صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 سریال برتر تاریخ تلویزیون برای تماشا در تابستان! + تصاویر

10 سریال برتر تاریخ تلویزیون برای تماشا در تابستان! + تصاویر

منطقه گرگ و میش

روزگاری بود که دنیای تلویزیون در جایگاهی پایین تر و کم اهمیت تر نسبت به سینما قرار می گرفت. اوضاع به کلی تغییر کرده و بسیاری بر این باورند که اکنون در عصر طلایی تلویزیون به سر می بریم، عصری که ساخته های تلویزیونی در بسیاری از موارد از فیلم های سینمایی نیز بهتر و پرطرفدارتر هستند. در حالی که امروزه سریال های بسیار بهتری نسبت به گذشته وجود دارد اما تاریخچه تلویزیون تنها به چند دهه اخیر و سریال هایی که اکنون همه می شناسیم خلاصه نمی شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، یکی از منابع معتبر برای سخن گفتن در مورد بهترین سریال های تاریخ تلویزیون وبسایت معتبر سینمایی IMDB است. بر اساس صدها هزار رتبه بندی های صورت گرفته توسط کاربران این وبسایت، در ادامه مطلب فهرستی ده گانه از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون را به ترتیب محبوببت رده بندی کرده ایم. با بهترین سریال های تاریخ تلویزیون از دیدگاه  کاربران وبسایت IMDB آشنا شوید.

۱۰- منطقه گرگ و میش

«منطقه گرگ و میش» (The Twilight Zone) یکی از بهترین و به یادماندنی ترین سریال هایی است که تاکنون پخش شده است. از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴، نسخه اورجینال این سریال پخش شده و طرفداران خود در سراسر نقاط جهان را در بهت و حیرت فرو برد. این سریال به شکل آنتالوژی و به اصطلاح جُنگ گونه ساخته شده و هر اپیزود روی شخصیت ها و موقعیت هایی متفاوت تمرکز داشت. معمولاً اپیزودهای این سریال داستانی با بن مایه علمی تخیلی یا ترسناک داشتند اما برخی نیز وارد دنیای فانتزی، تعلیق و تریلر نیز می شدند. در این سریال کارهایی انجام می شد که در سریال های دیگر آن زمان امکان انجام آن ها نبود. «منطقه گرگ و میش» توسط همه طرفداران تلویزیون یک سریال افسانه ای در نظر گرفته می شود، چنانکه چندین بار از نو راه اندازی شده و اخیراً نیز شبکه CBS توسط جوردن پیل دست به ساخت سریالی با همین نام و فضایی مشابه زده است.

۹- شرلوک

شرلوک

شرلوک هولمز شخصیتی است که داستان زندگی او در قالب رسانه های متعددی روایت شده است. فیلم ها و کتاب های متعددی به روایت داستان زندگی شرلوک هولمز زیرک پرداخته و البته سریال تلویزیونی «Elementary» از شبکه CBS بر اساس این شخصیت ساخته شده است. با این وجود، این سریال «شرلوک» (Sherlock) محصول بی بی سی آمریکا است که بالاترین نمره و رتبه را در وبسایت IMDB به خود اختصاص داده است. این سریال چنان پرطرفدار و محبوب بود که نردبانی شد برای موفقیت و شهرت بندیک کامبربچ و مارتین فریمن که در آن نقش شخصیت های محبوب شرلوک هولمز و دکتر واتسون را بازی می کردند. هر یک از اپیزودهای این سریال حدود ۹۰ دقیقه طول داشته و بدین ترتیب هر رمز و رازی که توسط شرلوک برملا می شد به یک فیلم سینمایی کامل می ماند. این سریال به شکلی فوق العاده فیلمبرداری شده، بازیگران بهترین بازی های خود را ارائه داده و پیچش های داستانی آن باعث می شد که مخاطبان هیجان زده شده و خواستار پیچش های جدیدی باشند. برخی از اپیزودهای این سریال چنان جذاب بودند که تا ماه ها در رسانه های اجتماعی در مورد آن ها و پیچش های داستانی شان صحبت می شد.

۸- آواتار: آخرین باد افزار

آواتار: آخرین بادافزار

شاید انتظار دیدن یک سریال انیمه را در این فهرست نداشتید اما اگر سریال انیمه «آواتار: آخرین بادافزار» (Avatar: The Last Airbender) دیده باشید نظرتان عوض خواهد شد. این سریال دارای ۶۱ اپیزود است که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از شبکه Nickelodeon منتشر شده و تحسین بسیاری را برانگیخت. «آواتار: آخرین بادافزار» ماجراجویی های یک پسر جوان در مسیر رسیدن به سرنوشتش به عنوان یک آواتار که در نهایت صلح را به جهانی پر از جادوگری می آورد روایت می کند. این سریال تفاوت های بسیاری با دیگر سریال های شبکه داشت و طرفدارانش آن را به خاطر هنر کارگردانی خاص، اکشن بودن، جنبه های کمیک و شخصیت پردازی قابل توجهش می ستودند.

۷- سوپرانوها

The Sopranos

برای دیدن سریال های متعددی از شبکه HBO در این فهرست آماده باشید. سریال تماشایی «سوپرانوها» (The Sopranos) داستان رییس یک گروه مافیایی در شهر نیوجرسی را روایت می کند که می خواهد بین مسائل و مشکلات خانوادگی اش از یک طرف و مسائلی که در کار برایش پیش می آید تعادل برقرار نماید و همزمان خود برای درمان به یک روانشناس مراجعه می کند. سریال «سوپرانوها» یک سریال پیشگام بود که استانداردهای تازه ای را در زمینه ساخت سریال و البته ژانر مافیایی معرفی کرد. با حضور بازیگران فوق العاده ای مانند جیمز گاندولفینی و ادی فالکو در نقش های اصلی، «سوپرانوها» سریالی بود که جهان را تکان داد. این سریال چنان همواره در جنجال و ابهام فرو رفته بود که مخاطبان هر بار برای دیدن چیزهایی بیشتر باز می گشتند. در طی دوران انتشار، این سریال جوایز تلویزیونی متعددی از جمله بیش از ۲۰ جایزه امی دریافت کرد.

۶- ریک و مورتی

ریک و مورتی

اینجا می خواهیم از دومین انیمیشن این فهرست صحبت کنیم. انیمیشن «ریک و مورتی» (Ricky and Morty) که از شبکه کارتونی Adult Swim منتشر می شود یک پدیده فرهنگی به تمام معناست. این سریال داستان یک دانشمند دیوانه به نام ریک و نوه اش مورتی را روایت می کند که به سفرهای ماجراجویانه بین دنیاهای مختلف می روند. این سریال همواره مخاطبان را با چیزهای خلاقانه بیشتری روبرو کرده و فصل های آن معمولاً با فاصله های طولانی منتشر می شوند. «ریک و مورتی» ساخته ذهن خلاق جاستین رولند است که هم خالق و هم کارگردان، نویسنده و تهیه کننده سریال است. جالب اینکه او خود صداپیشگی دو شخصیت اصلی را نیز بر عهده دارد. این سریال یک سبک کمدی خاص داشته که مخاطبان را میخکوب کرده و یک طرفداری کالت مآبانه منحصربفرد را شکل داده است.

۵- شنود

شنود

با سریال «شنود» (The Wire) با دیگر به دنیای شبکه HBO  باز می گردیم. داستان این سریال در شهر بالتیمور گذشته و زندگی در هم تنیده شده نیروهای پلیس و خلافکاران شهر را به شیوه ای واقع گرایانه و قابل باور به تصویر می کشد. دیوید سیمون، خالق سریال، که سابقه روزنامه نگاری برای روزنامه بالتیمور سان را داشته، از تجربیات روزنامه نگاری خود در ساخت سریال نهایت استفاده را برده و همین موضوع باعث حس واقعی بودن و صادقانه بودن اتفاقات داستان شده است. این درام جنایی از نگاه بسیاری بهترین سریال تمام دوران است. با این وجود، سریال «شنود» هیچگاه برنده جایزه مهمی در دوران انتشار خود نشد. این سریال به شهرت بازیگران مطرح امروزی مانند ادریس البا، مایکل بی جوردن، مایکل کی ویلیامز و بسیاری دیگر کمک بسیاری کرد. به سختی می توان سریالی پلیسی بهتر از سریال «شنود» پیدا کرد.

۴- بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت

اکنون نوبت به جاه طلبانه ترین سریال تلویزیونی تاریخ می رسد. «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) یک سریال افسانه ای بسیار بزرگ بود که در میان پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون قرار می گیرد. بسیار کم پیش می آید که یک سریال فانتزی بتواند توده مخاطبان را شیفته خود سازد اما «بازی تاج و تخت» به یک سریال متفاوت و پرسروصدا تبدیل شد که رکوردهای بسیاری را شکست. این سریال شخصیت های نمادین و دوست داشتنی زیادی مانند جان اسنو، دنریس تارگرین و آریا استارک را به مخاطبان تلویزیون معرفی کرد که به این زودی ها از ذهن مخاطبان دور نخواهند شد. اگر چه فصل آخر سریال مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت و شاید می شد پایان بهتر و قوی تری داشته باشد اما حتی این فصل نسبتاً ضعیف نیز رکوردها در زمینه دیده شدن را شکست. بدون توجه به احساس مخاطبان نسبت به فصل آخر، «بازی تاج و تخت» یک دستاورد بسیار مهم و قابل توجه و یکی از بهترین سریال های تمام دوران است.

۳- بریکینگ بد

بریکینگ بد

شاید نتوان در تاریخ تلویزیون سریالی مانند «بریکینگ بد» (Breaking Bad) پیدا کرد که در آن یک درام بسیار جمع و جور و دقیق با جزییات کامل در قالب ۵ فصل به تصویر کشیده شده باشد. این سریال مهیج طوری ساخته شده بود که هر سکانس آن مهم بوده و غافل شدن از هر صحنه می توانست درک شما از داستان در ادامه ماجراها را مختل سازد زیرا کوچکترین اتفاقات به چیزی بزرگ تر تبدیل می شد. این سریال داستان والتر وایت را روایت می کرد، یک معلم شیمی که به سرطان مبتلا می شود و در ادامه با یکی از شاگردانش در مدرسه شریک شده و دست به تولید مواد مخدر شیمیایی می زنند. تماشای والتر وایتی که رفته رفته شیفته قدرت شده و کارهای هولناکی- که در ابتدا نه خود نه خانواده و نه حتی مخاطب نیز تصور انجام آن ها توسط والتر را نداشت- را انجام می دهد باعث شکل گیری یکی از به یاد ماندنی ترین و جذاب ترین شخصیت های تاریخ تلویزیون می شود. برایان کرانستون و آرون پال به خاطر نقش آفرینی های خیره کننده خود در این سریال جوایز متعددی را دریافت کردند. در طول ۵ فصل، سریال «بریکینگ بد» حتی حاوی یک اپیزود ضعیف یا کوچکترین لغزشی نشد.

۲- دار و دسته برادران

دار و دسته برادران

وسعت و بزرگی سریال جنگی «دار و دسته برادران» (Band of Brothers) حیرت انگیز است. این مینی سریال ۱۰ قسمتی از شبکه HBO با بودجه سرسام آور ۱۲۵ میلیون دلار ساخته شده و هیچ چیزی از یک فیلم بلاک باستر کم نداشت. این سریال بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و تاریخچه یکی از گردان های ارتش ایالات متحده در جنگ جهانی دوم را دراماتیزه کرده است. سریال «دار و دسته برادران» توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده که هر دو در فیلم جنگی به یاد ماندنی «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) که آن هم مربوط به اتفاقات جنگ جهانی دوم بود با هم همکاری داشتند. در این سریال همانند فیلمی که گفته شد، تمام سعی سازندگان این بوده که همه چیز واقعی به نظر برسد و در این امر نیز حقیقتاً موفق عمل شده است. «دار و دسته برادران» جوایز امی و گلدن گلوب بهترین مینی سریال سال را از آن خود کرد.

۱- چرنوبیل

چرنوبیل

جالب این که رتبه اول این فهرست در اختیار سریالی است که به تازگی پخش شده و جدیدترین سریال در میان ۱۰ سریال برتر سال از نگاه وبسایت IMDB است. مینی سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) که یکی دیگر از شاهکارهای شبکه HBO است که تنها در ۵ اپیزود ماجرای انفجار هسته ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ و عملیات ترسناک پاکسازی پس از آن را به تصویر می کشد. «چرنوبیل» کا بوسی هیجان انگیز و مسحور کننده از یک راز است اما قدرت واقعی آن در چگونگی به تصویر کشیدن خطر و رنجی که در نتیجه تشعشعات هسته ای در می گیرد است. این سریال همزمان یک تراژدی و ادای احترامی است به کسانی که در تلاش برای پایان دادن به این فاجعه جان خود را از دست دادند. این مینی سریال به شدت مورد تحسین و تمجید مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. «چرنوبیل» تنها سریالی در وبسایت IMDB است که نمره ۹٫۵ را از ۱۰ دریافت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها