صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد فیلم تومان

نقد فیلم تومان

نقد فیلم تومان

 

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

پردیس احمدیه، بازیگر فیلم «لاک قرمز» در فیلم حضور دارد. دیگر بازیگران فیلم «تومان» از ف

داستان فیلم درباره چیست؟

داوود مرد جوانی است که به قمار اعتیاد دارد. داوود در حالی قمار انجام می دهد که اغلب پیش بینی هایش درست از آب در می آید اما…

کارگردان کیست؟

مرتضی فرشباف که فیلم قبلی او به نام «بهمن» در سال 1393 اکران شد. فرشباف به عنوان بازیگر در فیلم «دوئت» نیز حضور داشته است.

نقد فیلم تومان

نکات مثبت فیلم؟

فیلمبرداری «تومان» قابل تحسین است. اگر برخی کم کاری های در استفاده نادرست از فرمول دوربین روی دست را نادیده بگیریم، می توان گفت که «تومان» در بخش فیلمبرداری موفق عمل کرده است.

شخصیت پردازی داوود یکی از جذاب ترین های چند سال اخیر ایران است. قماربازی که می برد اما خوشحالی نیست و همه چیز برای او در تضاد کامل است. او برنده است اما برنده بودن حتی او خوشحال نمی کند!

مجموعه بازیگران فیلم «تومان» بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته اند. بازیگرانی که ستاره نیستند و ریشه اغلب آن ها به تئاتر باز می گردد.

پرداختن به سوژه قمار اگرچه در سینما جدید نیست اما در سینمای ایران یک داستان تازه تلقی می شود.

نکات منفی فیلم؟

متاسفانه فیلم پس از چند بار برد داوود در قمار، به ورطه تکرار می افتد و با سرعت کندی پیش می رود.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

شاید آشنایی با فیلم های قبلی کارگردان.

نقد فیلم تومان

حرف آخر:

«تومان» سوژه بکری دارد که اگر بتوانید با حال و هوای تجربی فیلم ارتباط برقرار کنید، می تواند تجربه لذت بخشی باشد. بازی های خوب و فیلمبرداری هوشمندانه که جزئیات صحنه و حتی احساسات را به درستی به مخاطب انتقال داده، از جمله دلایلی است که می تواند بسیاری را پای فیلم بنشاند. سینمای هنری ایران اگر قصد ادامه حیات داشته باشد می تواند از وجود افرادی همچون مرتضی فرشباف بیشتر استفاده کند.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

 

نام فیلم: تومانhttp://cooldl.net/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86.html

کارگردان: مرتضی فرشباف

نویسنده: مرتضی فرشباف

تهیه کننده: سعید سعدی

بازیگران:

میرسعید مولویان

مجتبی پیرزاده

پردیس احمدیه

ایمان صیاد برهانی

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها