صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد سریال جیران

نقد سریال جیران

نقد سریال جیران

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

بهرام رادان و پریناز ایزدیار که از بازیگران پرکار سال های اخیر سینما محسوب می شوند، دو بازیگر نقش اصلی سریال «جیران» محسوب می شوند. امیر جعفری و مهدی پاکدل نیز از بازیگران سریال به شمار می روند. از دیگر بازیگران شناخته شده سریال می توان به مریلا زارعی، رعنا آزادی ور، هومن برق نورد و ستاره پسیانی اشاره کرد.

داستان سریال درباره چیست؟

ناصرالدین شاه (بهرام رادان) که پس از قتل امیرکبیر دچار ناامیدی و پشیمانی شده، حال و روز خوبی ندارد و روزهایش را به بطالت می گذراند تا اینکه دختری جوان به نام خدیجه (پریناز ایزدیار) را می بیند و…

خالق سریال کیست؟

حسن فتحی که سابقه درخشانی در ساخت سریال های تاریخی داشته است. از جمله ساخته های این کارگردان می توان به سریال های «شهرزاد» ، «شب دهم» و «مدار صفر درجه» اشاره کرد.

نکات مثبت سریال؟

شاید بتوان موسیقی سریال «جیران» را موفق ترین بخش آن به حساب آورد.

نقد سریال جیران

 نکات منفی سریال؟

معرفی شخصیت ها و پرداخت آن ها ضعیف و دور از انتظار بوده است. کلیشه های متعددی در سریال «جیران» وجود دارند که برای اثری در این جایگاه غیرقابل پذیرش است.

دیالوگ نویسی ها در «جیران» بسیار ضعیف است. اضافه شدن اصطلاحات امروزی و دوری جستن از زبان فارسی آن دوران، شاید به هدف جذب مخاطب کم سن و سال امروز صورت گرفته است اما کیفیت فیلمنامه را به شدت کاهش داده است.

اشتباهات تاریخی در سریال «جیران» فراوان هستند. به عنوان مثال، عمارت مسعودیه که در ابتدای سریال به نمایش در می آید حدود 25 سال پس از مرگ جیران توسط ناصرالدین شاه ساخته شد!

بازی برخی از بازیگران مکمل ضعیف است.

گریم یا در واقع، آرایش بازیگران زن در سریال بیش از اندازه است و تناسبی با موقعیتی که در آن قرار دارند ندارد.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

فیلیمو

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

داستان تاریخی، حسن فتحی به عنوان کارگردان و بازیگران مطرحی که در سریال «جیران» حضور دارند.

نقد سریال جیران

حرف آخر:

«جیران» برخلاف انتظاراتی که از آن می رفت اثری ضعیف به شمار می رود که به شبکه نمایش خانگی آمده است. سریالی که در آن نشانی از ذوق حسن فتحی برای روایت یک داستان تاریخی موفق دیگر به چشم نمی خورد. حتی فرار رو به جلو این سریال در بیان جمله:« این سریال براساس یک داستان ساخته شده نه واقعیت» نیز نمی تواند ایرادات آشکار «جیران» را پنهان نماید. باید منتظر ماند و دید که آیا روایت جدید حسن فتحی می تواند موفقیت های گذشته او را تکرار کند یا این بار سریال تاریخی جدیدش با واکنش های منفی مواجه خواهد شد.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

نام سریال: جیراندانلود سریال جیران

کارگردان: حسن فتحی

نویسنده: احسان جوانمرد، حسن فتحی

بازیگران:

بهرام رادان

پریناز ایزدیار

امیرحسین فتحی

مهدی پاکدل

ستاره پسیانی

غزل شاکری

ژانر: اجتماعی

شبکه نمایش‌دهنده: فیلیمو

کشور: ایران

زبان: فارسی

مدت‌زمان هر اپیزود: 50 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال: 24 آبان 1400

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
8 ماه قبل

از حسن فتحی انتظار نمیرفت این سریال ضعیف. بازی بهرام رادان و بازیگر جیران فاجعه بود و اصلا نباید انتخاب میشدن .نقش سیاوش هم فقط واسه پسر کارگردان خلق شد تا مطرح بشه.از همه عجیبتر تعصب کارگردان روی زندیه بود