صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم موربیوس (Morbius)

نقد فیلم موربیوس (Morbius)

نقد فیلم موربیوس (Morbius)

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

جرد لتو، خواننده مشهور و بازیگر فیلم «باشگاه خریداران دالاس»، ایفای نقش اصلی را برعهده دارد. مت اسمیت که اخیراً او را در فیلم «Last Night in Soho» دیده بودیم، دیگر بازیگر فیلم است. جرد هریس، بازیگر سریال «چرنوبیل» هم در فیلم حضور دارد.  

داستان فیلم درباره چیست؟

دکتر مایکل موربیوس (جرد لتو) دانشمندی است که دچار یک بیماری خونی است و در تلاش برای یافتن راه درمانی برای برطرف کردن مشکلش است. اما درمانی که او می یابد، وضعیت او را به شکلی دیگر تغییر می دهد و…

کارگردان کیست؟  

دنیل اسپینوزا که پیش از این آثاری همچون «Life» و «Safe House» را در کارنامه ثبت کرده است.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم درباره نوشیدن خون است اما خونی در کار نیست! نتیجه این که فیلم برای افراد نوجوان مناسب است.

نقد فیلم موربیوس (Morbius)

نکات مثبت فیلم؟

نکته خاصی وجود ندارد!

نکات منفی فیلم؟

شخصیت پردازی در فیلم وجود ندارد.

حفره های فیلمنامه به حدی است که تماشای فیلم را با چالش مواجه می کند!

در فیلم آزمایشگاه مهمی وجود دارد که آدم ها راحت به آن وارد و خارج می شوند! نه هیچ لایه امنیتی، نه هیچ ماموری، نه هیچ پروتکل امنیتی و نه هیچ چیز دیگری در مسیر این آدم ها وجود ندارد!

مشکل عمیق بین مایکل و مایلو که قرار است تمام اتفاقات مهم فیلم را پیش ببرد، در حد یک حسادت ساده آن هم در یک جمله خلاصه می شود!

مشخص نیست که شخصیت های پلیس در فیلم چه کارکرد مشخصی دارند! آن ها در چند سکانس دیده می شوند و این دیالوگ را تکرار می کنند:« این جا چند نفر مرده شما میدونید کار کی بوده؟!» و هیچ کار دیگری ندارند!

فیلم بنیان های علمی را به طور کامل زیر سوال می برد. این که هر زیرزمینی تبدیل به مهم ترین آزمایشگاه بشریت شود و هر کامپیوتری بتواند پردازش مورد نظر را انجام دهد، اتفاقی است که فقط در یک فیلم اَبَرقهرمانی می توانید نمونه آن را ببینید!

در فیلم سکانسی وجود دارد که شخصیت شرور داستان به تنهایی در مقابل آینه در حال رقصیدن است. هرچقدر هم که به ذهنتان فشار بیاورید، سخت است که بتوانید دلیل وجود این سکانس را در فیلم را بیابید!

اکشن و جلوه های ویژه فیلم ناامید کننده است.

نقد فیلم موربیوس (Morbius)

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

مارول

حرف آخر:           

«Morbius» ورود ناامید کننده ای به دنیای سینمایی مارول داشته است. فیلمی که در قدم اول نه قهرمانش را به درستی معرفی می کند و نه قصه ای جذابی برای روایت دارد. «موربیوس» یک کلیشه تمام عیار تکراری است که کافی است ده دقیقه از آن را تماشا کنید تا بتوانید بدون هیچ غافلگیری، باقی دقایق آن را پیش بینی کنید و در این میان چندتایی درگیری تکراری هم ببینید!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها