از مفاد این طرح استنباط می‌شود این است که تولید کنندگان محتوا در پلتفرم‌هایی که از غیر مجاز دانسته خواهند شد، جرم تلقی می شود. این طرح نه تنها تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار داده بلکه افرادی که قصد داشته باشند در این سایت ها تبلیغات فعالیتشان را انجام دهند نیز جرم تلقی می شود. در جزئیات این ماده آمده است:

از جمله مهمترین تبصره‌های این ماده الحاقی، تبصره ۷ آن است که صریحاً تمامی تولیدکنندگان محتوای پلتفرم‌های غیرمجاز را به مجازات درجه ۵ تا ۷ قانون مجازات اسلامی محکوم کرده است. طبق تبصره ۷ هر نوع همکاری با شبکه‌ها، رسانه ها و پلتفرم‌های موضوع ماده این قانون، به منظور تأمین و تولید محتوای (نوشتاری، دیداری و شنیداری) از مرحله نگارش تا ساخت و پخش توسط هر تبعه ایرانی در قالب تهیه‌کنندگی، بازیگری، کارگردانی، تصویربرداری، اجرا، صداگذاری، نویسندگی، تهیه موسیقی، تدوین، ساخت برنامه و آگهی و امثال آن جرم شناخته شده است.

در روزهای اخیر تصویب و سپس لغو فوری قانون «صیانت از فضای مجازی» با انتقادات فراوانی در فضای مجازی مواجه شد. حالا به نظر می رسد با ارائه این طرح، قدم جدیدی توسط مجلس در محدود سازی شبکه های اجتماعی برداشته شده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها