صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

5 فیلم مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

2132

با نزدیک شدن به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و مشخص شدن فیلمهای حاضر در جشنواره، می توان تا حدودی فیلمهای مطرح این دوره را شناخت. اینبار در ” پنج برتر ” تصمیم گرفتیم تا 5 فیلم مهم جشنواره فیلم فجر امسال را به اختصار معرفی کنیم تا شما نیز با این آثار بیشتر آشنا شوید. البته در تنظیم این لیست تنها به حدس و گمان و تجربه ای قبلی اکتفا شده و شاید حتی فیلمی دیگر جوایز این دوره را درو کند!

در هر صورت این فیلمها شاخص ترین آثار امسال هستند.

 5- خسته نباشید : « خسته نباشید » جدیدترین ساخته محسن قرایی ، درباره زوج جهانگردی است که به ایران می آیند و به کرمان می روند تا از جاذبه های گردشگری این منطقه بهره مند شوند، اما در میانه راه با آژانسی که قرارداد حضورشان در ایران را به ثبت رسانده به مشکل بر می خورند و….

« خسته نباشید » از این جهت حائز اهمیت است که اولاً باران کوثری در آن حضور دارد و انتظار می رود از لحاظ بازیگری یکی از موفق های جشنواره سی و یکم باشد، از طرف دیگر موضوع عجیب و غریب فیلم به نظر می رسد به اندازه کافی تازه باشد که ارزش دیده شدن را داشته باشد. البته از محسن قرایی انتظار نمی رود که بتواند فیلمی خاص را تحویل تماشاگران دهد اما بهرحال ما امیدوار هستیم!
 

17831

4- کلاس هنرپیشگی : جدیدترین ساخته علیرضا داوود نژاد درباره چند هنرجوی بازیگر و زندگی پر تلاطم آنهاست.

داوود نژاد فیلمِ تحسین شده « مرهم » را در کارنامه هنری خودش دارد و به نظر می رسد که « کلاس هنرپیشگی » با توجه به موضوع جذابش، بتواند یکی از محبوب های جشنواره سی و یکم فیلم فجر باشد. البته نکته ی عجیبی هم درباره ترکیب بازیگران فیلم وجود دارد و آن حضور اقوام آقای کارگردان در فیلم هست! اینها تعدادی از بازیگران فیلم هستند : رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد !

باید منتظر ماند و دید آیا « کلاس هنرپیشگی » می تواند یکی از محبوب های جشنواره سی و یکم فیلم فجر باشد یا تنها به عنوان تجربه خانوادگی کارگردانش شناخته خواهد شد.

39984 876 
3-هیس دخترها فریاد نمی زنند : پوران درخشنده یکی از معدود کارگردانان زن سینمای ایران است که همواره دغدغه مسائل اجتماعی داشته و در تقریبا در تمام ساخته هایش، به معضلات اجتماعی پرداخته است.

« هیس دخترها فریاد نمی زنند » درباره دختری است که ازدواج اول و دومش به بن بست رسید و حالا در شُرف ازدواج سوم، مشکلات روحی و روانی بسیاری برایش ایجاد شده است. در این فیلم بازیگران شناخته شده ای از جمله شهاب حسینی، جمشید هاشم پور، مریلا زارعی ، طناز طباطبایی، مائده طهماسبی، فرهاد آییش، شیرین بینا و بابک حمیدیان حضور دارند.

به نظر می رسد که « هیس دخترها فریاد نمی زنند » یکی از فیلمهای جنجالی جشنواره سی و یکم فیلم فجر باشد که در هنگام اکران عمومی با مشکلات و ممیزی های فراوانی مواجه شود. آنطور که شایعه شده، فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر با کلی اصلاحیه ریز و درشت مواجه شده و از الان اختلاف بر سر نمایش یا عدم نمایش عمومی این اثر وجود دارد.

شاید « هیس دخترها فریاد نمی زنند » را فقط بتوانید در جشنواره فیلم فجر ببینید!

43532- رسوایی : جدیدترین ساخته مسعود ده نمکی پس از سه گانه « اخراجی ها » ، فیلمی اجتماعی است که انتظار می رود به محبوبیت خوبی در میان تماشاگران دست پیدا کند.

آنطور که اعلام شده ، داستان درباره دختری به نام افسانه است که به علت مشکلات مالی فراوان ، سفته های پدرش را دزدیده و پا به فرار میگذارد اما در حین فرار با یک روحانی آشنا می شود و…

جزییات زیادی از « رسوایی » منتشر نشده و در این مدت تنها نکته ویژه ای که درباره فیلم مطرح بوده، تغییر حال و هوای داستان به نسبت « اخراجی ها » و دادن بُعد معنوی به آن بوده که خیلی ها را امیدوار کرده است. باید منتظر ماند و دید آیا جدیدترین ساخته ده نمکی مورد استقبال منتقدان هم قرار خواهد گرفت یا خیر.

663263 
1- چه خوبه که برگشتی : جدیدترین فیلم داریوش مهرجویی که انتظار می رود حسابی در جشنواره سی و یکم فیلم فجر خوش بدرخشد، مضمونی کمدی دارد. داستان درباره دندانپزشکی است که بعد از سالها به ایران می آید و با مجموعه ای از اتفاقات عجیب و غریب اعم از مواجه شدن با یک شیء نیمه فضایی و مشکل پیدا کردن با همسایه اش و… روبرو می شود.

خودِ داریوش مهرجویی معتقد است که این فیلم خاطرات « اجاره نشین ها » را برای تماشاگران زنده خواهد کرد، اما باید منتظر ماند و دید که این داستان کمی تا حدودی عجیب، آیا می تواند خاطرات خوب فیلمهای شاخص استاد را زنده کند یا همچنان باید به ریتم ” نارنجی پوشانه ” وی چشم بدوزیم که اینروزها متاسفانه بدجوری به آن علاقه پیدا کرده است.

« چه خوب که برگشتی » چهره های مشهور زیادی هم دارد؛ اینها تعدادی از بازیگران فیلم هستند : حامد بهداد، رضا عطاران، مهناز افشار ، همایون ارشادی، رویا تیموریان و حسن پورشیرازی

 
میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها