صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد فیلم گربه سیاه

نقد فیلم گربه سیاه

نقد فیلم گربه سیاه

 

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

بهرام رادان که تهیه کننده فیلم هم خودش است، یکی از بازیگران فیلم است. ترلان پروانه که اغلب او را با حواشی اش در فضای مجازی در سال های اخیر به یاد می آوریم، دیگر بازیگر فیلم است. بهاره کیان افشار، بازیگر فیلم های «پسرکشی» و «بی وزنی» نیز در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

این فیلم درباره افرادی است که بدون رنج و مشقت در فضای مجازی به شهرت می رسند در حالی که این شهرت آسیب های فراوانی به همراه دارد.

کارگردان کیست؟

کریم امینی که اغلب او را به عنوان بازیگر می شناسیم. امینی پیش از این در فیلم هایی نظیر «آب نبات چوبی» و «ایتالیا ایتالیا» به ایفای نقش پرداخته بود و در بخش کارگردانی هم فیلم «دشمن زن» در کارنامه اش به چشم می خورد.

نقد فیلم گربه سیاه

نکات مثبت فیلم؟

پرداختن به موضوع شاخ های اینستاگرام می تواند یک موضوع جدید در سینمای ایران باشد.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه «گربه سیاه» به شدت سردرگم است و نمی تواند مسیر مشخصی را پیش بگیرد. فیلم قرار بوده معضلات شاخ های اینستاگرامی را به تصویر بکشد اما به حدی به حاشیه زده که خودش هم یادش می رود هدف اصلی اش چه بوده!

فیلم تاکید دارد که شاخ های مجازی انسان های ناراحت و عجیبی هستند و برعکس، اهالی سینما انسان های شریفی هستند که قربانی همین فضای مجازی شده اند. ایده ای که احتمالاً باعث خنده خود سازندگان هم شده است!

بازی بازیگران ضعیف و غیرقابل قبول است.

شخصیت های کلیشه ای در داستان کم نیستند. خانواده مذهبی و همسایه بد نیت و کلی شخصیت کلیشه ای دیگر که قرار است به ما بگویند در این جا خانواده بدی رفت و آمد می کنند اما راه دیگری برای نشان دادن آن نمی شناسیم!

نقد فیلم گربه سیاه

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

واقعاً مشخص نیست!

حرف آخر:

«گربه سیاه» قرار بوده نقدی بر فضای مجازی کشور و نحوه به شهرت رسیدن افراد در آن باشد اما به جای بررسی موضوع، آن ها را در کنار سینماگران قرار داده تا مظلومیت سینمای ایران را فریاد بزند! اینکه یک فیلم قربان صدقه سینمای ایران می رود و به کلیشه ای ترین و نخ نما ترین شکل ممکن شاخ های مجازی را افرادی غیر عادی معرفی کند، اتفاقی است که نمونه آن فقط در سینمای اجتماعی ایران یافت می شود که ادعای نقد و معضل شناسی دارد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم: گربه سیاهدانلود فیلم گربه سیاه

کارگردان: کریم امینی

نویسنده: علی اصغری

تهیه کننده: بهرام رادان

بازیگران:

بهرام رادان

ترلان پروانه

بهاره کیان افشار

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها