صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فیلم کمدی درباره هیتلر جایزه اصلی جشنواره فیلم تورنتو را کسب کرد

فیلم کمدی درباره هیتلر جایزه اصلی جشنواره فیلم تورنتو را کسب کرد

جوجو خرگوش

«جوجو خرگوش» کمدی تایکا وایتیتی کارگردان اهل نیوزیلند جایزه برتر جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۹ را از آن خود کرد. داستان این فیلم درباره یک پسر آلمانی است که در زمان جنگ جهانی دوم رویای آن را دارد که یک نازی خوب باشد.

به گزارش مووی مگ به نقل از آی سینما، نکته جالب آن است که خود وایتیتی در نقش آدولف هیتلر در این فیلم ظاهر شده است. اما هیتلر در این فیلم هجوآمیز دوست خیالی قهرمان کودک فیلم است و با دیکتاتور حزب نازی متفاوت است. رویای جوجو وقتی خراب می شود که می فهمد مادرش (با بازی اسکارلت جوهانسون) یک دختر یهودی را در خانه شان مخفی کرده است.

«جوجو خرگوش» (Jojo Rabbit) توانست جایزه فیلم منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو را تصاحب کند. این جشنواره هرچند آغازگر فصل جوایز سالانه در آمریکای شمالی است، اما بخش رقابتی و هیات داوران ندارد. در عین حال همین جایزه منتخب تماشاگران در رقابت اسکار مهم است.

سال گذشته «کتاب سبز» همین جایزه را برد و در نهایت برنده اسکار بهترین فیلم شد. در سال ۲۰۱۷ «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» بعد از کسب جایزه جشنواره تورنتو در اسکار موفق بود و سال قبل از آن هم «لا لا لند» بعد از موفقیت در کسب جایزه تماشاگران تورنتو اسکار بهترین کارگردانی را برد.

همچنین «۱۲ سال بردگی» و «سخنرانی پادشاه» دیگر برندگان تورنتو بوده اند که موفق به کسب اسکار بهترین فیلم در سال های اخیر شده اند.

در رای گیری از تماشاگران جشنواره تورنتو امسال فیلم های «داستان ازدواج» ساخته نوا بامباک کانادایی و «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو که امسال نخل طلای جشنواره کن را برد، رده های دوم و سوم را به دست آوردند.


مطالبی که خواندنشان توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

برونو گانز ، بازیگر نقش آدولف هیتلر در فیلم « سقوط » درگذشت

کناره گیری آل پاچینو از بازی در یک نمایش به دلیل حمایت نویسنده از هیتلر

فون تریر باز هم از هیتلر حمایت کرد!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها