صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم چهار انگشت

نقد و بررسی فیلم چهار انگشت

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9016/charangosht/thumbs/phoca_thumb_l_1.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

جواد عزتی و امیر جعفری که از پرکارهای سالهای اخیر سینمای ایران محسوب می شوند و پیش از این نیز در « اکسیدان » همبازی بودند، بازیگران نقش اصلی فیلم هستند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک مرد به خانواده اش می گوید که قصد رفتن به مکه را دارد اما سر از کامبوج و سپس تایلند در می آورد و…

کارگردان کیست ؟

هادی محمدی که فرزند منوچهر محمدی، تهیه کننده سرشناس سینمای ایران می باشد. محمدی فعالیت خودش را با نویسندگی فیلم « طلا و مس » آغاز کرد. آخرین ساخته او در سینما « اکسیدان » بود.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2019/03/phoca_thumb_l_3-49f.jpg

نکات مثبت فیلم ؟

سفر تفریحی گروه فیلمسازی به تایلند و گشت و گذار و خرید سوغاتی برای خانواده هایشان.

نکات منفی فیلم ؟

یافتن چند پاراگراف فیلمنامه در « چهار انگشت » یکی از دشوارترین اقدامات است. فیلمنامه ای که هیچ چیزی از خود ندارد و تکراری، نخ نما و بسیار ضعیف است.

دغدغه سازندگان فیلم هم عالمی دارد. آنها داستان را به تایلند می برند چراکه می دانند مردان ایرانی به آنجا می روند تا تفریحات عجیب و غریبی را دنبال نمایند. اما در عین حال سازندگان فیلم نمی توانند کوچکترین بخشی از این تفریح را مطابق انتظار، نشان دهند! وضعیت آنچه که در فیلم خواهید دید را محاسبه نمائید!

لوکیشن فیلم ظاهراً قرار بوده در تایلند باشد اما هیچ نمای لانگ یا خاصی از این کشور در فیلم وجود ندارد. در بازخوانی مورد پاراگراف قبلی، ظاهراً در اینجا هم فیلمسازان قادر نبوده اند نماهای مورد نظرشان را ضبط نمایند!

دیالوگ های فیلم بر پایه شوخی های جنسی شکل گرفته و کارکرد مستقلی ندارند. به این شکل که احتمالاً گروهی متعهد شدند که چند صفحه شوخی و تکه کلامهای جنسی را یافته و گروه دیگری آن را به دیالوگ تبدیل کرده و به بازیگران دهند! دیالوگ های فیلم چیزی بیشتر از شوخی های جنسی بی سر و ته نیست.

شخصیت های فرعی داستان بود و نبودشان کوچکترین تاثیری در روند فیلم ندارد.

619183 82334

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

احتمالا جواد عزتی و امیر جعفری

حرف آخر ؟

تایلند و داستان مردان مذهبی ایرانی که به آنجا سفر می کنند، از جمله دستاوردهای سالهای اخیر سینمای کمدی ایران است که آثار مرتبط با آن نه توانایی شوخی با مورد ارائه شده را دارند نه می توانند تصویر درستی از آن تهیه و توسط دوربین ضبط نمایند! نتیجه چنین وضعیتی منجر به خلق یک اثر تمام شالام شوربایی می گردد که نه شور است و نه شیرین، نه ترش است و نه تلخ؛ دقیقاً هیچکس نمی داند که این چه هست!

 

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : چهار انگشتچهار انگشت

کارگردان : حامد محمدی

نویسنده : حامد محمدی

تهیه کننده : حمید پنداشته

بازیگران :

جواد عزتی

امیر جعفری

مونا فرجاد

 و…

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها