صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم حافظه (Memory)

نقد فیلم حافظه (Memory)

نقد فیلم حافظه (Memory)

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

لیام نیسن که در سال های اخیر یک “ژانر” براساس کاریزمای او ساخته شده، بازیگر نقش اصلی فیلم است. گای پیرس، ستاره فیلم «محرمانه، لس آنجلس»، دیگر بازیگر فیلم است. مونیکا بلوچی، ستاره فیلم «مالنا» نیز در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

الکس (لیام نیسن) قاتل کرایه ای است که برای انجام یک ماموریت به مکزیک اعزام می شود اما در آن جا برنامه ها مطابق انتظارش پیش نمی رود و…

کارگردان کیست؟  

مارتین کمپل که سازنده فیلم های مطرحی در ژانر اکشن و تریلر بوده است. «کازینو رویال» و «فانوس سبز» از ساخته های این کارگردان به شمار می روند.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«Memory» با توجه به محتوای خشنی که دارد، مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نقد فیلم حافظه (Memory)

نکات مثبت فیلم؟

همان المان های لیام نیسنی!

نکات منفی فیلم؟

فیلمسازان حتی در زمانی که شخصیت های فیلمشان با بازی لیام نیسن قاتل اجاره ای هستند و یک دوجین آدم را کشته اند، باز هم در تلاش برای تطهیر او هستند! در واقع اگر نیسن یک کشور را هم به قتل رسانده باشد، فیلمسازان تلاش می کنند او را در فیلم آدم خانواده دوستی معرفی کنند!

بازی عجیب و غریب مونیکا بلوچی در فیلم بدجوری توی ذوق تماشاگر می زند! بلوچی در کمال تعجب، حتی نمی تواند دو خط دیالوگ را به درستی پشت سر هم بیان کند!

مشخص نیست که چرا یک قاتل اجاره ای ناگهان باید به مرگ یک کودک واکنش نشان دهد و زندگی اش را به خطر بیندازد!

مهم نیست که شما در مکزیک فقیر یا ثروتمند باشید و چند ده بادیگارد کنار شما باشند، اگر اراده ای صورت بگیرد، زمین دهان باز می کند و افراد از آن خارج می شوند و کار شما را یکسره می کنند و به خانه باز می گردند!

شخصیت پردازی ها در «حافظه» وجود خارجی ندارد. نه چیزی از قاتل کرایه ای می دانیم نه از پلیس و نه از هیچکس دیگر!

M 15676 R 770x50014

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

لیام نیسن و هرچیزی که به او مربوط می شود!

حرف آخر:           

«Memory» یک اثر “لیام نیسنی” دیگر است که البته باید گفت دوز آن در مقایسه با چند فیلم قبلی این بازیگر کمتر شده است. «حافظه» اثری کاملاً معمولی است که بلافاصله پس از تماشا از یاد می رود و بعید است که دیگر حتی نام فیلم را به یاد بیاورید!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها